Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 13 september 2022, 15:16
baron062 schreef: di 13 september 2022, 12:27 Wel fijn dat GMA zo dichtbij is waar wel ruimte en toestemming is voor TTF's en bijbehorende chicken lines... :bier:
Met alle respect voor hoe mooi GMA is geworden de afgelopen jaren zijn ook daar alle TTF's voor een 6-jarige prima te doen ..... en als Christiaan dan ergens een iets grotere feature neer legt en er in een week 6 boswielrenners hun sleutelbeen breken mag (moet) dat ook direct weer glad gestreken worden....... op de één of andere manier krijgen we het in NL niet voor elkaar om het risico bij de gebruiker te leggen waar dat in de rest vd wereld wel lukt :roll: #angstcultuur #pampermentaliteit #zumkotsen


ps, heb je de remmen al beschikbaar? :wink:
Dat is idd 1 van de vele dingen waar je anno nu als onderhoudsgroep mee te maken hebt, maar om daar nou een goedbedoelende club vrijwilligers openbaar compleet voor af te fikken(StalenKnolErik) in niet mis te verstane bewoordingen is van een zeer bedenkelijk niveau.
En FYI ook in andere landen is liability een issue en geen makkelijke en duidelijke materie.

dussssss©
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

BOSS schreef: di 13 september 2022, 15:26En FYI ook in andere landen is liability een issue en geen makkelijke en duidelijke materie.
Desalniettemin is FYI hetgeen waar Walen, Fransen en Zwitsers (om het even bij de ervaring van de laatste weken te houden - het perfect normaal vinden om met een MTB vanaf te rijden, inclusief huurfietsen, kleine kinderen, etc wel van een compleet andere orde. Nederland lijkt toch wel vrij uniek in te moeten beslissen waar iemand wel of niet veilig naar beneden kan rijden (en daarmee eigenlijk ook hoe je MTB'en dient te beleven)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

De beste stuurlui staan natuurlijk aan wal enzo, maarreh: Exact dat ^: wat op veel plekken aangeduid wordt als familieroute, lijkt op de NLse routes al snel het predicaat "te gevaarlijk" te krijgen. Is dit nou echt een aansprakelijkheidsding (en waarom hier wel, en elders niet?) of is er een andere reden voor die koudwatervrees?
Laatst gewijzigd door 38x10 op di 13 september 2022, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

cheeta schreef: di 13 september 2022, 16:12
BOSS schreef: di 13 september 2022, 15:26En FYI ook in andere landen is liability een issue en geen makkelijke en duidelijke materie.
Desalniettemin is FYI hetgeen waar Walen, Fransen en Zwitsers (om het even bij de ervaring van de laatste weken te houden - het perfect normaal vinden om met een MTB vanaf te rijden, inclusief huurfietsen, kleine kinderen, etc wel van een compleet andere orde. Nederland lijkt toch wel vrij uniek in te moeten beslissen waar iemand wel of niet veilig naar beneden kan rijden (en daarmee eigenlijk ook hoe je MTB'en dient te beleven)...
Amen :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ehhh.... doelstelling van de North-Shore op de Nok was toch vooral om hem onderhoudsvriendelijker te maken? :~
De veiligheid daar lag het volgens mij niet zo aan waar het al wel 3 pagina's over gaat. Of heb ik het mis.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 787
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

BOSS schreef: di 13 september 2022, 15:26
yo-eddy schreef: di 13 september 2022, 15:16

Met alle respect voor hoe mooi GMA is geworden de afgelopen jaren zijn ook daar alle TTF's voor een 6-jarige prima te doen ..... en als Christiaan dan ergens een iets grotere feature neer legt en er in een week 6 boswielrenners hun sleutelbeen breken mag (moet) dat ook direct weer glad gestreken worden....... op de één of andere manier krijgen we het in NL niet voor elkaar om het risico bij de gebruiker te leggen waar dat in de rest vd wereld wel lukt :roll: #angstcultuur #pampermentaliteit #zumkotsen


ps, heb je de remmen al beschikbaar? :wink:
Dat is idd 1 van de vele dingen waar je anno nu als onderhoudsgroep mee te maken hebt, maar om daar nou een goedbedoelende club vrijwilligers openbaar compleet voor af te fikken(StalenKnolErik) in niet mis te verstane bewoordingen is van een zeer bedenkelijk niveau.
En FYI ook in andere landen is liability een issue en geen makkelijke en duidelijke materie.

dussssss©
Met het argument "het zijn maar vrijwilligers" en "het is goedbedoeld" kom je natuurlijk niet weg.
En qua aansprakelijkheid heb je hem momenteel vol op je bord liggen.
Van mij mag inderdaad iedereen die heeft meewerkt aan die vlonder kolder even de temperatuur opgenomen worden. Gaat het wel helemaal of niet ?
Het is ook niet zonder reden dat ik de club vrijwilligers natuurlijk al weer een jaar (?) geleden de rug terug heb gekeerd na het scherpe paal incident, en me hier heel koest heb gehouden. Dat heb ik vooral uit eigen lijfsbehoud gedaan en ook om anderen niet te beschadigen. Nu lukt dus alweer niet en dat is kut. Want zoals een wijs man (Johan) al opmerkte het gaat me aan het hart, vooral omdat anderen hier samen met mijzelf, Schoorl Zuid in 1996 hebben aangelegd en er heel wat uurtjes ingestoken hebben om te maken wat het tot voor kort was.
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

Vanmiddag ipv hier neuzelen lekker gefietst :-q , aanrader.

Het zand wint alweer aan diepte maar het was lekker er doorheen te beuken , grappig je hartslag na de kerf in de top te hebben.

Hele rondje te rijden, met allerlei soorten uitdagingen, doen :-q :D
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: di 13 september 2022, 17:04
BOSS schreef: di 13 september 2022, 15:26

Dat is idd 1 van de vele dingen waar je anno nu als onderhoudsgroep mee te maken hebt, maar om daar nou een goedbedoelende club vrijwilligers openbaar compleet voor af te fikken(StalenKnolErik) in niet mis te verstane bewoordingen is van een zeer bedenkelijk niveau.
En FYI ook in andere landen is liability een issue en geen makkelijke en duidelijke materie.

dussssss©
Met het argument "het zijn maar vrijwilligers" en "het is goedbedoeld" kom je natuurlijk niet weg.
En qua aansprakelijkheid heb je hem momenteel vol op je bord liggen.
Van mij mag inderdaad iedereen die heeft meewerkt aan die vlonder kolder even de temperatuur opgenomen worden. Gaat het wel helemaal of niet ?
Het is ook niet zonder reden dat ik de club vrijwilligers natuurlijk al weer een jaar (?) geleden de rug terug heb gekeerd na het scherpe paal incident, en me hier heel koest heb gehouden. Dat heb ik vooral uit eigen lijfsbehoud gedaan en ook om anderen niet te beschadigen. Nu lukt dus alweer niet en dat is kut. Want zoals een wijs man (Johan) al opmerkte het gaat me aan het hart, vooral omdat anderen hier samen met mijzelf, Schoorl Zuid in 1996 hebben aangelegd en er heel wat uurtjes ingestoken hebben om te maken wat het tot voor kort was.
We zoeken overigens nog een nieuwe actieve voorzitter....wellicht iets voor je?...dan mag jij het samen met de overige bestuursleden helemaal bepalen. Met gelul op de socials en hier bereik je helemaal niets. Het lukt je namelijk niet om in normale bewoordingen een constructieve bijdrage te leveren. Denk je nou echt dat wij en de MTB community iets opschieten met jouw getier? Stuur anders gewoon ff een mailtje hoe we volgens jou 6 routes moeten onderhouden EN iedereen tevreden moeten houden?
Dank.

dusssssssss©
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

chrisscross schreef: di 13 september 2022, 16:47 Ehhh.... doelstelling van de North-Shore op de Nok was toch vooral om hem onderhoudsvriendelijker te maken? :~
De veiligheid daar lag het volgens mij niet zo aan waar het al wel 3 pagina's over gaat. Of heb ik het mis.
Exact, onderhoudsvriendelijker en toekomstbestendig. De term 'makkelijker maken' is tijdens de 6 klusdagen geen 1 keer gevallen.......oja, toch wel 1 keer; 'Wat zou een rotsachtige route het onderhoud toch een stuk makkelijker maken'. Nou zeg, zelfs nog een keer...; "Wat zou leemhoudend zand of schelpen het onderhoud toch makkelijker maken.'
Maar ja, iedereen trekt hier zijn eigen conclusie zonder ook maar te informeren naar de achterliggende reden of de voorwaarden waaraan we dien te voldoen in een natura2000 gebied.

dusssssss©
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

yo-eddy schreef: di 13 september 2022, 15:16
baron062 schreef: di 13 september 2022, 12:27 Wel fijn dat GMA zo dichtbij is waar wel ruimte en toestemming is voor TTF's en bijbehorende chicken lines... :bier:
Met alle respect voor hoe mooi GMA is geworden de afgelopen jaren zijn ook daar alle TTF's voor een 6-jarige prima te doen ..... en als Christiaan dan ergens een iets grotere feature neer legt en er in een week 6 boswielrenners hun sleutelbeen breken mag (moet) dat ook direct weer glad gestreken worden....... op de één of andere manier krijgen we het in NL niet voor elkaar om het risico bij de gebruiker te leggen waar dat in de rest vd wereld wel lukt :roll: #angstcultuur #pampermentaliteit #zumkotsen


ps, heb je de remmen al beschikbaar? :wink:
Ik heb niet de illusie dat recreatieschap Geestmerambacht anders om gaat met verantwoordelijkheden dan Staatsbosbeheer. Ik kan mij wel voorstellen dat er meer ruimte is gegund voor alternatieve routes....

Daarover gesproken: je kan toch op de nok ergens scherp rechts op een hele steile, mulle afdaling? (Oh, dat is niet de bedoeling....)

ps, welke remmen? :bier: :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Blijkbaar ben ik tegenwoordig een wijs man. (Iets met met de jaren?) :winkie:

Hier twee dikke tips: (zou iedereen moeten doen)

https://www.inzicht.nl/

https://www.fionasfitlijn.nl/
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ondertussen ben ik vooral nieuwsgierig naar het scherpe paal incident...! ;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 787
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

BOSS schreef: di 13 september 2022, 17:58
Ironhorse Erik schreef: di 13 september 2022, 17:04

Met het argument "het zijn maar vrijwilligers" en "het is goedbedoeld" kom je natuurlijk niet weg.
En qua aansprakelijkheid heb je hem momenteel vol op je bord liggen.
Van mij mag inderdaad iedereen die heeft meewerkt aan die vlonder kolder even de temperatuur opgenomen worden. Gaat het wel helemaal of niet ?
Het is ook niet zonder reden dat ik de club vrijwilligers natuurlijk al weer een jaar (?) geleden de rug terug heb gekeerd na het scherpe paal incident, en me hier heel koest heb gehouden. Dat heb ik vooral uit eigen lijfsbehoud gedaan en ook om anderen niet te beschadigen. Nu lukt dus alweer niet en dat is kut. Want zoals een wijs man (Johan) al opmerkte het gaat me aan het hart, vooral omdat anderen hier samen met mijzelf, Schoorl Zuid in 1996 hebben aangelegd en er heel wat uurtjes ingestoken hebben om te maken wat het tot voor kort was.
We zoeken overigens nog een nieuwe actieve voorzitter....wellicht iets voor je?...dan mag jij het samen met de overige bestuursleden helemaal bepalen. Met gelul op de socials en hier bereik je helemaal niets. Het lukt je namelijk niet om in normale bewoordingen een constructieve bijdrage te leveren. Denk je nou echt dat wij en de MTB community iets opschieten met jouw getier? Stuur anders gewoon ff een mailtje hoe we volgens jou 6 routes moeten onderhouden EN iedereen tevreden moeten houden?
Dank.

dusssssssss©
Als ik dan zo een enorme klootzak ben (wat ik best kan zijn hoor), waarom stel jij dan eigenlijk precies voor dat ik dan de voorzitter wordt ?

Of zullen we het gewoon hier bij laten.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: di 13 september 2022, 19:17
BOSS schreef: di 13 september 2022, 17:58

We zoeken overigens nog een nieuwe actieve voorzitter....wellicht iets voor je?...dan mag jij het samen met de overige bestuursleden helemaal bepalen. Met gelul op de socials en hier bereik je helemaal niets. Het lukt je namelijk niet om in normale bewoordingen een constructieve bijdrage te leveren. Denk je nou echt dat wij en de MTB community iets opschieten met jouw getier? Stuur anders gewoon ff een mailtje hoe we volgens jou 6 routes moeten onderhouden EN iedereen tevreden moeten houden?
Dank.

dusssssssss©
Als ik dan zo een enorme klootzak ben (wat ik best kan zijn hoor), waarom stel jij dan eigenlijk precies voor dat ik dan de voorzitter wordt ?

Of zullen we het gewoon hier bij laten.
'Klootzak' zijn jouw woorden, dat heb je mij niet horen zeggen. Laat het hier maar bij joh, het begint zielig te worden.....ik ben wel klaar met je internetpersonage.

dussssssss©
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 787
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

BOSS schreef: di 13 september 2022, 19:22
Ironhorse Erik schreef: di 13 september 2022, 19:17

Als ik dan zo een enorme klootzak ben (wat ik best kan zijn hoor), waarom stel jij dan eigenlijk precies voor dat ik dan de voorzitter wordt ?

Of zullen we het gewoon hier bij laten.
'Klootzak' zijn jouw woorden, dat heb je mij niet horen zeggen. Laat het hier maar bij joh, het begint zielig te worden.....ik ben wel klaar met je internetpersonage.

dussssssss©
Jep zijn mijn woorden. Daar had je het bij kunnen (moeten?) laten.
Laatst gewijzigd door Ironhorse Erik op di 13 september 2022, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie