Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb een Santa Cruz Hightower, origineel met 140/135mm, al weer een tijd met 160mm voor.
Ondanks dat de nieuwere echt een lap beter zijn voldoet deze nog steeds prima.
Vooral ook omdat ie redelijk heel blijft.
Als we ooit weer vrij kunnen reizen komt er wel weer een nieuwe.
Tegenwoordig rijdt ik meer op de motor, en dan voornamelijk 1 a 2 km/uur.
Dan gaat dat mtb-en met 10km/uur nog best hard :winkie:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wat telt is de grijns op je porum. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Tijgerhaai schreef: di 18 januari 2022, 19:11 Wat telt is de grijns op je porum. :winkie:
Ter info... De 'grijns op je porum'-teller staat inmiddels op 20 stuks. And still counting. Probably. :winkie: :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

B@zz schreef: di 18 januari 2022, 19:33
Tijgerhaai schreef: di 18 januari 2022, 19:11 Wat telt is de grijns op je porum. :winkie:
Ter info... De 'grijns op je porum'-teller staat inmiddels op 20 stuks. And still counting. Probably. :winkie: :wink:
Als je daar geen gijns van op je porum krijgt. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Ironhorse Erik schreef: di 18 januari 2022, 18:50
Tijgerhaai schreef: di 18 januari 2022, 17:45 Een echte Enduro bak. Niet een trail die toevallig best heel erg thuis op Enduro trails is. :bier: (Mijn Alu 150mm Genius is al iets van 14,5 Kg)
Mijn Enduro weegt 17kg waarvan al 3,2kg voor de banden alleen is.
Trappen met je kadaver, en dan nog harder :winkie:
Tering. Zit er soms een bagagedrager op met standaard een krat bier tussen de snelbinders :)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waar komt de term berenhek eigenlijk vandaan? Als je er op googled komt er niet veel naar boven wat lijkt op de hekken die op Schoorl gebruikt worden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: wo 19 januari 2022, 00:13 Waar komt de term berenhek eigenlijk vandaan? Als je er op googled komt er niet veel naar boven wat lijkt op de hekken die op Schoorl gebruikt worden.
Berenhek is net als MUK een eigen lokale term. Is gewoon een (extreem) verzwaarde versie van een schapenhek. 6mm staalkabel met 4x8cm hardhouten balkjes dat op lokatie aan elkaar geregen wordt met nylon afstandbussen. Mooi organisch te vormen, loodzwaar en stabiel
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

Rayb81 schreef: wo 19 januari 2022, 00:13 Waar komt de term berenhek eigenlijk vandaan? Als je er op googled komt er niet veel naar boven wat lijkt op de hekken die op Schoorl gebruikt worden.
Wat hierboven al staat, een veel stevigere versie van de schapenhekken. Op de FB pagina van mtb-noordwest staat een foto:
Afbeelding

linkje

Zondag nog rondje gedaan, lag er weer retestrak bij. Afdaling bij de nok blijft toch altijd wel tricky, lijkt ook steeds steiler te worden maar nog goed te doen.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 19 januari 2022, 00:13 Waar komt de term berenhek eigenlijk vandaan? Als je er op googled komt er niet veel naar boven wat lijkt op de hekken die op Schoorl gebruikt worden.
:D :D :D Berenhek©

dussssss©
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

noxiuz schreef: wo 19 januari 2022, 01:31
Rayb81 schreef: wo 19 januari 2022, 00:13
Wat hierboven al staat, een veel stevigere versie van de schapenhekken. Op de FB pagina van mtb-noordwest staat een foto:
Afbeelding

linkje
7:50uur, ik start mn computer op en meteen een brok in mn keel. Wat een beauty. :kiss: :kiss: :kiss:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wacht maar tot je ‘m op rijd. Om met Gerard te spreken, ik heb er de kracht niet voor. (Anderhalve maand met je kont in de Gator 🐊 eist zijn tol :winkie: )
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Berenhekken, vlonders.. kunnen we op de nieuwe route ook nog "ouderwets" over bosgrond biken? :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: wo 19 januari 2022, 09:25 Wacht maar tot je ‘m op rijd. Om met Gerard te spreken, ik heb er de kracht niet voor. (Anderhalve maand met je kont in de Gator 🐊 eist zijn tol :winkie: )
Hufterig steil inderdaad ..... gebouwd en getest ..... maar nu even bos in om een andere steile klim wat vriendelijker te maken ter compensatie, 't is echt al zwaar genoeg :wink: :-q

Afbeelding
boldrides schreef: wo 19 januari 2022, 09:40 Berenhekken, vlonders.. kunnen we op de nieuwe route ook nog "ouderwets" over bosgrond biken? :winkie:
Genoeg gelukkig, 't is nog net geen jachthaven :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

kinderspel toch juist, die klimmetjes? :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

yo-eddy schreef: wo 19 januari 2022, 09:51
Tijgerhaai schreef: wo 19 januari 2022, 09:25 Wacht maar tot je ‘m op rijd. Om met Gerard te spreken, ik heb er de kracht niet voor. (Anderhalve maand met je kont in de Gator 🐊 eist zijn tol :winkie: )
Hufterig steil inderdaad ..... gebouwd en getest ..... maar nu even bos in om een andere steile klim wat vriendelijker te maken ter compensatie, 't is echt al zwaar genoeg :wink: :-q

Afbeelding
boldrides schreef: wo 19 januari 2022, 09:40 Berenhekken, vlonders.. kunnen we op de nieuwe route ook nog "ouderwets" over bosgrond biken? :winkie:
Genoeg gelukkig, 't is nog net geen jachthaven :winkie:
Als ik zie hoeveel mensen nu de zwarte blink al niet op komen, beloofd de klim op deze foto weinig goeds voor hen! 🙈
Plaats reactie