Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Nog even over het inhalen. Ik roep ook niet altijd als ik er langs wil hoor. Als er voldoende ruimte is knal ik er vaak zonder aankondiging langs. Waarom? Omdat ik vaak genoeg rare manoeuvres zie gebeuren doordat ze niet weten wat ze moeten doen. Aangezien mijn snelheid vaak dermate hoger ligt dan diegene die ik in wil halen is remmen vaak te laat.
"links voorbij" interpreteren ze toch ook vaak op de verkeerde manier. Nu ben ik wel 1 van de weinige met een bel en dat is wel een aanrader kan ik jullie melden.

Overigens is de wortelklim vandaag netjes gevlakt. Persoonlijk had dat van mij niet gehoeven. Hij was niet gevaarlijk en er is niks mis mee als mensen hier af moeten stappen. Behalve dan dat er opstoppingen ontstonden. En ach, na 2 goede hoosbuien ligt het meeste zand toch weer onderop de klim. Rondje zelf ligt er weer mega snel bij. :-q
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

chrisscross schreef: wo 25 november 2020, 16:13
Overigens is de wortelklim vandaag netjes gevlakt. Persoonlijk had dat van mij niet gehoeven. Hij was niet gevaarlijk en er is niks mis mee als mensen hier af moeten stappen. Behalve dan dat er opstoppingen ontstonden. En ach, na 2 goede hoosbuien ligt het meeste zand toch weer onderop de klim. Rondje zelf ligt er weer mega snel bij. :-q
Hij is met name gevlakt zodat er geen alternatieve sporen ontstaan....hopelijk. Dat is namelijk echt een probleem en ik wil bij deze dan ook iedereen oproepen om echt op de route te blijven en niet een eigen paadje te kiezen als je denkt dat is leuker, makkelijker of komt mij net ff beter uit. Adapt your skills not the singletrack!

dusssssss©
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hebben jullie het linker zijspoor ook goed gebarricadeerd?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: wo 25 november 2020, 16:37 Hebben jullie het linker zijspoor ook goed gebarricadeerd?
dat was de aanleiding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 25 november 2020, 16:37 Hebben jullie het linker zijspoor ook goed gebarricadeerd?
Wat denk je? :bier: :D

Dusssss©
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

BOSS schreef: wo 25 november 2020, 16:16
chrisscross schreef: wo 25 november 2020, 16:13
Overigens is de wortelklim vandaag netjes gevlakt. Persoonlijk had dat van mij niet gehoeven. Hij was niet gevaarlijk en er is niks mis mee als mensen hier af moeten stappen. Behalve dan dat er opstoppingen ontstonden. En ach, na 2 goede hoosbuien ligt het meeste zand toch weer onderop de klim. Rondje zelf ligt er weer mega snel bij. :-q
Hij is met name gevlakt zodat er geen alternatieve sporen ontstaan....hopelijk. Dat is namelijk echt een probleem en ik wil bij deze dan ook iedereen oproepen om echt op de route te blijven en niet een eigen paadje te kiezen als je denkt dat is leuker, makkelijker of komt mij net ff beter uit. Adapt your skills not the singletrack!

dusssssss©
Snap ik. Al was dat linker spoortje wel stiekem een super mooie chickenrun en had ik de stille hoop dat het daarom zo zou blijven.
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

De takken lagen er net nog in ieder geval, wel stonden er verderop de route (na de “knees” drop) net na het daarop kruisende fietspad een aantal afzettingen nu nog naast de route in het bos, maar ik gok dat dit dus binnenkort afgesloten wordt, ik meen iets gelezen te hebben over een deel bos wat gekapt wordt naast die zandverstuiving dus ik denk dat het daarvoor is, is er al bekend hoe de omleiding eruit gaat zien?
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

terrean schreef: wo 25 november 2020, 18:19 De takken lagen er net nog in ieder geval, wel stonden er verderop de route (na de “knees” drop) net na het daarop kruisende fietspad een aantal afzettingen nu nog naast de route in het bos, maar ik gok dat dit dus binnenkort afgesloten wordt, ik meen iets gelezen te hebben over een deel bos wat gekapt wordt naast die zandverstuiving dus ik denk dat het daarvoor is, is er al bekend hoe de omleiding eruit gaat zien?
yep, meer info volgt eind deze week...zodra we het van SBB ontvangen.
Omleiding gaat as maandag in en zal tot begin 2021 duren......voordeel: de route wordt een stuk langer!!!

Dussssss©
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Langer is altijd leuk, en heel eerlijk dat stuk zandverstuiving is niet mijn favo deel
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

terrean schreef: wo 25 november 2020, 18:38 Langer is altijd leuk, en heel eerlijk dat stuk zandverstuiving is niet mijn favo deel
Ik spreek je nog wel na de bekendmaking van de omleiding..... :D :D

dussssss©
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Is dit een omleiding die er toevallig al een jaar of vijf ligt, maar steeds niet gebruikt mocht worden? Of mag ik dat nu nog niet weten? :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

38x10 schreef: wo 25 november 2020, 18:54 Is dit een omleiding die er toevallig al een jaar of vijf ligt, maar steeds niet gebruikt mocht worden? Of mag ik dat nu nog niet weten? :wink:
Wat denk je zelf? :bier:

dusssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BOSS schreef: wo 25 november 2020, 18:59
38x10 schreef: wo 25 november 2020, 18:54 Is dit een omleiding die er toevallig al een jaar of vijf ligt, maar steeds niet gebruikt mocht worden? Of mag ik dat nu nog niet weten? :wink:
Wat denk je zelf? :bier:

dusssss©
Hoe staat 't daar eigenlijk mee :bier: :winkie: ?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vast weer de omleiding van een aantal jaar terug.
Via de fietspaden en langs de berenkuil.
Geen probleem verder, je kunt altijd nog halve rondjes rijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Afbeelding
Plaats reactie