Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Over een week of 5/6 wil ik hier eens gaan kijken, omdat zoals ik het begrijp, er in de herfst betere omstandigheden zijn als in de zomer.

Is er nog iets in de buurt waar ik dit mee kan combineren of kan je hier met een paar rondjes al lekker stuk gaan?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Peelrijder schreef: wo 21 september 2022, 20:42 Over een week of 5/6 wil ik hier eens gaan kijken, omdat zoals ik het begrijp, er in de herfst betere omstandigheden zijn als in de zomer.

Is er nog iets in de buurt waar ik dit mee kan combineren of kan je hier met een paar rondjes al lekker stuk gaan?
Je kunt het met GMA (Geestmerambacht) combineren. Schoorl en GMA zijn een beetje elkaars tegenpolen qua "rijdbaarheid". Als het een paar dagen veel geregend heeft zou ik even wachten met rijden op GMA (kleigrond):;dat kan dan flink modderig zijn + plassen terwijl Schoorl er dan juist prima bij ligt.
Verder kun je op 2 rondjes Schoorl al goed stuk gaan hoor..
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Fietsservicepunt De Berenkuil(psssst....ook voor je kinderwagen, rolstoel, rollator, booster of ander rijden materieel. Psssst-2.....geen oplaadmogelijkheden voor electrische apparaten)

Fietsservicepunt De Berenkuil

dussssssss©
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Goed punt. :tong
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Bij het Fietsservicepunt De Berenkuil staat sinds afgelopen zaterdag ook een (nog lege) informatievilla. We zullen deze binnenkort vullen met informatie en een kaart van de Schoorlse duinen zodat niemand meer verdwaalt....

https://mtb-noordwest.nl/nieuws/2022/ok ... aatst.html

dusssssssss©
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Is dat niet een rare plek voor een informatie zuil en gereedschap punt ?
Tenminste als de route daar langs loopt lijkt het mij logischer.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

wellicht met het oog op de nieuwe route :lol: :lol:
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

tiewrap schreef: ma 3 oktober 2022, 14:14 Is dat niet een rare plek voor een informatie zuil en gereedschap punt ?
Tenminste als de route daar langs loopt lijkt het mij logischer.
Hij is niet alleen voor de mountainbikers bedoeld zoals ook in de tekst staat én dit was de enige logische plek waar SBB hem wilde hebben........

dusssssss©
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

tiewrap schreef: ma 3 oktober 2022, 14:14 Is dat niet een rare plek voor een informatie zuil en gereedschap punt ?
Tenminste als de route daar langs loopt lijkt het mij logischer.
Vroeg mij dit ook al af.
De enige keren dat we langs de Berenkuil kwamen was tijdens de omleiding van een aantal jaar geleden.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Peelrijder schreef: wo 21 september 2022, 20:42 Over een week of 5/6 wil ik hier eens gaan kijken, omdat zoals ik het begrijp, er in de herfst betere omstandigheden zijn als in de zomer.

Is er nog iets in de buurt waar ik dit mee kan combineren of kan je hier met een paar rondjes al lekker stuk gaan?
Tussen zonsopgang en 10:30 mag je ook met duinkaart (dagkaart) rijden door de duinen van PWN.
https://www.pwn.nl/veelgestelde-vragen- ... arde-paden
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Willem Altes schreef: ma 3 oktober 2022, 23:52
Peelrijder schreef: wo 21 september 2022, 20:42 Over een week of 5/6 wil ik hier eens gaan kijken, omdat zoals ik het begrijp, er in de herfst betere omstandigheden zijn als in de zomer.

Is er nog iets in de buurt waar ik dit mee kan combineren of kan je hier met een paar rondjes al lekker stuk gaan?
Tussen zonsopgang en 10:30 mag je ook met duinkaart (dagkaart) rijden door de duinen van PWN.
https://www.pwn.nl/veelgestelde-vragen- ... arde-paden
Goede tip!

Wel zonde want het is bijna 2 uur rijden en ik verwacht pas rond 9 à 10 uur daar te zijn.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

tiewrap schreef: ma 3 oktober 2022, 14:14 Is dat niet een rare plek voor een informatie zuil en gereedschap punt ?
Tenminste als de route daar langs loopt lijkt het mij logischer.
Straks midden tussen alle routes in :)
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

Peelrijder schreef: wo 21 september 2022, 20:42 Over een week of 5/6 wil ik hier eens gaan kijken, omdat zoals ik het begrijp, er in de herfst betere omstandigheden zijn als in de zomer.

Is er nog iets in de buurt waar ik dit mee kan combineren of kan je hier met een paar rondjes al lekker stuk gaan?
Als je echt stuk wilt gaan op de mooiste stukjes kan je een paar keer het korte rondje doen. Op de routekaart staat hij afgebeeld, bij een grote boomstam naar links :D dan heb je 7,5km en 130-140hm. Doe hem 3x en je bent wel lekker moe ;)

GMA is nat niet echt goed te rijden.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Klinkt goed :-q
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Voor alle mensen die binnenkort een rondje over Schoorl rijden.

Een van de mannen die jarenlang met veel passie de route onderhouden heeft en er zelf ook veel te vinden was voor leuke rondjes MTB’en, is helaas veel te vroeg heengegaan. Een denkbeeldig eerbetoon door even aan hem te denken tijdens het rondje, is al een mooie gedachte.

De mensen die hem beter kennen zullen wel weten waar ze afscheid kunnen nemen.

https://mtb-noordwest.nl/nieuws/#item1
Plaats reactie