Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: vr 28 januari 2022, 18:05 Ik denk dat wij voor echte mountainbike landen in Nederland allemaal BWR zijn, alleen het feit al dat wij denken in een vast verplicht mountainbike rondje.
Ga maar eens op trailforks kijken, overal netwerken van losse trails. Kijk je in Nederland zie je rondjes😂
Heeft natuurlijk ook met ons landschap te maken.
Een "rondje" of een out and back is wel zo handig en zie ik meer dan genoeg in USA, Alpen etc ..... hoe komen die gasten anders thuis :winkie:
Verder is het ook niet zo dat in buitenland het niveau nu zoveel hoger ligt, alleen zijn daar de nieuwkomers wat voorzichtiger vaak.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Singletrack Sundays schreef: vr 28 januari 2022, 18:05 Ik denk dat wij voor echte mountainbike landen in Nederland allemaal BWR zijn, alleen het feit al dat wij denken in een vast verplicht mountainbike rondje.
Ga maar eens op trailforks kijken, overal netwerken van losse trails. Kijk je in Nederland zie je rondjes😂
Heeft natuurlijk ook met ons landschap te maken.
“Elk rondje is anders”! :-)
https://youtu.be/2rkMA_606YA
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Afgelopen trip in de Zuid-Pyreneeën Spanje. Liet de Spaanse gids samen met een andere biker die toevallig ook vaak op Schoorl te vinden mij toch blind een afdalingen doen zodat hij de rest van de groep kon begeleiden. Valt dus wel mee denk ik. :winkie:

Hield er wel een souveniertje aan over. :D https://www.instagram.com/johanbruijn/p ... =copy_link
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

yo-eddy schreef: vr 28 januari 2022, 18:16
Singletrack Sundays schreef: vr 28 januari 2022, 18:05 Ik denk dat wij voor echte mountainbike landen in Nederland allemaal BWR zijn, alleen het feit al dat wij denken in een vast verplicht mountainbike rondje.
Ga maar eens op trailforks kijken, overal netwerken van losse trails. Kijk je in Nederland zie je rondjes😂
Heeft natuurlijk ook met ons landschap te maken.
Een "rondje" of een out and back is wel zo handig en zie ik meer dan genoeg in USA, Alpen etc ..... hoe komen die gasten anders thuis :winkie:
Verder is het ook niet zo dat in buitenland het niveau nu zoveel hoger ligt, alleen zijn daar de nieuwkomers wat voorzichtiger vaak.
Natuurlijk maak je een rondje anders kom je niet thuis 😝
Het is alleen geen vast rondje maar je kan de trails zelf aan elkaar knopen.
Was mij er nooit zo van bewust maar ben voor een trip naar de UK een beetje op trailforks aan het zoeken en viel mij toen op.

https://m.trailforks.com/region/caberst ... &m=roadmap
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: vr 28 januari 2022, 18:43
yo-eddy schreef: vr 28 januari 2022, 18:16

Een "rondje" of een out and back is wel zo handig en zie ik meer dan genoeg in USA, Alpen etc ..... hoe komen die gasten anders thuis :winkie:
Verder is het ook niet zo dat in buitenland het niveau nu zoveel hoger ligt, alleen zijn daar de nieuwkomers wat voorzichtiger vaak.
Natuurlijk maak je een rondje anders kom je niet thuis 😝
Het is alleen geen vast rondje maar je kan de trails zelf aan elkaar knopen.
Was mij er nooit zo van bewust maar ben voor een trip naar de UK een beetje op trailforks aan het zoeken en viel mij toen op.

https://m.trailforks.com/region/caberst ... &m=roadmap
In Schoorl kun je straks 3 trails aan elkaar knopen, op de UHR nog veeeeeeeeel meer
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In Canada waar Trailforks ontstaan is het natuurlijk ook een iets ander verhaal dan hier een speciaal rondje voor die verdomde mountainbikers aanleggen.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ach, dit zijn ook "4" trails aan elkaar...... maar eigenlijk gewoon een (heel mooi) rondje
https://www.mtbproject.com/trail/651609 ... mans-gulch
Uiteindelijk kunnen ze daar ook gewoon beter "trails" fancy namen geven :wink: hier heb je gewoon "Rhenen" in de volksmond .... terwijl ook steeds meer secties een naam krijgen en je daar zelfs nog wat zelf kunt knippen en plakken :bier:
Zo slecht is het nog niet in het platte en drukke NL ...... hoewel ik nu wel heimwee heb naar Colorado :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Maar ook in een gereguleerd rondje als glentress heb je die mogelijkheid.
Maar het scheelt al dat we strak drie korte lussen hebben ipv één lange. Stel je voor dat je 23km extra moet rijden als je de nok nog een keer wil doen.

Spaarnwoude kan het wel heel goed, doordat het zo compact is en je overal wegen/fietspaden tussen door hebt kan je heel makkelijk een selectie maken van leuke stukken.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 28 januari 2022, 19:03 Uiteindelijk kunnen ze daar ook gewoon beter "trails" fancy namen geven :wink:
Ik ben voor. Maar hier moeten wij het doen met seksloze Strava namen als “sprint tot het bordje” :-?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Tijgerhaai schreef: vr 28 januari 2022, 19:12
yo-eddy schreef: vr 28 januari 2022, 19:03 Uiteindelijk kunnen ze daar ook gewoon beter "trails" fancy namen geven :wink:
Ik ben voor. Maar hier moeten wij het doen met seksloze Strava namen als “sprint tot het bordje” :-?
😂👍
James Bruyn’s sexmachine een optie? (Als tegenhanger van Harry slinger)
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: vr 28 januari 2022, 19:29
Tijgerhaai schreef: vr 28 januari 2022, 19:12

Ik ben voor. Maar hier moeten wij het doen met seksloze Strava namen als “sprint tot het bordje” :-?
😂👍
James Bruyn’s sexmachine een optie? (Als tegenhanger van Harry slinger)
Ik reken het goed. 👊🤣
◼︎ Go round the outside.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Ik zag gisteren dat er een tijdelijke extra afdaling aangelegd is vlak buiten het parcours. Op de kruising van de Julianalaan met de Mariaweg. Ik heb 'm een paar keer gedaan, hij rijdt heerlijk alleen de klim naar boven is wel echt pittig.

En even een ander vraagje. Ik zag aan het eind van de easy/diff de uitloop ook aangepakt is. Aan het eind ligt dat stapeltje stammetjes die je als toetje mag springen als je lekker die laatste bocht uitkomt maar hoe die takken en ander snoeiafval er nu bijligt lijkt het alsof je niet meer over die stammetjes mag springen. Klopt dat?
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Anne Jan schreef: zo 30 januari 2022, 13:08 Ik zag gisteren dat er een tijdelijke extra afdaling aangelegd is vlak buiten het parcours. Op de kruising van de Julianalaan met de Mariaweg. Ik heb 'm een paar keer gedaan, hij rijdt heerlijk alleen de klim naar boven is wel echt pittig.
Denk je dat het verstandig is om op zo'n bult te klimmen en er vanaf te glijden?
Dat is een opslagdepot van grondstoffen, niet een fietspad of een MTB route.

Hoe helpt dit gedrag op 1 van de drukste punten van de Schoorlse Duinen het toch al wankele imago van de MTBer?

Dussssssss©
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

BOSS schreef: zo 30 januari 2022, 13:14
Anne Jan schreef: zo 30 januari 2022, 13:08 Ik zag gisteren dat er een tijdelijke extra afdaling aangelegd is vlak buiten het parcours. Op de kruising van de Julianalaan met de Mariaweg. Ik heb 'm een paar keer gedaan, hij rijdt heerlijk alleen de klim naar boven is wel echt pittig.
Denk je dat het verstandig is om op zo'n bult te klimmen en er vanaf te glijden?
Dat is een opslagdepot van grondstoffen, niet een fietspad of een MTB route.

Hoe helpt dit gedrag op 1 van de drukste punten van de Schoorlse Duinen het toch al wankele imago van de MTBer?

Dussssssss©
Heel verstandig, ze rijden er gewoon vanaf.
Groepje kinderen ging gisteren er ook vanaf, kregen staande ovatie van wandelaars en andere voorbijgangers.
Dus bedankt die kinderen maar dan. Imago weer geboosterd. En dat is in de mode.
:-q

Wat wel zorgelijk is, zijn die extra palen die zijn geboord bij de ingangen van de nieuwe lussen.
Zag er zelfs 1 in de singletrack staan. Dat wordt dus straks een gat.
Had gewoon aan bestaande paal opgehangen kunnen worden.
Tenminste, als die grijze massa even gebruikt wordt.
Daarbij is de tekst het nu ook precies weer niet. Er staat geen enkel verbod of gebod op ?
De koters vatten het op als "ah fietsen op eigen risico dus, en er staat nergens dat het niet mag".
Dank dat er nu eindelijk duidelijkheid is op de route mbt de nieuwe lussen.
:-q
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: zo 30 januari 2022, 14:03
BOSS schreef: zo 30 januari 2022, 13:14

Denk je dat het verstandig is om op zo'n bult te klimmen en er vanaf te glijden?
Dat is een opslagdepot van grondstoffen, niet een fietspad of een MTB route.

Hoe helpt dit gedrag op 1 van de drukste punten van de Schoorlse Duinen het toch al wankele imago van de MTBer?

Dussssssss©
Heel verstandig, ze rijden er gewoon vanaf.
Groepje kinderen ging gisteren er ook vanaf, kregen staande ovatie van wandelaars en andere voorbijgangers.
Dus bedankt die kinderen maar dan. Imago weer geboosterd. En dat is in de mode.
:-q

Wat wel zorgelijk is, zijn die extra palen die zijn geboord bij de ingangen van de nieuwe lussen.
Zag er zelfs 1 in de singletrack staan. Dat wordt dus straks een gat.
Had gewoon aan bestaande paal opgehangen kunnen worden.
Tenminste, als die grijze massa even gebruikt wordt.
Daarbij is de tekst het nu ook precies weer niet. Er staat geen enkel verbod of gebod op ?
De koters vatten het op als "ah fietsen op eigen risico dus, en er staat nergens dat het niet mag".
Dank dat er nu eindelijk duidelijkheid is op de route mbt de nieuwe lussen.
:-q
Gaan we weer.......denk je dat respectloos en betweterig aan de zijlijn lopen mekkeren nou echt helpt?

dusssssss©
Plaats reactie