Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: vr 19 november 2021, 23:14 Bijzonder stukje uit de Alkmaarse Courant in 1996, het zou zomaar een stuk uit 2021 kunnen zijn :wink:
Ja, en dat was dus nog zonder social media ..... zet wel te denken :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

yo-eddy schreef: za 20 november 2021, 12:00
Rayb81 schreef: vr 19 november 2021, 23:14 Bijzonder stukje uit de Alkmaarse Courant in 1996, het zou zomaar een stuk uit 2021 kunnen zijn :wink:
Ja, en dat was dus nog zonder social media ..... zet wel te denken :wink:
Zullen we het er maar op houden, dat jezelf verplaatsen in het perspectief van een ander niet voor iedereen is weggelegd. Ongeacht de manier van verplaatsen/recreëren.

Gister heerlijk gereden op Schoorl. Na 3 rondjes was ik wel weer aardig af. Viel trouwens met de bedrijvigheid wel mee. Kon redelijk doorrijden.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Top drukte vanochtend, mtb nw met een 25 jaar feestje bij de start en een lekker koekje na het 1e rondje 👍
Vulles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 21 juli 2013, 22:03

Hulde aan Noordwest voor de aandacht en traktatie!!
Gebruikersavatar
Larshei
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 21 juli 2021, 20:37

Na de tijden die ik hier voorbij zag komen te hebben gelezen heb ik gisteren ook maar even op mijn tijd gelet (kijk normaal nooit naar tijd of snelheid, heb ook geen fietscomputer). Vrijwel ongetraind deed ik het eerste rondje in 50 minuten, zonder echt diep te gaan, want ik wilde bij een tweede rondje ook nog wel boven komen op de klimmetjes :lol: . Tweede rondje deed ik er met 55 minuten lekker vijf kneetminuutjes langer over.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ach ja, wat zegt het ook eigenlijk allemaal. Ik zit sinds deze week thuis met corona dus mijn eerst volgende rit zal wel boven het uur uitkomen. :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: wo 24 november 2021, 19:44 Ach ja, wat zegt het ook eigenlijk allemaal. Ik zit sinds deze week thuis met corona dus mijn eerst volgende rit zal wel boven het uur uitkomen. :lol:
Sterkte Chris :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

chrisscross schreef: wo 24 november 2021, 19:44 Ach ja, wat zegt het ook eigenlijk allemaal. Ik zit sinds deze week thuis met corona dus mijn eerst volgende rit zal wel boven het uur uitkomen. :lol:


Tis wel uitziek weer :-{
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Aah schreef: vr 3 december 2021, 16:39
chrisscross schreef: wo 24 november 2021, 19:44 Ach ja, wat zegt het ook eigenlijk allemaal. Ik zit sinds deze week thuis met corona dus mijn eerst volgende rit zal wel boven het uur uitkomen. :lol:


Tis wel uitziek weer :-{

Zit ook al week aan huis gekluisterd, maar vind dit helemaal geen slecht mtb weer, had graag ff vies gedaan in het bos :o

Hopelijk mag jij al weer naar buiten chris!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gisteren een rondje gedaan. Het parcours was op sommige plekken wel nat. Met name het deel na het betonnen fietspad en de nok op/af.

En wat heeft Corona gedaan met mijn conditie? Voor mijn Corona reed ik 36-37 minuten over een rondje. Gisteren op ongeveer 80% inspanning gereden en 42 minuten geklokt. 40 minuten was ook wel mogelijk geweest met mijn normale inspanning. Dus ik ben 3-4 minuten kwijt na 2 weken corona en stil zitten.

Niks schrikbarends dus. Ik verwacht dat ik met een week of 2-3 weer op mijn oude niveau zit.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Beetje nat inderdaad maar goed te doen, kwam ook nog meerdere gelijkgestemden qua mtb'en tegen, mooi om met een groepje te spelen. Zie steeds meer mensen met speel fietsen naast de racers.
Gebruikersavatar
Dennis Ebert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 23 december 2008, 13:35

Ik was er gisteren ook. De route lag het er zoals gehoopt mooi bij, al kon je goed zien dat het erg nat geweest is. Ik vond het nog verrassend druk op een maandagochtend.

De Nok af was leuk. Het hobbelt flink, maar het zijn gelukkig niet alleen knippen waar je domweg overheen moet rammelen. Op de meeste plekken kan je de oneffenheden 'timen'. Daardoor is het een leuke uitdaging om zo soepel mogelijk beneden te komen.
frank82 schreef: ma 6 december 2021, 23:15 Zie steeds meer mensen met speel fietsen naast de racers.
Mag ik vragen wat je bedoelt met speelfietsen? Ik kan er een voorstelling bij maken en in dat geval heb ik mogelijk een afwijkende mening. Maar laat ik eerst eens kijken of ik de juiste speelfiets voor me zie :)
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Ik zie mezelf als een speelfietser, vaak ff terug lopen voor de jump of de eerste drop. Pr is leuk maar boeit mij niet echt. Ik heb een Marin Palisades Trail 3 met 27.5x2.6 trail bandjes en een reba met 140mm speel fiets :D.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Dennis Ebert schreef: di 7 december 2021, 13:37
frank82 schreef: ma 6 december 2021, 23:15 Zie steeds meer mensen met speel fietsen naast de racers.
Mag ik vragen wat je bedoelt met speelfietsen? Ik kan er een voorstelling bij maken en in dat geval heb ik mogelijk een afwijkende mening. Maar laat ik eerst eens kijken of ik de juiste speelfiets voor me zie :)
Fietsen die niet gericht zijn op zo snel mogelijk alle leuke features ontwijken maar vooral om deze te gebruiken 😅. Ofwel, slacker, meer vering en bandjes met grip.
Verder inderdaad ook een leuk stukje nog een keer doen. Ik rij zelf altijd de afgekorte route omdat daar alle leuke afdalingen in zitten, het duingebied vind ik zelf wel mooi qua natuur maar verder qua fietsen behoorlijk saai.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zouden meer mensen moeten doen. De jongens van het onderhoud hebben hier en daar leuke dingen er in gemaakt. (Ook noodzakelijk i.v.m. Erosie) heb je weer van die uilskuikens die er naast gaan rijden. :evil: Blijf op de trail! Te moeilijk? Volg een clinic, en voor je het weet vind je het allemaal te makkelijk. :D
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie