Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BOSS schreef: zo 19 september 2021, 21:20
yo-eddy schreef: zo 19 september 2021, 20:48

officieel dus niet ...... 1 vd vele gemiste kansen
hou toch op, 99,9% vd bikers zou daar dwarslaesie oplopen....en dat weet je zelf ook donders goed. Dubbele/B-lijnen lijnen zaten nou eenmaal niet in de vergunning.

dussssss©
Dit was 2012 ..... de hele vormgeving vd vergunning was toen nog maakbaar, qua "afgesproken" meters was (en is) er ruimte zat, zie je morgen pik :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

baron062 schreef: vr 17 september 2021, 11:37
boldrides schreef: do 16 september 2021, 22:48 Die northshore elementen / vlonders zien er ook geinig uit.
In die vlonders zit een deel van mijn rug, en van anderen...


+1 :lol:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: zo 19 september 2021, 22:08
BOSS schreef: zo 19 september 2021, 21:20

hou toch op, 99,9% vd bikers zou daar dwarslaesie oplopen....en dat weet je zelf ook donders goed. Dubbele/B-lijnen lijnen zaten nou eenmaal niet in de vergunning.

dussssss©
Dit was 2012 ..... de hele vormgeving vd vergunning was toen nog maakbaar, qua "afgesproken" meters was (en is) er ruimte zat, zie je morgen pik :bier:
En dan nog met een dubbele lijn... Mensen overschatten zichzelf vrij snel en pakken toch de "moeilijke" lijn. Zie de dijkjump op GMA.

Tot vanavond pik. :bier: :lol:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Maar hoe lang wil je nog degene die wel tijd in skills investeren, etc... blijven "gijzelen" (~ beperken wat zij kunnen doen) door degene die dat niet doen, hun eigen beperkingen niet kennen en/of niet remmen/afstappen/wandelen...?

Ik heb het nooit gereden maar het zou me toch ten hoogste verbazen wanneer 9 van de 10 mensen waar ik geregeld met fiets dat niet de eerste keer zonder problemen rijdt. Statistisch even relevant als de dwarslaesie van 99.9%...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

cheeta schreef: ma 20 september 2021, 11:31 Maar hoe lang wil je nog degene die wel tijd in skills investeren, etc... blijven "gijzelen" (~ beperken wat zij kunnen doen) door degene die dat niet doen, hun eigen beperkingen niet kennen en/of niet remmen/afstappen/wandelen...?

Ik heb het nooit gereden maar het zou me toch ten hoogste verbazen wanneer 9 van de 10 mensen waar ik geregeld met fiets dat niet de eerste keer zonder problemen rijdt. Statistisch even relevant als de dwarslaesie van 99.9%...
Het beleid van SBB is duidelijk; Het moet rolbaar zijn. Ik ken jouw niveau en dat van je maten niet natuurlijk, maar van het niveau wart op Schoorl rijdt gaat 99,9% daar afstappen of gruwelijk OTB. Hij is er na dat filmpje namelijk niet makkelijker op geworden. Maat goed SBB heeft besloten dat hij er niet in komt, de vergunning is daarop gewijzigd. Einde discussie! Hoe jammer ook voor sommige rijders.

dussssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BOSS schreef: ma 20 september 2021, 15:16
cheeta schreef: ma 20 september 2021, 11:31 Maar hoe lang wil je nog degene die wel tijd in skills investeren, etc... blijven "gijzelen" (~ beperken wat zij kunnen doen) door degene die dat niet doen, hun eigen beperkingen niet kennen en/of niet remmen/afstappen/wandelen...?

Ik heb het nooit gereden maar het zou me toch ten hoogste verbazen wanneer 9 van de 10 mensen waar ik geregeld met fiets dat niet de eerste keer zonder problemen rijdt. Statistisch even relevant als de dwarslaesie van 99.9%...
Het beleid van SBB is duidelijk; Het moet rolbaar zijn. Ik ken jouw niveau en dat van je maten niet natuurlijk, maar van het niveau wart op Schoorl rijdt gaat 99,9% daar afstappen of gruwelijk OTB. Hij is er na dat filmpje namelijk niet makkelijker op geworden. Maat goed SBB heeft besloten dat hij er niet in komt, de vergunning is daarop gewijzigd. Einde discussie! Hoe jammer ook voor sommige rijders.

dussssss©
Je blijft SBB verdedigen maar er was (zeker toen) helemaal geen beleid :bier:
Goede ochtend gehad, zie je donderdag weer :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 20 september 2021, 15:46
BOSS schreef: ma 20 september 2021, 15:16

Het beleid van SBB is duidelijk; Het moet rolbaar zijn. Ik ken jouw niveau en dat van je maten niet natuurlijk, maar van het niveau wart op Schoorl rijdt gaat 99,9% daar afstappen of gruwelijk OTB. Hij is er na dat filmpje namelijk niet makkelijker op geworden. Maat goed SBB heeft besloten dat hij er niet in komt, de vergunning is daarop gewijzigd. Einde discussie! Hoe jammer ook voor sommige rijders.

dussssss©
Je blijft SBB verdedigen maar er was (zeker toen) helemaal geen beleid :bier:
Goede ochtend gehad, zie je donderdag weer :-q
Het is heel simpel nu, de vergunning is leidend...En als we toen wisten wat we nu weten dan hadden we het anders gedaan.....maar ja, achteraf is het mooi wonen;-)

Dussssss©
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: ma 20 september 2021, 08:23
En dan nog met een dubbele lijn... Mensen overschatten zichzelf vrij snel en pakken toch de "moeilijke" lijn. Zie de dijkjump op GMA.

Tot vanavond pik. :bier: :lol:
Laat ik vooropstellen dat ik super uitkijk naar de nieuwe route (in welke vorm dan ook)! Ik denk dat deze quote ook treffend is: kennelijk moeten we in NL altijd met iedereen rekening houden, ook met de rijder die de Dijkjump op GMA al lastig vindt of zelfs daar kennelijk onderuit gaat. Maarrr genoeg ge-azijnpist, ik heb er zin in!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Buiten dit alles vraag ik me af hoe lang zo'n feature "goed" zal blijven wanneer er hordes mensen overheen gaan.
Denk dat er dan best snel een mulle zandkuil achter de drop zal ontstaan.

Dit soort dingen en andere leuke paadjes kun je het best voor je zelf houden, die blijven namelijk alleen in goede staat wanneer er maar een enkeling overheen rijdt.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In de voorbereiding heb ik toch echt wel mooie stukken gezien. Eerst maar eens zorgen dat wij rijden. (er daar is voorlopig werk zat aan) Route wordt vanzelf volwassen. :D Het wordt zeker geen "kinderrondje" terwijl ik denk dat kinderen straks met een grote grijns rond rijden. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: ma 20 september 2021, 20:53 Buiten dit alles vraag ik me af hoe lang zo'n feature "goed" zal blijven wanneer er hordes mensen overheen gaan.
Denk dat er dan best snel een mulle zandkuil achter de drop zal ontstaan.

Dit soort dingen en andere leuke paadjes kun je het best voor je zelf houden, die blijven namelijk alleen in goede staat wanneer er maar een enkeling overheen rijdt.
Kun je gewoon stabiliseren, heb er verder genoeg "voor mijzelf" maar aangezien deze precies op het traject vd nieuwe middenlus ligt en je meer moeite moet doen om eromheen te rijden dan eraf, leek het mij een mooie om eens te delen met anderen :bier:
En ja, 95% zal er langs rijden maar die 5% hebben ook rechten ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Parcours lag er lekker bij vanmiddag, beetje glijden en driften...één maar, je moet wel van mul zand houden :tong :bier:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Beste periode van het jaar staat voor de deur. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

mtfuji schreef: di 21 september 2021, 16:19 Parcours lag er lekker bij vanmiddag, beetje glijden en driften...één maar, je moet wel van mul zand houden :tong :bier:
Ja het is een echte uitdaging. :D Zonder voetje ad grond kan, vooral beetje afstand houden daarin belangrijk. Deed er 50 minuten over.
Dus niet lullen maar fietsen :tong
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

https://www.geenstijl.nl/5161280/vpro-t ... in-bikers/

Velen hebben het hier over de beeldvorming gehad van de mtb'ers. Maar het bovenstaande doet de mtb'ers geen goed vrees ik
Plaats reactie