Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Matthijs_XtC schreef: do 16 september 2021, 16:10 kom er net vandaan, notitie voor mezelf: woensdagmiddag = schoolklasjes :x

verder bijzonder mul, eigenlijk nog niet zo erg gehad dit jaar op de meest vreemde plekken. De Nok is qua afdaling prima aangepakt, lekker snel zo waardoor je bijzonder goed moet oppassen op het middenstuk daar waar je een pad oversteekt. Daar is het mul en slinger je zo het pad af met wat pech. De Nok omhoog heeft op een paar plekken erg mulle stukken, stukje uitdaging erbij :winkie:
Wellicht handig om betreffende notitie naar donderdagmiddag te verplaatsen? :-q
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

B@zz schreef: do 16 september 2021, 18:13
Matthijs_XtC schreef: do 16 september 2021, 16:10 kom er net vandaan, notitie voor mezelf: woensdagmiddag = schoolklasjes :x

verder bijzonder mul, eigenlijk nog niet zo erg gehad dit jaar op de meest vreemde plekken. De Nok is qua afdaling prima aangepakt, lekker snel zo waardoor je bijzonder goed moet oppassen op het middenstuk daar waar je een pad oversteekt. Daar is het mul en slinger je zo het pad af met wat pech. De Nok omhoog heeft op een paar plekken erg mulle stukken, stukje uitdaging erbij :winkie:
Wellicht handig om betreffende notitie naar donderdagmiddag te verplaatsen? :-q
ai, dat heb je met die vrije dagen, al het gevoel van realiteit kwijt. :winkie: :winkie: en ai, week alweer bijna om :((
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Volgens de instagram van mtb noordwest heeft Staatsbosbeheer een persbericht mbt de nieuwe route laten uitgaan: “halverwege september start MTB-Noordwest met de aanleg van de nieuwe route”.

Heb alleen nog niet het betreffende persbericht kunnen vinden..
denn915
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 juli 2015, 18:31

Mail:

We gaan van start. Waarmee dan? Met de verdere aanleg van de nieuwe MTB route in Schoorl; Schoorl2.0. De vergunning is afgegeven en het broedseizoen is voorbij. Er zijn al diverse vlonders geplaatst om zandhagedissen te beschermen. In de komende maanden zullen we de resterende werkzaamheden gaan verrichten met als doel om alles af te ronden voor het broedseizoen 2022.

De nog aan te leggen delen van de route worden met de hand geharkt en waar nodig worden duurzame verstevigingen aangebracht. Op de reeds aangelegde delen van Schoorl2.0 moeten ook veel herstelwerkzaamheden plaatsvinden. Ook worden de routepalen, nieuwe bebording en informatiepanelen geplaatst. Deze werkzaamheden veroorzaken naar verwachting weinig overlast voor bezoekers van de Schoorlse Duinen.
Voor de aanleg werkzaamheden nu en het onderhoud van de route in de toekomst kunnen we nog enthousiaste vrijwilligers gebruiken!
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Nog wel eventjes geduld hebben: voor het broedseizoen 2022 moet het af zijn. Volgens mij is dat maart.

Maar wat een goed nieuws! Die northshore elementen / vlonders zien er ook geinig uit.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

boldrides schreef: do 16 september 2021, 22:48 Die northshore elementen / vlonders zien er ook geinig uit.
In die vlonders zit een deel van mijn rug, en van anderen...

Super nieuws, hoewel het nieuwe rondje voor mij als vetklep nog lastig te verteren gaat worden. :-{
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Minder eten en vaker rijden. Dan komt het vanzelf goed. Voorlopig verdwijnen er nog wel wat uurtjes in de route. Dus je hebt nog even voor het open gaat. :winkie:
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

baron062 schreef: vr 17 september 2021, 11:37
boldrides schreef: do 16 september 2021, 22:48 Die northshore elementen / vlonders zien er ook geinig uit.
In die vlonders zit een deel van mijn rug, en van anderen...
Haha dank daarvoor!

Zijn de vlonders puur bedoeld om de zandhagedissen te ontzien of zit er stiekem ook nog een ttf in verwerkt (ik verwacht geen wallride van 6 meter hoog hoor 🤓)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De hagedissen 🦎 kunnen lekker hun ding doen zonder het gevaar dat ze aangereden worden. Voor sommige mensen zijn de vlonders al TTF genoeg. :winkie: (Heel spannend zijn ze dus niet, maar wel geinig voor de afwisseling :D )
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5445
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Zo ongeveer alles aan mooie natuurlijke features dat ik met een groepje andere liefhebbers heb voorgesteld is door de rollator politie afgewezen. Route der gemiste kansen is wat over is gebleven ....... voor velen al uitdagend genoeg, dat wel .....
Buiten dit zijn er op verschillende plekken om onbegrijpelijke redenen binnen SBB keuzes gemaakt die in de toekomst erg veel onderhoud gaan vragen en minder mooi zijn dan vaak vlakbij gelegen alternatieven. Een pad over een "kam" vraagt veel minder onderhoud, biedt mooier uitzicht en is een mooiere ervaring ...... toch is door SBB besloten veel paden traverserend langs de helling te laten lopen, lang leve de erosie ...(en waar was ons "hoofd MTB" Zwaan van SBB met zijn kennis en kunde :~ ....... oh wacht, ik heb 'm nog nooit gezien in Schoorl......).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
leguyt
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: za 27 december 2008, 23:26
Mijn mountainbike: Wikkit Zonkey 29er ,Kona Process 111

Die traverserende paden gaan het niet lang houden ben ik bang.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Was lekker mul vandaag. Bij Beverwijk hadden we wat regen dus dacht dat het er iets noordelijker ook wel wat beter bij zou liggen. Niet dus.

Mooi nieuws dat er begonnen kan worden met de nieuwe route. Ik ben wel een beetje uitgekeken aan het raken op het huidige parcours (… want als je weet dat er iets nieuws komt). Zag ik nou wat nieuwe paaltjes op de huidige route die de andere kant op staan? Oftewel, stukjes oude route de andere kant op in de nieuwe situatie of vul ik dan dingen in?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Chef paaltje hier. Je vult dingen in. Deel van de huidige route blijft zoals hij is. Schuine kant is de achterkant. Zie opmerking paar reacties terug. Op sommige routes staan ze verkeerd om. Maar maakt eigenlijk ook geen reet uit als het bordje maar op de juiste kant zit. :tong
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: vr 17 september 2021, 18:44 Chef paaltje hier. Je vult dingen in. Deel van de huidige route blijft zoals hij is. Schuine kant is de achterkant. Zie opmerking paar reacties terug. Op sommige routes staan ze verkeerd om. Maar maakt eigenlijk ook geen reet uit als het bordje maar op de juiste kant zit. :tong
Ok, helder. Dan blijf ik gewoon geduldig m’n rondjes rijden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Komt allemaal goed. Ben je al vrijwilliger? De komende tijd kunnen wij wel wat handjes gebruiken. (Plus ander voordeel je krijgt al een kijkje in de keuken :D )
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Plaats reactie