Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
v_schultinge

Oli4k schreef: za 14 november 2020, 16:15 Gisteren voor het eerst weer een rondje gedaan. Ik was een paar weken niet geweest vanwege een blessure. Het lag er mooi bij. Opvallend veel huurfietsende stelletjes gezien. En een verdwaalde strandfietser die me per sé moest inhalen en vervolgens overal midden in de bochten probeerde te remmen (voor zover die fiets remmen had) omdat hij totaal geen grip had en een veel te diepe zit. Beetje jammer van de flow maar ik had geen zin om hem weer in te gaan halen dus maar een beetje in het wiel gehangen en zijn strijd met de natuurwetten gadegeslagen. Snap serieus niet dat mensen het leuk vinden om op zo’n fiets daar te rijden. Maar goed, ieder z’n ding zal ik maar zeggen.
Ook wel eens met de beachbike een aantal weken op Schoorl rondgereden omdat de andere fiets stuk was. Toen heb ik voorop wel een nopje erop gezet. Is best wel leuk, je moet goed en precies sturen en je voelt alles.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tiewrap schreef: za 14 november 2020, 16:28 Je kunt met strandbanden prima op Schoorl rijden.
Star is een dingetje, maar ook daar kunnen sommige best hard mee.

Het was dus de berijder.
Het kan zeker ...... maar stond laatst met "de voorzitter" even bij de Nok om wat zaken door te spreken .... de voorbijkomende strandracer ging 2 meter na de opmerking "kan best hoor" vol op z'n bakkes in de afdaling vd Nok ..... een licht gegrinnik op de achtergrond deed 'm, de pijn verbijtend, afdruipen :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

yo-eddy schreef: za 14 november 2020, 18:44
tiewrap schreef: za 14 november 2020, 16:28 Je kunt met strandbanden prima op Schoorl rijden.
Star is een dingetje, maar ook daar kunnen sommige best hard mee.

Het was dus de berijder.
Het kan zeker ...... maar stond laatst met "de voorzitter" even bij de Nok om wat zaken door te spreken .... de voorbijkomende strandracer ging 2 meter na de opmerking "kan best hoor" vol op z'n bakkes in de afdaling vd Nok ..... een licht gegrinnik op de achtergrond deed 'm, de pijn verbijtend, afdruipen :winkie: :winkie: :winkie:
Haha, wil ik wel geloven. Wou de nok ook ff tandje sneller nemen dan gebruikelijk maar hield de fully nog maar net recht op 🥵
Machtig stukje 😊
One life, ride it!
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: za 14 november 2020, 18:44
tiewrap schreef: za 14 november 2020, 16:28 Je kunt met strandbanden prima op Schoorl rijden.
Star is een dingetje, maar ook daar kunnen sommige best hard mee.

Het was dus de berijder.
Het kan zeker ...... maar stond laatst met "de voorzitter" even bij de Nok om wat zaken door te spreken .... de voorbijkomende strandracer ging 2 meter na de opmerking "kan best hoor" vol op z'n bakkes in de afdaling vd Nok ..... een licht gegrinnik op de achtergrond deed 'm, de pijn verbijtend, afdruipen :winkie: :winkie: :winkie:
Dat was toch een racefietser met dikke banden en handen onderin de beugels? Legendarisch..."'zo, jij durft"....."kan best hoor".....2 seconden later het eerste dropje van 10cm en meneer deed een OTBtje.


dussssss©
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Bijna het hele parcours met de racefiets gereden, banden gewoon op 8 bar.
Alleen een paar klimmen lukken niet.
Oke hard ging het ook niet.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Vandaag voor het eerst op een e- mtb met 170mm veerweg de route gereden.
Kan ook prima :wink: had niet verwacht dat dat zo leuk zou zijn.
Have fun!
Rinse.
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Met een beachbike Schoorl rijden gaat prima hoor, zeker zomers. Voor mijn gevoel ga ik op de strandfiets sneller, maar heb wel meer plezier op de “echte” mtb.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Die kerel voor me dacht waarschijnlijk ook dat hij snel was maar in de praktijk ging de snelheid er bij hem overal uit waar ik met m’n 150 mm gewoon doorrolde. En ik hoef niet om alle features heen te rijden. Neemt niet weg dat er zeker rijders zijn met goede techniek (en genoeg lef) die er hard mee kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ik was er vrijdag met een maatje van me, parcours lag er top bij!

Hebben even stil gestaan bij de drop in de afdaling na de zigzag-klim (Is dat afdaling koningenduin?) omdat ik hem niet blind woud rijden. Kwam inderdaad een hoop met spijkerbroeken voorbij.

Kwam ook nog een dame voorbij die over de linker lijn ging en bij de afstapje nog riep "zo die gaat diep" daar moesten wij even om gniffelen :D.

Kneteman drop ook gedaan. Is allemaal prima te doen voor iemand die een jaar of 4-5 niet meer gefietst heeft en het mountainbiken weer aan het oppakken is. :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tribux schreef: zo 15 november 2020, 13:23 (Is dat afdaling koningenduin?)
yup
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

:-q

Ik moet wel me lijn de volgende keer iets aanpassen denk. Wat meer links op de drop en dan iets meer haaks.

Ik had hem nu een beetje rechts en lande zeg maar voor de linker lijn. Dus dan moet je best corrigeren als je land om niet naast de baan te komen.

Vroeger was ik er minder mee bezig maar dat vliegen is best leuk! Oefenen oefenen oefenen 🤙🏻
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Gisteren weer voor het eerst sinds maart op Schoorl geweest. Wat me positief opviel was de toestand van het parcours behalve wat aan flarden gereden schaaphekjes voor de Zwarte Blink. Waar ik wel van schrok wat de hoeveelheid mensen op het parcours. Om half 10 van start gegaan en na 20 min had ik al 4 grote groepen achter me met gemiddeld 10-15 mannen/vrouwen/jonges/meisjes; al de eerste klim met aan het begin wat wortels na 100 m van de start aan de Duinweg was voor de meesten lopen; voor de tweede wat steilere klim met de matten stonden ca 15 mannen/vrouwen/jongens/meisjes in een rij om omhoog te lopen. Op de afdaling van de Nok was het wandelen geblazen. Hoge percentage van jongens met sportschoenen of sneakers, spijkerbroek, gewone jas er overheen en helmen die meer in de nek hingen dan op het hoofd. Meerdere keren kenbaar gemaakt dat ik aan de linker kant langs wilde door 'links' te roepen met als gevolg dat degene voor me of helemaal niet reageerde of juist naar links trok. Soms twee-drie km achter aan gehangen zonder kans om de passeren, deels een gevolg van dat iedereen in een achterwiel hing. Ik hoopte nog op een wat rustigere 2e ronde, maar deze leek nagenoeg een kopie te zijn van de eerste. Ronde 3 was ietsje beter, maar pas in ronde 4 kon ik, met veel geluk, redelijk doortrekken. Gemiddelde hartslag zat nagenoeg op het gemiddelde van een marathonwedstrijd door al dat aanzetten en weer remmen. Wat dat betreft een keiharde training.

Ik was bekend met de "Corona drukte", maar dit was nog erger dan de weken daarvoor op Amerongen/Leersum/Hoge Ginkel. Enfin, toch blij dat ik was geweest gezien de slechte weersomstandigheden met al die nattigheid. Dan is Schoorl toch een prima keuze. Misschien de volgende keer rond de middag vertrekken?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
v_schultinge

Toch knap dat je het dan 4 rondjes volhoudt. :-q
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Volgens mij al vaker gezegd, zaterdagmiddag en zondagochtend is het het drukste.

Zelf geen ervaring mee want ik kom niet op die tijden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Eind van de middag heb je het parcours meestal wel voor jezelf.
Enne ik dacht dat je maar met zn 2en mocht fietsen gezien de maatregelen.
Blijkbaar een hoop mensen die geen Nederlands kunnen.
Plaats reactie