Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Zondag middag heb ik een rondje Schoorl gedaan met een vriend van me die het voor het eerste deed. Leuke ervaring en leerzaam voor mij om te zien hoe een beginner verschillende zaken ervaart en uitvoert. Het is allemaal zo vanzelfsprekend voor ons.
Eigenlijk wel een aanrader voor iedereen hier om zo eens een rondje achter iemand aan te rijden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: ma 9 november 2020, 11:26 Zondag middag heb ik een rondje Schoorl gedaan met een vriend van me die het voor het eerste deed. Leuke ervaring en leerzaam voor mij om te zien hoe een beginner verschillende zaken ervaart en uitvoert. Het is allemaal zo vanzelfsprekend voor ons.
Eigenlijk wel een aanrader voor iedereen hier om zo eens een rondje achter iemand aan te rijden.
Jouw vrienden motorcrossen allemaal toch? :winkie: :winkie:

Ik heb wel eens een clinic gegeven aan mensen die de Kenia Classic wilden gaan rijden, "managers" volk met dure fietsen, een droom en soms net de zijwieltjes ontgroeid, ronduit bizar met hoe weinig skills sommigen moeten beginnen. Schoorl is dan wellicht ook niet het rondje om mee te starten. Afgelopen zondag ook weer twee van een boom af gescharaapt door de Reddingsbrigade/Ambu
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als we met beginners rijden slaan we daarom ook stukken over.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: ma 9 november 2020, 11:55
chrisscross schreef: ma 9 november 2020, 11:26 Zondag middag heb ik een rondje Schoorl gedaan met een vriend van me die het voor het eerste deed. Leuke ervaring en leerzaam voor mij om te zien hoe een beginner verschillende zaken ervaart en uitvoert. Het is allemaal zo vanzelfsprekend voor ons.
Eigenlijk wel een aanrader voor iedereen hier om zo eens een rondje achter iemand aan te rijden.
Jouw vrienden motorcrossen allemaal toch? :winkie: :winkie:
Nou, deze toevallig niet en bepaald geen held ook. De afdalingen gingen tenenkrommend voor mij maar ook wel logisch. Hij is wel een motor rijder op de weg en dat merkte ik duidelijk. IPV 1 meter voor je op de grond te kijken deed hij dat netjes vooruit en had ruim voldoende de tijd om overal op te anticiperen. Dat is toch wel het belangrijkste van het hele MTBen. :-q
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

chrisscross schreef: ma 9 november 2020, 11:26 Het is allemaal zo vanzelfsprekend voor ons.
Eigenlijk wel een aanrader voor iedereen hier om zo eens een rondje achter iemand aan te rijden.
Je rijdt momenteel toch alleen maar achter beginners of mensen die 'veel fietservaring' hebben? :D

dussssss©
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Nee man, die beuk ik normaal altijd opzij. Vooral die kleine kinderen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

chrisscross schreef: ma 9 november 2020, 13:35 Nee man, die beuk ik normaal altijd opzij. Vooral die kleine kinderen.
En terecht, die kleine k*tkoters rijden alleen maar in de weg. Gisteren zat ik ook al de hele tijd vast achter 3 van die etterbakken!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: ma 9 november 2020, 13:43
chrisscross schreef: ma 9 november 2020, 13:35 Nee man, die beuk ik normaal altijd opzij. Vooral die kleine kinderen.
En terecht, die kleine k*tkoters rijden alleen maar in de weg. Gisteren zat ik ook al de hele tijd vast achter 3 van die etterbakken!
Ik was blij dat ze af en toe op ons wachten eerlijk gezegd :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Daarom saboteerde jij toch ook het derailleur van 1 van die ettertjes?? :winkie: :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: ma 9 november 2020, 14:18 Daarom saboteerde jij toch ook het derailleur van 1 van die ettertjes?? :winkie: :winkie:
Ja, dat was de ergste ..... helaas heeft de mijne geen derailleur :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Knakworstkweker

yo-eddy schreef: zo 8 november 2020, 20:06 https://gopro.com/v/2R30l3meD9kwJ .....
Op 1:05 :lol:

Is dat het materiaal waarmee mensen zich bij jullie op de route wagen? :o

Ben trouwens sterk aan het twijfelen om volgend weekend (22 november) een keer die kant op te gaan.

Geen idee of een zondagochtend een verstandig idee is op Schoorl en of de route er hooguit fatsoenlijk genoeg bijligt.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Knakworstkweker schreef: ma 9 november 2020, 23:33
yo-eddy schreef: zo 8 november 2020, 20:06 https://gopro.com/v/2R30l3meD9kwJ .....
Op 1:05 :lol:

Is dat het materiaal waarmee mensen zich bij jullie op de route wagen? :o

Ben trouwens sterk aan het twijfelen om volgend weekend (22 november) een keer die kant op te gaan.

Geen idee of een zondagochtend een verstandig idee is op Schoorl en of de route er hooguit fatsoenlijk genoeg bijligt.
de route ligt er uitmuntend bij, zondag ochtend is een drama qua drukte. Laatste rondje voor donker is altijd mijn keuze in het weekend (maar ik woon <10 minuutjes vd start) .... heel vroeg kan ook maar dat is minder mijn ding :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Knakworstkweker

Ik moet er 2 uur voor rijden, dus dan is het denk wijzer om het op een andere keer te doen :lol:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Knakworstkweker schreef: ma 9 november 2020, 23:47 Ik moet er 2 uur voor rijden, dus dan is het denk wijzer om het op een andere keer te doen :lol:
Dan een keertje door de weeks. Maar verwacht dan ook geen rustig parcours. Beetje gelijkwaardig met de UHR. En dat zal nog wel een tijdje zo blijven.
Als je met de stroom mee fiets op gemiddeld tempo dan valt het trouwens allemaal wel mee onderweg.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Tegen de stroom fietst er maar eentje toch? (waar is die gebleven trouwens?) :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie