Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

chrisscross schreef: di 27 oktober 2020, 08:47

Ook nog op de eerste klim na de start nog een paar trailrunners naar beneden, dat was ook een leuk momentje.
[/quote]

Hey ik was er ook omstreeks die tijd en kwam ze ergens bij de paardenweide tegen. Dan hebben ze het nog lang vol gehouden. Dat lijkt me nou niet heel relaxt lopen met al die fietsers als tegenligger.
[/quote]

Op dat tijdstip op de route tegen de richting in gaan lopen is gewoon misdadig.
Ik ben een keer op mijn bek geslagen door zo een gast thv brug 1 en voor die tijd is het ook een paar keer bijna mis gegaan. We hebben daar als groep bikers (clubje zondagmorgen bikers, nu max 4 dus.....) wel afspraken over gemaakt trouwens......Pas op met dat gribus volk, boswachter kan er niets aan doen overigens het schijnt niet verboden te zijn.......wel moeten ze jou als bestuurder te alle tijde voorrang verlenen. Wat ze zich niet realiseren is dat het laakbaar gedrag is als het misgaat en dat een stuur in je ribbenkast op lage snelheid al tot ernstige schade kan leiden. Voor zowel de runner als de biker. Schuldvraag is simpel overigens.....
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Onlangs heb ik tijdens een buitensport EHBBO cursus ( altijd handig op Schoorl ) twee jongens van de NL trailrun-scene ontmoet. Eigenlijk zitten ze deels met hetzelfde probleem als wij; Enorme populariteit en de wandelaars vinden het eng waardoor ze met enige jaloezie kijken naar "onze" trails die natuurlijk perfect zijn voor hun sport. Geeft geen reden om te rammen natuurlijk en het was duidelijk dat ze niet helemaal (willen) begrijpen dat je met een mtb op volle snelheid niet zomaar eens stapje opzij zet...

In het buitenland zie je ze overigens heel vaak op dezelfde trails als de MTB-ers en nog nooit iets anders meegemaakt dan wederzijds respect, blijft in NL toch altijd weer een lastig punt.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

mugged schreef: di 27 oktober 2020, 16:23 het was duidelijk dat ze niet helemaal (willen) begrijpen dat je met een mtb op volle snelheid niet zomaar eens stapje opzij zet...
En zelfs als ze dat lukt weet je niet wat er met de MTB'er gebeurt die waarschijnlijk een uitwijkmanoeuvre / noodstop ingezet heeft.

Hier in de regio Ede kom je ze ook regelmatig tegen, met name op de 'kidsroute'. Daar zitten onoverzichtelijke stukken tussen met kombochten vals plat omlaag. Je houd er wel rekening mee dat er iets kan staan, maar als er iemand met 15-20km/u op je af komt lopen ben je gewoon kansloos. Dan kunnen ze wel zeggen dat je je snelheid aan moet passen, maar om nu hele stukken stapvoets te rijden omdat anderen verbodsborden en waarschuwingen negeren....

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

mugged schreef: di 27 oktober 2020, 16:23 In het buitenland zie je ze overigens heel vaak op dezelfde trails als de MTB-ers en nog nooit iets anders meegemaakt dan wederzijds respect, blijft in NL toch altijd weer een lastig punt.
Het is hier te druk, zeker in de randstad en op de UHR. Ik denk dat het delen van trails tussen trailrunners en mountainbikers in theorie heel goed zou moeten kunnen, mits de trailrunners zich aan een paar basisregels houden. Maar met de drukte van Schoorl of Amerongen in het weekend is het gewoon een slecht idee.
Waar woke is, is vuur
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lopen er zoveel wandelaars dan op de wandelpaden dat het voor een hardloper/trailrunner niet te doen is?

Ik zie bijna nooit wandelaars wanneer ik wat rondjes Schoorl fiets.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: di 27 oktober 2020, 18:57 Lopen er zoveel wandelaars dan op de wandelpaden dat het voor een hardloper/trailrunner niet te doen is?

Ik zie bijna nooit wandelaars wanneer ik wat rondjes Schoorl fiets.
ze hebben ruimte zat op de wandelpaden maar het zijn gewoon een stel aso's die te lui zijn een eigen rondje uit te zetten over bestaande paden ..... en er is meer dan genoeg qua opties
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nou idd wandelpaden genoeg door de mooiste stukken als je de kaart erbij pakt.

Dan zullen ze de nieuwe lussen wel helemaal geweldig vinden :o
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Rayb81 schreef: di 27 oktober 2020, 18:57 Lopen er zoveel wandelaars dan op de wandelpaden dat het voor een hardloper/trailrunner niet te doen is?

Ik zie bijna nooit wandelaars wanneer ik wat rondjes Schoorl fiets.
Ze zoeken hetzelfde als wij: mooie drops, wortels en jumps....die liggen niet op de wandelroutes...

ok, ok, of ze op de mtb routes liggen is ook discutabel... :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mugged schreef: di 27 oktober 2020, 21:56
Rayb81 schreef: di 27 oktober 2020, 18:57 Lopen er zoveel wandelaars dan op de wandelpaden dat het voor een hardloper/trailrunner niet te doen is?

Ik zie bijna nooit wandelaars wanneer ik wat rondjes Schoorl fiets.
Ze zoeken hetzelfde als wij: mooie drops, wortels en jumps....die liggen niet op de wandelroutes...

ok, ok, of ze op de mtb routes liggen is ook discutabel... :winkie:
dan moeten die gasten wat beter om zich heen kijken, opties genoeg, meer dan genoeg ...... als je de weg een beetje kent
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

yo-eddy schreef: di 27 oktober 2020, 22:57 dan moeten die gasten wat beter om zich heen kijken, opties genoeg, meer dan genoeg ...... als je de weg een beetje kent
Opties inderdaad meer dan genoeg. Toevallig gistermiddag nog een trailrunrondje hardgelopen in de Schoorlse Duinen, waarbij o.a. deze twee kuitenbijters (omhoog) werden meegepikt... :-q

Afbeelding

Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Die bovenste is hopelijk zsm MTB route ;) ..... en die onderste is geen officieel pad volgens mij toch ..... :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Moeilijk om te geloven dat het onderste plaatje in Nederland is, heel mooi :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: wo 28 oktober 2020, 00:08 Moeilijk om te geloven dat het onderste plaatje in Nederland is, heel mooi :-q
minder hard fietsen en meer om je heen kijken :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Op de bovenste foto staat een wandelpad, op de onderste een beheerpad. :-q
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

yo-eddy schreef: wo 28 oktober 2020, 00:01 Die bovenste is hopelijk zsm MTB route ;) ..... en die onderste is geen officieel pad volgens mij toch ..... :roll:
Is die bovenste niet die befaamde worteldrop in de nieuwe route waarbij het pad er juist omheen zal worden geleid? Meen zoiets te hebben gelezen hier. Of het is een plaatje van een volledig ander punt hehe

edit: de foto lijkt namelijk heel erg op een filmpje van yo-eddy
https://www.pinkbike.com/video/499459/
Laatst gewijzigd door boldrides op wo 28 oktober 2020, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie