Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

En laat Schoorl nou net ook een populaire route zijn. Zoals gezegd ik heb er niet zo’n moeite mee. Ben al lang blij dat er steeds iets meer bij komt in de route.
Een mooie tafel of step down zou nog wel mooi zijn 😜
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: vr 21 augustus 2020, 21:58 En laat Schoorl nou net ook een populaire route zijn. Zoals gezegd ik heb er niet zo’n moeite mee. Ben al lang blij dat er steeds iets meer bij komt in de route.
Een mooie tafel of step down zou nog wel mooi zijn 😜
tafels, step downs, step ups, echt steile afdalingen, tricky stukjes met haarspeldbochten, worteltapijten alles kán ......
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Hoop vroeger was alles beter... Vandaag weer ontzettend voor lul gereden op mn 150mm trailfiets gemaakt voor echte drops en echte wortelpaden maar meine Güte wat een lol. Paar beginners wat tips gegeven, twee gastjes op sleeptouw de nok af en iemand iets te onaardig duidelijk gemaakt dat een fiets parkeren in de aanloop van die mega-drop niet handig is ( sorry daarvoor, bedoelde het niet zo...)

En als ik niet voor lul wil rijden stap ik 3 uurtjes in de auto om verhalen te maken van echte drops en echte wortelpaden.

Voor de geinteresseerden, route ligt er heerlijk bij!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mugged schreef: vr 21 augustus 2020, 22:02 Hoop vroeger was alles beter... Vandaag weer ontzettend voor lul gereden op mn 150mm trailfiets gemaakt voor echte drops en echte wortelpaden maar meine Güte wat een lol. Paar beginners wat tips gegeven, twee gastjes op sleeptouw de nok af en iemand iets te onaardig duidelijk gemaakt dat een fiets parkeren in de aanloop van die mega-drop niet handig is ( sorry daarvoor, bedoelde het niet zo...)

En als ik niet voor lul wil rijden stap ik 3 uurtjes in de auto om verhalen te maken van echte drops en echte wortelpaden.

Voor de geinteresseerden, route ligt er heerlijk bij!
Yup ouwe lullen praat maar gewoon waar helaas, zelf ook nog een rondje gereden, grootste uitdaging was om mijn te zware lijf rond te krijgen, open deel vol wind tegen en toch nog bloedverziekend heet :oops:
Verder is het rondje wonderbaarlijk goed rijdbaar. Ik rij dat westelijke deel niet zo vaak meer maar valt me dan toch op dat 't jumpje onderaan Zwarte blink afdaling weg is evenals dat jumpje in de afdaling S-berg ....

Uiteraard gewoon op een HT want ik rij niet graag voor (ouwe) l#l :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Daarom doe ik de duinen niet meer als t waait :winkie: :winkie:

Maar dan wel op alle afdalingen strava plek 1 aan t eind vd dag, dus de ouwe l*llen heersen gewoon als vanouds :bier: :bier:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mugged schreef: vr 21 augustus 2020, 22:41 Daarom doe ik de duinen niet meer als t waait :winkie: :winkie:

Maar dan wel op alle afdalingen strava plek 1 aan t eind vd dag, dus de ouwe l*llen heersen gewoon als vanouds :bier: :bier:
:-q :-q :-q

Je had mazzel, ik had mijn strava niet aan :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Komma neuken dat kunnen wij als de beste op een forum. Volgens mij moeten we gewoon eens lekker gaan rijden dat lult veel beter. Daarnaast kunnen wij hier op het forum van alles willen of vinden. Maar zolang wij de grondeigenaar niet mee hebben gebeurt er helemaal niks.(spannender dan er nu in ligt) En dat is eigenlijk in de basis het probleem. Dus in plaats van elkaar tegen te spreken kunnen wij onze energie beter stoppen in het mee krijgen van de grondeigenaar. Daarbij denk ik trouwens wel dat je beter met SBB om tafel kan zitten dan NM. En wat in ons geval niet mee helpt is dat gezever van bezwaarmakers. Dat legt alles onder een vergrootglas.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Tijgerhaai schreef: vr 21 augustus 2020, 22:54 Daarbij denk ik trouwens wel dat je beter met SBB om tafel kan zitten dan NM.
Dat dacht ik ook altijd, maar bij de Posbank lijkt dat toch anders te zijn
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Op de posbank is hij ook wel rolbaar gemaakt maar op een manier waardoor het wel meer een drop blijft.

Overigens ook met een squarel catcher er voor.

https://www.facebook.com/MTBVeluwezoom/ ... 30/?type=3
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bouwpakket schreef: za 22 augustus 2020, 06:52
Tijgerhaai schreef: vr 21 augustus 2020, 22:54 Daarbij denk ik trouwens wel dat je beter met SBB om tafel kan zitten dan NM.
Dat dacht ik ook altijd, maar bij de Posbank lijkt dat toch anders te zijn
De beherende boswachter maakt ook een wereld van verschil. :wink:
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tijgerhaai schreef: vr 21 augustus 2020, 22:54 Komma neuken dat kunnen wij als de beste op een forum. Volgens mij moeten we gewoon eens lekker gaan rijden dat lult veel beter. Daarnaast kunnen wij hier op het forum van alles willen of vinden. Maar zolang wij de grondeigenaar niet mee hebben gebeurt er helemaal niks.(spannender dan er nu in ligt) En dat is eigenlijk in de basis het probleem. Dus in plaats van elkaar tegen te spreken kunnen wij onze energie beter stoppen in het mee krijgen van de grondeigenaar. Daarbij denk ik trouwens wel dat je beter met SBB om tafel kan zitten dan NM. En wat in ons geval niet mee helpt is dat gezever van bezwaarmakers. Dat legt alles onder een vergrootglas.
Dat bedoel ik dus ook.

Maar als je dan een 'echte' drop midden op de route aan gaat leggen, zonder enig overleg, dan kun je zien aankomen dat je de grondeigenaren (zeker nu) niet mee gaat krijgen.

En om dan te gaan roepen dat in het buitenland buiten de 'officiële' routes wel drops liggen, getuigt niet van enige realiteitszin.


Ik waardeer de inzet van Yo voor het streven naar ruigere tracks, maar door tegen alles aan te gaan schoppen heeft bijna niemand nog iets bereikt. Ook hier blijkt dat maar weer.
En dan is het jammer dat hij (juist?) hier niet ingaat op opties die geboden worden.


Wat mij betreft is de oplossing van de huidige drop een leidraad voor toekomstige aanpassingen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wij blijven echt te veel in "de drop" hangen. Enigste wat ik nog over dat ding kwijt wil is dat deze naast de route ligt. Er altijd al was. Er wat anti erosie maatregelen genomen zijn. En ook nog een extra hindernis er voor. Dus het was/is zeker niet dat dat ding opeens voor je wielen opduikt. Je moet er bewust insturen. Voor de ervaren mensen, en mensen die progressie willen blijven boeken vind ik het alleen jammer dat dit dus blijkbaar de drempel is om reeds uitgekauwde redenen.

En nou die fiets uit de schuur trekken en rijden op dat ding. Er over lullen is leuk, het doen gewoon lekker. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Tijgerhaai schreef: za 22 augustus 2020, 10:54 En nou die fiets uit de schuur trekken en rijden op dat ding. Er over lullen is leuk, het doen gewoon lekker. :-q
Windsurf setje vandaag voor mij, gelukkig is daar nog niemand die bepaald hoe hard de wind mag zijn en hoe hoog de golven.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Daar zijn die gasten in het buitenland dan weer jaloers op. :-q
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: za 22 augustus 2020, 10:38 Maar als je dan een 'echte' drop midden op de route aan gaat leggen, zonder enig overleg, dan kun je zien aankomen dat je de grondeigenaren (zeker nu) niet mee gaat krijgen.

op het "echte drop" na wederom niets dan onzin in deze zin Lars, prima als je je overal tegenaan wilt bemoeien maar je hebt blijkbaar geen idee waar het over gaat?

- Hij ligt (lag) NIET midden op de route
- De voorzitter van de MTB vereniging was aanwezig toen wij deze reeds bestaande drop hebben gefixeerd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie