chrisscross schreef: ↑wo 8 januari 2020, 09:28
Precies, met genoeg snelheid daar gaat alles vanzelf en hou je hem niet aan de grond hoor. Allerlei toeren uit halen door je fiets omhoog te trekken etc is overbodig. Hoe harder je gaat hoe verder je vliegt. Niks moeilijks aan.
Dat is ook een beetje het ‘probleem’ van ons NL. We moeten op de routes teveel werken om een beetje flow en afdaling naar beneden te hebben. Hadden we bergen dan kon je op de trails naar beneden allerlei drops/jumps en wat al niet meer aanleggen en ben je alleen maar aan het remmen om je snelheid te beheersen. Nu moet je omhoog en sommigen doen dat ook graag met volle overtuiging en zijn dan ‘kapot’ als ze boven zijn. Komt er dan net een stukje waar je eigenlijk vaart moet maken ben je net aan het uithijgen. Ofwel ons platte kikkerlandje werkt niet mee in dit gegeven. Denk dat we ook heel anders zouden praten over die ‘drops’ als we in Schotland, Wales of Ligurië zouden wonen
Bij de het duurzaam maken van de Kneet drop was een jongen aanwezig van de andere kant van de plas. Hij was inderdaad niet heel erg onder de indruk. De snelheid en gemak waarmee hij de drop en de bocht er na nam heb ik nog niemand zien evenaren.
Maar heb ik een fax gemist en word de route tegenwoordig gesponsord door Klene of zo? Het gaat hier nu al zolang over drop.
Tijgerhaai schreef: ↑wo 8 januari 2020, 13:02Maar heb ik een fax gemist en word de route tegenwoordig gesponsord door Klene of zo? Het gaat hier nu al zolang over drop.
Ik zou het voorstellen bij Klene. Het is per slot van rekening een noord-hollands bedrijf. Hoe meer drop hoe beter!