Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

ma 31 december 2018, 23:37

Vandaag was het prima te doen.
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 940
Contacteer:

ma 31 december 2018, 23:47

Lag er inderdaad lekker bij. Alleen jammer dat ik zelf niet voor uit te branden was. Toch eens op Strava kijken of ik de langzaamste tijd heb vandaag.
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Heatmap
boldrides
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

wo 2 januari 2019, 09:42

Om in aanmerking te komen voor de langzaamste tijd van de dag moet je uitkomen op een rondje van 1 uur en een paar minuten...neem aan dat zelfs met een slechte dag je niet zo lang erover hebt gedaan met dit snelle parcours :)
boldrides
All rounder
All rounder

wo 2 januari 2019, 09:53

Hoeveel sneller denken jullie btw dat de omleiding is? Voor mijn gevoel scheelt het wel een minuut.
v_schultinge
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX & Maronne Agile

wo 2 januari 2019, 10:08

boldrides schreef:
wo 2 januari 2019, 09:53
Hoeveel sneller denken jullie btw dat de omleiding is? Voor mijn gevoel scheelt het wel een minuut.
Volgens mij is het de bedoeling dat je op het omgeleide deel rustig aan doet. :-q.
boldrides
All rounder
All rounder

wo 2 januari 2019, 10:21

Uiteraard, maar zelfs rekeninghoudend met wandelaars etc voelt de omleiding als sneller
v_schultinge
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX & Maronne Agile

wo 2 januari 2019, 10:36

boldrides schreef:
Uiteraard, maar zelfs rekeninghoudend met wandelaars etc voelt de omleiding als sneller
Ja, het is wel sneller. Ik reed vorige week zonder al te gekke inspanning en met flnke tegenwind in de Zuid-West hoek rond in 37 minuten. Daar moet ik op een normaal rondje toch hard voor werken en windje mee hebben op open stukken. :D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

wo 2 januari 2019, 10:38

boldrides schreef:
Als je snel over brede paden wilt jekkeren, moet je gewoon lekker het PWN gebied in. Je tijd op een vol rondje Schoorl is alleen "belangrijk" als je ook daadwerkelijk een heel rondje kunt rijden. Bij een omleiding gewoon genieten en je klokje /strava thuis laten :-q :bier:

Ik zal je vast vertellen dat de nieuwe lussen zeker niet sneller worden, wel zwaarder en technischer en ga er maar vanuit dat je gemiddeld 50% langzamer rijdt dan op de huidige route (het lijkt daar bijna op mountainbiken zeg maar :wink: )
boldrides
All rounder
All rounder

wo 2 januari 2019, 11:16

hm, volgens mij word ik verkeerd geïnterpreteerd. Ik wilde alleen aangeven dat de omleiding als sneller aan voelt en niet per se dat ik snelle tijden wil rijden.

Hoe dan ook, ik zie uit naar de nieuwe lussen. Hopelijk kunnen we daar dit jaar nog van genieten als alle bezwaren van tafel zijn en vergunningen in orde zijn.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 2 januari 2019, 11:31

boldrides schreef:
wo 2 januari 2019, 11:16
hm, volgens mij word ik verkeerd geïnterpreteerd. Ik wilde alleen aangeven dat de omleiding als sneller aan voelt en niet per se dat ik snelle tijden wil rijden.

Hoe dan ook, ik zie uit naar de nieuwe lussen. Hopelijk kunnen we daar dit jaar nog van genieten als alle bezwaren van tafel zijn en vergunningen in orde zijn.
Sorry, was inderdaad mijn interpretatie. Het rondje is qua tijd inderdaad korter, en dat zie ik als een nadeel ;) Hoe langer en langzamer de route hoe meer tijd op de MTB :bier:
boldrides
All rounder
All rounder

wo 2 januari 2019, 11:43

:-q

Wat betreft de nieuwe lussen: ik weet dat men daarover geen voorspellingen durft te wagen maar is een voor iedereen toegankelijk midden- en noordlus in 2019 haalbaar denk je? :-D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 2 januari 2019, 14:20

boldrides schreef:
wo 2 januari 2019, 11:43
:-q

Wat betreft de nieuwe lussen: ik weet dat men daarover geen voorspellingen durft te wagen maar is een voor iedereen toegankelijk midden- en noordlus in 2019 haalbaar denk je? :-D
Ja, dat is haalbaar als alle partijen hun gezonde verstand gebruiken (maar dan had dat 4 jaar geleden ook al gekund :-{ ).
MTBNW doet echt alles (nog veel meer dan de meeste mensen weten) om het proces goed af te ronden. De wet en regelgeving in NL zou goed door Kafka geschreven kunnen zijn soms ........ Mijn persoonlijke idee is dat de routes morgen open kunnen en dat "ze" daarnaast maar blijven procederen tot ze een ons wegen.... Dit speelt inmiddels ruim 7 jaar vanaf de eerste verkenningen m.b.t. de verlegging/verlenging van de MTB route in Schoorl. Een ongelofelijke verspilling van tijd, geld en moeite door een extreem klein extremistisch groepje die zich volledig hebben ingegraven en die handelen uit louter eigenbelang ..... diep en diep triest maar dat is zoals het is.

....... ik ga ff fietsen :tong
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty AM 427 E:i shock
Contacteer:

wo 2 januari 2019, 21:15

Over de nieuwe route gesproken...

Ik zie op FB steeds meer filmpjes van een niet nader te noemen bekende Bergense MTB'er die lekker aan het rijden is op het nieuwe parcours, al dan niet met een hele groep vrienden/kennissen/weet ik veel... Ik herken er althans geen delen van de 'originele' route in en ik kom er toch vrij regelmatig/vaak.

Misschien dat hij bepaalde privileges heeft, dit in opdracht van MTBNW doet, of een andere goede reden heeft. Ik krijg er echter toch een beetje jeuk van elke keer, aangezien de route domweg nog niet toegankelijk is.

Nogmaals, misschien praat ik voor mijn beurt. Zo niet, is het wellicht een idee om eens contact op te nemen met de persoon in kwestie.
BOSS
Extreme Biker
Extreme Biker
Contacteer:

wo 2 januari 2019, 22:32

Voor de goede orde; niemand, maar dan ook echt niemand...ook die gast met die skibril en koptelefoon niet.....heeft toestemming van MTB-Noordwest of Staatsbosbeheer om op de nieuwe stukken te; fietsen, wandelen, hardlopen, trailrunnen, paddenstoelen plukken, zandhagedissen te tellen, schijten, sexen of watdanook te doen.

Duidelijk?

Dussssss©
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

wo 2 januari 2019, 22:53

Koelman schreef:
wo 2 januari 2019, 21:15
Over de nieuwe route gesproken...

Ik zie op FB steeds meer filmpjes van een niet nader te noemen bekende Bergense MTB'er die lekker aan het rijden is op het nieuwe parcours, al dan niet met een hele groep vrienden/kennissen/weet ik veel... Ik herken er althans geen delen van de 'originele' route in en ik kom er toch vrij regelmatig/vaak.

Misschien dat hij bepaalde privileges heeft, dit in opdracht van MTBNW doet, of een andere goede reden heeft. Ik krijg er echter toch een beetje jeuk van elke keer, aangezien de route domweg nog niet toegankelijk is.

Nogmaals, misschien praat ik voor mijn beurt. Zo niet, is het wellicht een idee om eens contact op te nemen met de persoon in kwestie.
Wat wil je nu precies bereiken met je post ? :-?
Plaats reactie