Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Ben net terug, prima staat. Zigzag nog dicht, gevaarlijkste afdaling wat aan t verzanden maar volle bak eroverheen werkt prima.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ook vanmiddag even gereden. Schoorl is altijd snel deze tijd van het jaar. Enige nadeel is dat de remkuilen nu ook verharden
Who needs roads when there's dirt
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Zijn er hier nog meer mensen die afgelopen zondag een voetganger tegen de richting in zijn tegengekomen? Meneer zocht de confrontatie met elke MTBer door pontificaal in het midden te blijven lopen. 1 MTBer heeft hij een mep verkocht op zn rug.

Ik kwam het tegen thv de Kerf.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Harro Hobo op oorlogspad? :o
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het eerste wat ik dacht ja. :lol:
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

Ik heb de laatste tijd op doordeweekse dagen ook al weer een enkeling meegemaakt (overigens niet op de omleiding).
Maar als je dan terug gaat om even te vragen of alles goed gaat met ze, blijken ze opeens niet te weten dat ze op een mtb parcours lopen :~ .
Enfin.
Mocht het herziene parcours ooit eens geopend worden doen mensen er toch wel verstandig aan goed de ogen open te houden ivm "boobytraps" :evil: .
Ik kan me nog heel wat herinneren van de "grappen" die werden uitgehaald op wat nu het huidige parcours is toen deze werd geopend als vervanger van het originele rondje van 600 meter.
In de achterban van de diverse belangengroepen zitten altijd wel een paar idioten die hun hand er niet voor omdraaien om gevaarlijke situatie te creëren/veroorzaken
Wat dat betreft bieden situaties uit het verleden wel enige zekerheid naar het heden.

Positieve noot.
Parcours ligt er mooi bij :-q
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

De kerf is ook wandelgebied en mensen nemen daar wel eens het verkeerde wandelpaadje. Dat is mijn ervaring. Geen reden voor agressie natuurlijk, van twee kanten niet.

Zig Zag is nog dicht, ze waren er flink aan het hakken en aan het zagen. Het rook lekker naar hars en vers gezaagd hout toen ik over de omleiding reed.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

maxwell schreef: wo 5 december 2018, 14:28 De kerf is ook wandelgebied en mensen nemen daar wel eens het verkeerde wandelpaadje. Dat is mijn ervaring. Geen reden voor agressie natuurlijk, van twee kanten niet.
Dit was duidelijk geen wandelaar die onwetend de verkeerde afslag had genomen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maxwell schreef: wo 5 december 2018, 14:28 De kerf is ook wandelgebied en mensen nemen daar wel eens het verkeerde wandelpaadje. Dat is mijn ervaring. Geen reden voor agressie natuurlijk, van twee kanten niet.
Deze man was zeeeeer duidelijk op zoek naar een confrontatie, liep midden op de schapenhekken tegen de richting in op een pad van 3 meter breed ....... echt iemand met een steekje los en thuis aangkomen attendeerde een maat van mij me erop dat het misschien wel dezelfde vogel is die mensen willekeurig neersteekt en aanrijdt hier in de regio .... misschien ver gezocht maar er klopte duidelijk iets niet aan deze persoon
.....ik rij al 30+ jaar door dit gebied maar zo een vreemde snuiter ben ik niet eerder tegengekomen. Heb ook melding gedaan bij de politie btw...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Idem, hier ook melding van mijn ervaring bij de politie gedaan.

Zou je zien dat hij een keer klappen krijg van een MTBer en vervolgens ons met een negatief zielig verhaal in de media zet.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Ben 'm vandaag niet tegengekomen, was zeker Sinterklaas aan het vieren...

Parcours ligt er nu echt hard en lightning fast bij. Had spijt dat ik m'n fully niet had gepakt, was aardig stuiteren op de hardtail.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik ben afgelopen woensdag in de middag rond een uur of 1 a half 2 wel een man tegen gekomen met 2 honden.
Hij deed geen stap aan de kant, maar leek verder geen kwade bedoelingen te hebben oid. Ik heb hem zonder te stoppen gedag gezegd en kreeg zelfs nog gedag terug.

Het was vlak na de drop in de Kneet. Ik kwam daar na de drop de bocht uit en toen spotte ik hem. Als het 50 meter later was geweest had het misschien gevaarlijk geweest (hogere snelheid, smal paadje), maar nu kon ik er zo voorbij.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afgelopen weekend tijdens de storm nog een rondje gedaan. Hij ligt er prima bij. :-q
Vanaf vandaag trouwens afsluiting vanaf de officiële start.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: ma 10 december 2018, 09:29 Afgelopen weekend tijdens de storm nog een rondje gedaan. Hij ligt er prima bij. :-q
Vanaf vandaag trouwens afsluiting vanaf de officiële start.
omleiding geen afsluiting :winkie: :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

dat is dus een omleiding die begint net na de kuil? Dus het stuk met de gladde wortelstronken maakt tijdelijk geen deel uit van de route?
Plaats reactie