Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.

Moderator: shiverer

Plaats reactie
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 940
Contacteer:

wo 29 augustus 2018, 20:39

Asfalteren en een racefiets kopen, dat lijkt mij het beste.
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Heatmap
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 29 augustus 2018, 21:03

yo-eddy schreef:
Lars TB schreef: Gelukkig heb je dan Schoorl nog: The Mother of all aangeharkte trails!
Zondag ff rondje mee Lars :bier: ?
Nee, ik ga een spannender rondje rijden, iets met wat uitdaging. Amerongen of zo.
Datingexpert tussen rijder en fiets

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 29 augustus 2018, 21:15

Nu wij het toch over clinics hadden. 8 september beginnen de lessen bij MTB Schoorl https://mtbschoorl.nl/mtb-lessen/" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

do 30 augustus 2018, 10:40

Lars TB schreef:
Nee, ik ga een spannender rondje rijden, iets met wat uitdaging. Amerongen of zo.
Dat is voor jou uitdaging genoeg inderdaad :bier:
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

za 1 september 2018, 14:51

Terug on topic maar weer naar het spannendste mtb rondje van Nederland... :bier:

Lag er vandaag muller bij dan ik had verwacht. Afdaling bij de nok zijn afgelopen dagen blijkbaar wat beginnersclubjes langsgegaan, zoveel remkuilen achter elkaar heb ik volgens mij nog niet eerder gezien op Schoorl... :-?
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

za 1 september 2018, 15:19

Laten wij nu binnenkort hier en daar gaan harken. Voor de rest ik vind ‘m wel lekker zo. Begint zowaar op mountainbiken te lijken.
rop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Focus Raven 29R 4.0

ma 3 september 2018, 10:42

Over het algemeen viel het me ook nog mee, inderdaad wel veel remkuilen op plekken waarvan je je afvraagt waarom.
Maar goed, gisteren zelfs iemand met een e-mtb gezien die alle ietwat zanderige plekken met een grote boog aan het ontwijken was...
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 3 september 2018, 17:28

Nieuw dropje in de afdaling Koninginneduin/Zig Zag.
https://www.instagram.com/p/BnRJ32LC8J3 ... hare_sheet" onclick="window.open(this.href);return false;
Rechterkant makkelijk en goed rolbaar. Links hoger en meer talent nodig.

Ook hebben wij de afdaling van de Nok wat opgekalefaterd. En wat je daar dan af en toe naar beneden ziet komen. :o Ons advies, aanvalshouding, billetjes achter het zadel. En als je moet remmen op een afdaling zeker billetjes achter het zadel dusdanig dat je bijna die noppen door je naad voelt schuren. :D (of als je dat lekker vind helemaal) In ieder geval niet gaan staan en een voetje aan de grond proberen te zetten terwijl je nog rolt. O, en een helmpje op je kop kan ook geen kwaad. Wat er niet in zit kan je niet beschadigen, maar je wordt er niet knapper van. :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 Tuned en Crave 2k14 Tuned

ma 3 september 2018, 21:59

Mooi gedaan, als ik het goed begrijp is het dropje, buitenkant bocht dus iets hoger geworden?
Ik pakte altijd al buitenkant bocht en dat was al een soort van hobbeltje waar je af "sprong".
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 3 september 2018, 22:11

Dat heb je goed begrepen. Het spoelde steeds weg daar. Dus eens kijken hoe dit zich houd. (en weer leuk speelgoed er bij) Buitenkant bocht mooie sprong maken. (ik zet 'm niet goed af in de clip) Binnenkant lekker rollen. En mocht je echt geen techniek hebben is het lijntje rechts van de boom ook nog open. Maar hé, zo'n dropje is toch veel leuker?

Hier nog wat foto's https://www.instagram.com/p/BnRiwU1FCJX ... hare_sheet" onclick="window.open(this.href);return false;

Grond moet nog wel even hard worden, maar er is regen voorspelt en dat kunnen wij heel goed gebruiken. (heel, heel, heel veel water moet er nog op)
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

di 4 september 2018, 08:07

Tijgerhaai schreef:Dat heb je goed begrepen. Het spoelde steeds weg daar. Dus eens kijken hoe dit zich houd. (en weer leuk speelgoed er bij) Buitenkant bocht mooie sprong maken. (ik zet 'm niet goed af in de clip) Binnenkant lekker rollen. En mocht je echt geen techniek hebben is het lijntje rechts van de boom ook nog open. Maar hé, zo'n dropje is toch veel leuker?

Hier nog wat foto's https://www.instagram.com/p/BnRiwU1FCJX ... hare_sheet" onclick="window.open(this.href);return false;

Grond moet nog wel even hard worden, maar er is regen voorspelt en dat kunnen wij heel goed gebruiken. (heel, heel, heel veel water moet er nog op)
De drop zit toch juist aan de binnenkant van de buiten bocht? (tussen de twee paadjes in)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 4 september 2018, 08:50

Een "nieuwe" drop. Zie foto's Of nog beter ga 'm rijden. Alhoewel, er mag eerst nog wel heel wat water op de route vallen. Nog erg mul hier en daar.
38x10
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3

di 4 september 2018, 09:29

Tijgerhaai schreef:Nieuw dropje in de afdaling Koninginneduin/Zig Zag.
https://www.instagram.com/p/BnRJ32LC8J3 ... hare_sheet" onclick="window.open(this.href);return false;
Rechterkant makkelijk en goed rolbaar. Links hoger en meer talent nodig.

Ook hebben wij de afdaling van de Nok wat opgekalefaterd. En wat je daar dan af en toe naar beneden ziet komen. :o Ons advies, aanvalshouding, billetjes achter het zadel. En als je moet remmen op een afdaling zeker billetjes achter het zadel dusdanig dat je bijna die noppen door je naad voelt schuren. :D (of als je dat lekker vind helemaal) In ieder geval niet gaan staan en een voetje aan de grond proberen te zetten terwijl je nog rolt. O, en een helmpje op je kop kan ook geen kwaad. Wat er niet in zit kan je niet beschadigen, maar je wordt er niet knapper van. :winkie:
Hihi, die sprong zag er niet heel spectaculair uit inderdaad. Maar top dat dit gedaan is! Mooi ook dat er een matje links ligt voor de landing. Is dit onderaan de zigzag afdaling voor de haakse bocht naar rechts?
Ik wacht nog een beetje regen af voordat ik naar Schoorl ga. Volgens mij ben ik het hele jaar nog niet geweest, dus het wordt tijd! :oops:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
twowheeler
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL29 9.9

di 4 september 2018, 09:35

Ik weet niet of ik goed zie waar het is. Maar ik denk inderdaad de afdaling na de zigzag. Vond de oude situatie eigenlijk wel fijn. Je kon die kombocht volle bak doorgaan maar hij ging wel hard achteruit inderdaad
Who needs roads when there's dirt
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 4 september 2018, 09:44

Dat bochtje dus. Nu kan je dus volle bak een drop nemen. Aangeharkte boswielrenrondjes hebben wij al genoeg. Als je in het buitenland rijd is het Oew, ah, wat gaaf, waarom hebben wij dat niet in Nederland? Als niemand er mee begint wordt het nooit wat. Dus eerste rondje eens rustig kijken wat het is. (Je kan toch geen snelheid maken door mul zand) En als je denkt dat is wel erg hoog rechts houden kan je gewoon rollen. Tweede rondje ga je er voor. (Wel naar eigen kunnen natuurlijk)
Plaats reactie