Waalre

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik ben van plan te starten bij de Hut van Mie en om dan alle 4 de lussen te rijden.

Ik ben ook niet bang voor wat modder, maar als het 45km modderhappen wordt, dan rij ik liever mijn lokale rondje Uden door de modder en kom ik later naar Waalre om de route een eerlijke kennismaking te geven. :)
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zo erg was het ook weer niet. Het had zowat vanaf R`dam tot Eindhoven de hele weg geregend. En toen we eindelijk van start gingen, begon het ook weer ff goed te plenzen. Het is nu alweer een dagje droog en warm dus het zal wel meevallen en er een stuk sneller bijliggen dan vorige week.
bohaco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: di 8 januari 2013, 15:18
Mijn mountainbike: Specialized camber comp

deefdeef schreef:Ik ben van plan te starten bij de Hut van Mie en om dan alle 4 de lussen te rijden.

Ik ben ook niet bang voor wat modder, maar als het 45km modderhappen wordt, dan rij ik liever mijn lokale rondje Uden door de modder en kom ik later naar Waalre om de route een eerlijke kennismaking te geven. :)

en nog waalre gereden vandaag??
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ben vanmorgen geweest.
De westelijke routes lagen er helemaal droog bij, de oostelijke routes waren wat nat hier en daar.

Verder een mooie route met veel afwisseling. Bochtige singletracks, rechte singletracks, bospaden en hier en daar wat asfalt.
En de oostelijke routes hebben nog mooie tracks over zandvlakte en heide.

De bewegwijzering is voldoende, maar zou soms wat duidelijker kunnen en op plekken wat meer pijltjes zou geen overbodige luxe zijn.

Was ook even wennen dat het eigenlijk 4 losse routes zijn die met zwarte verbindingsroute aan elkaar kunt lussen.

Al met al erg genoten vandaag en ga zeker nog eens terug hier.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
ronny_waalre
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 14 september 2017, 08:51
Mijn mountainbike: Trek Procaliber -2018

Het is een leuke route in mijn achtertuin. De oostelijke route is doorgaans een stuk natter dan de westelijke routes. Bewegwijzering is goed. Ik heb hier altijd veel plezier en de routes zijn vanuit de westelijke routes te lussen met de route van Valkenswaard ofzelfs Veldhoven.
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

We zien regelmatig andere MTB-ers op deze route, maar op het forum is het wel erg stil over deze toch best wel leuke route. (yep mijn zoon vind Loonse en Drunense Duinen leuker, maar bijv Mechelen scoort lager bij hem, te saai)

Gisteren gereden met mijn zoon, dwz alles ten westen van tv Eeckenrode. Lag er gezien de droogte prima bij eigenlijk. Ook het stuk tussen de Oranjelaan en de tennisclub was goed te doen.

Normaal pakken we ook de oude lus naar het gat van Waalre mee. Paar weken geleden begon die wat dichter te groeien, binnenkort maar eens kijken hoe dat stuk er bij ligt.
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Vandaag de hele route ten westen van de A2 gedaan. Inclusief gat van Waalre. Route ligt er lekker bij. Paar kleine obstakeltjes, sommige van de wind:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Vandaag gevonden Btwin cadence sensor. Stuur een PM als die van jou is.
Knakworstkweker

Ben hier 23 augustus geweest.

Op de fiets vanaf thuis naar Mie Pils gereden en daar begonnen.

Ik had de .gpx van mtbroutes.nl gebruikt om deze te rijden.

Al met al leuke route, maar vreselijk veel wortels, wat de rit met een hardtail er niet comfortabeler op maakt.
Hobbelig was eigenlijk wel het kernwoord van deze route.

en wat ontzettend veel asfalt joh! ik heb af en toe getwijfeld of ik de juiste fiets wel meehad genomen.....

Op de terugweg de Gulberg nog een paar keer gereden om nog wat hm's mee te pakken.

Statistieken:

113,86 km
383 hm
5:04:56 uur
22,4 km/u gem.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

LFBB schreef: ma 24 augustus 2020, 12:50 We zien regelmatig andere MTB-ers op deze route, maar op het forum is het wel erg stil over deze toch best wel leuke route. (yep mijn zoon vind Loonse en Drunense Duinen leuker, maar bijv Mechelen scoort lager bij hem, te saai)

Gisteren gereden met mijn zoon, dwz alles ten westen van tv Eeckenrode. Lag er gezien de droogte prima bij eigenlijk. Ook het stuk tussen de Oranjelaan en de tennisclub was goed te doen.

Normaal pakken we ook de oude lus naar het gat van Waalre mee. Paar weken geleden begon die wat dichter te groeien, binnenkort maar eens kijken hoe dat stuk er bij ligt.
Tja, in vergelijking met moderne "ontworpen" routes zoals die op de utrechtse heuvelrug en rijk van nijmegen valt er over waalre weinig te zeggen. Het zijn dezelfde paden als 20 jaar geleden, met 0,0 onderhoud. Toerclub aalst/waalre spendeert zijn tijd liever op het terras, of op de racefiets....
Ik weet dat er een paar mensen zijn die om de zoveel tijd wat werk stoppen in een paar schansen in de westerlus, maar na een zomer als deze is daar ook weinig van over.
Knakworstkweker

Ik moet overigens wel zeggen dat er enorm veel mogelijkheden zijn om deze route op te leuken, maar dat zal wel niet mogen of zo anders had het er denk ik al lang gelegen
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Vandaag vanuit Helmond zoveel mogelijk door de bossen naar naar Mie pils gereden en daar 2 lussen gedaan. Namelijk de lus ten oosten van de A2 en daarna de lus die start voor de deur bij Mie Pils. Wel een verademing om nu eens niet op een route te rijden die niet zo vlak als een biljarttafel is. Wel jammer dat ik iets te veel verharde weg heb gezien maar voor de rest een leuke route. Ik denk wel dat als het komende week nog wat meer gaat regenen er nog wel een serie modderstroken bij gaan komen. Ga hier zeker terug komen.
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Afbeelding
Mooi welkom op de route gisteren. Weliswaar op het doorsteekje richting het oude gat van Waalre parkoers, maar toch.

Herkenbaar dat er veel asfalt in zit. Vandaar ook dit doorsteekje om het asfalt bij BP station te voorkomen. De meeste asfaltstukken gebruik ik als drinkmoment. Maar vooral het stuk bij het Achtereind is wel erg lang. Misschien dat de aanstaande herinrichting wat meer bruggen over de Dommel gaat opleveren zodat er meer off-road naar de N69 terug gegaan kan worden.

Gisteren weer een rondje ten westen van de A2 gedaan. Op sommige plekken lagen veel natte bladeren. Bladeren-Nobby Nic 1-0. Lag er verder goed bij.

Net als deze boom tussen de woonwijk en de Hut van Mie Pils

Afbeelding
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

LFBB schreef: wo 4 november 2020, 19:39 Net als deze boom tussen de woonwijk en de Hut van Mie Pils

Afbeelding
Schepje mee, en een mooie schans van maken, toch? :lol:
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Eigenlijk wel een goed idee :-q :-D
Plaats reactie