Waalre

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Sneeuw weg. Plassen weg. Racebaan vandaag. Was niet te druk op de route. Grootste risico: kruisende racefietsers.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren was deze er nog niet.

Gok de bouwers wel gezien te hebben. Goed bezig jongens.
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Gemaakt door de route bouwers?
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Dat sprongetje is er al een paar jaar, maar was deze winter ingezakt. Nu weer mooi hersteld dus :).
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Voor de mensen die veel deze route rijden, en graag mee willen helpen met onderhoud: Sinds kort is er een nieuw route onderhoud initiatief.
De eerste werkzaamheden zijn al gedaan rond de singletracks vanaf de hut van Mie Pils: https://www.weekbladdeschakel.nl/nieuws ... -mtb-route
Afbeelding

Het nieuws hierover is op deze facebook pagina te volgen:
https://www.facebook.com/mtbroutewaalre
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In de link hierboven zie je mooie oud en nieuw foto's:
Afbeelding
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Route lag er vandaag weer mooi bij. Prima vermaakt. Wel CO2 patroon met doseernippel erop verloren, dus mocht die opduiken...
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Zoals wel meer routes in Brabant ligt Waalre er weer prima bij. Vandaag met de familie gereden, 3 jarige aan het stuur, dus rustig aan.

Wel weer denkfout gemaakt door mensen aan te spreken. Mannetje voorop, vrouwtje erachteraan op mooie fietsen, hippe kleding, vlot onderweg kwamen ons voorbij. Zonder helm. Opmerking over gemaakt. Grote verontwaardiging bij het vrouwtje "jij rijdt met een baby voorop" . Ach ja.
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Ik heb binnenkort de mogelijkheid om vanuit Eindhoven te gaan mountainbiken en ben van plan om via de aanrijroute Stratum de route Waalre te fietsen. Daarbij fiets ik dus ook een stukje van de route Heeze. Ik weet de fietsrichting van die route niet, maar op de heen- of terugweg zal ik dus tegen de richting in moeten. Zijn er parallelpaden waar je vrij mag fietsen? Of moet ik mijn plan aanpassen?
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Kijk maar eens op https://www.mtbroutes.nl/noord-brabant/heeze.
De route gaat met de wijzers van de klok mee.
Na het viaduct volg je nog even de aanrij route en dan komt er een fietspad. (blauw gestreepte lijn).
Als je dat volgt tot aan het volgende viaduct zit je op de route van Waalre.
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Dankjewel! Gaat goedkomen :)
Hoe ligt de route er nu bij? Beetje te doen, of is het een grote blubberbende?
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Echt droog ligt het nog niet, want er is zo veel water gevallen, en de bladeren die de weken ervoor zijn gevallen zorgt voor veel organisch materiaal wat vocht vast blijft houden.
Zaterdag hebben we onderhoud gepleegd bij de singletracks rond de aalsterhut, en daar ligt nu alles een stuk beter.
Hou https://www.facebook.com/mtbroutewaalre in de gaten voor meer info...
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

two-one schreef: ma 6 december 2021, 13:25 Zaterdag hebben we onderhoud gepleegd bij de singletracks rond de aalsterhut, en daar ligt nu alles een stuk beter.
Vanochtend een rondje gemaakt, het lag er boven verwachting goed bij, zeker daar waar de sporen van het onderhoud nog zichtbaar waren :) .

Dank voor het goede werk, het was genieten vandaag :-q
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Deze route vorige week gereden in combinatie met Heeze.
Heeze was 1 drama. Alles kapot gereden door motoren en tractors. Hele stukken wat meer een modderbad is dan een parcours.

Waalre daar in tegen was echt leuk. Er zitten wat minder interessante verbindingen bij, maar de singletracks maken alles goed. Ik was bijzonder verrast en ondanks de natte periode lag de route er prima bij.
Hij lijkt ons wel wat minder geschikt voor een zondagmorgen ivm de vele wandelaars en honden. Die kwamen wij nu op een doordeweekse dag al veel tegen. Al moet ik wel zeggen dat dit allemaal heel gemoedelijk ging.
We gaan zeker nog een keer terug komen in een droge periode.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Waalre lag er vandaag nog steeds goed bij. Merci voorhet onderhoud!

Door het gele zand dat bij het onderhoud gebruikt is kun je nu ook goed zien hoe zand zich verspreidt over tijd.
Plaats reactie