Nedereindse plas nieuwegein

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
HumpjE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 6 mei 2006, 16:38

Zijn wij mountainbikers dan toch de 'mindere broeders' ? :(
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Voor die reetfietsclub daar wel

Vandaag weer even gereden, maar nog steeds het gevoel alsof ik aan het wildcrossen ben
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

Zo, vandaag maar weer even wezen fietsen, heerlijk met die regen :tong

40 km op de baan gereden en kwam na een tijdje een man op een Trek 8900 tegen :o misschien iemand van hier?

na heel wat rondjes achter hem aangereden te hebben moest ik afhaken vanwege een lekke band.

Ik vind het parcours er weer erg goed bijliggen, nietmeer zoveel los grind dus je kan hard door de bochten, en de modder valt ook heel erg mee.

zijn er mensen van hier die daar nog wel eens een rondje rijden, zoja ik wil wel keerjte meerijden :-D
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Toe maar :P Op je Gary Fischer?
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
bartjan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 28 april 2006, 15:20
Mijn mountainbike: Klein Adroit Pro

Ik rij hier zelf nog wel eens en vorig jaar was het volgens mij redelijk duidelijk welke richting je op moest (in mijn ogen de snelweg links en de berg rechts) zeker gezien de kombochten die er lagen welke uiteraard geen nut hebben als je die omhoog moet fietsen....

Nu echter zijn die kombochten `verdwenen` en voel ik me een nutcase omdat ik als bijna de enige in die richting rij..... had laatst al bijna een frontale botsing op de `snelle` afdaling langs de A2..... met iemand die daar zwoegend omhoog kwam.

Het is een leuk parcoursje om `s avonds even te rijden maar meer ook niet. Heel veel last van wandelaars en bijbehorende honden heb ik nog niet gehad maar kan me er wel iets bij voorstellen..
HumpjE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 6 mei 2006, 16:38

De laatste keer dat ik die 'route' heb gereden ging ik precies andersom (geen bordjes=zelf wat bedenken). Geen kombocht gezien. Misschien had je minder last van 'toeristen' door het weer. Wandelaars en hun huisdieren kom je overal tegen. Onlangs reed ik een andere route, waar je geen viervoeters los mag laten, en moest ik toch nog een keer vol in de remmen (natuurlijk net midden in een grote modderpoel) omdat de suicidale tekkel van een stel verontwaardigde ouden van dagen ineens voor m'n wiel sprong. Maar in zo'n geval heb je misschien wel net iets meer recht om betreffende recreanten verrot te schelden. Shit happens, and always when there's no toilet around... :lol:
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Deze route is redelijk pittig. De ondergrond bestaat uit puin (en heel veel glas) waardoor de stijle klimmen soms niet te doen zijn en dat zelfde geldt ook voor remmen in de afdalinkjes. Verder sta je continu A2 uitlaatgas in te ademen want die ligt echt heeeel dicht bij (zie kaartje).
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Op moment is route helemaal niet begaanbaar omdat de struiken tot in je nek komen en het pad niet zichtbaar meer is...sowieso aan de kant van de A2...zeer slecht onderhouden route!
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

Het leek mij ooit een leuk id maar de uitvoering is echt waardeloos ik met me schep had het beter gedaan.

nu is het overal begroeit en gaten ineens in de weg trapje is begroeit maar de paaltjes steken net ver genoeg uit om je nek te breken, vind dit echt waardeloos.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

joddi schreef:Het leek mij ooit een leuk id maar de uitvoering is echt waardeloos ik met me schep had het beter gedaan.

nu is het overal begroeit en gaten ineens in de weg trapje is begroeit maar de paaltjes steken net ver genoeg uit om je nek te breken, vind dit echt waardeloos.
Was hier van het weekend even. De paden zijn nog steeds overwoekerd met distels en brandnetels. Heb er eenmelding van gemaakt bij de gemeente Nieuwegein, deze verwezen mij door naar de gemeente Utrecht waar de plas sinds een paar jaar onder valt. (Wil wel waar voor al de heffingen en belastingen die ik jaarlijks betaal :evil: )

De melding is in behandeling genomen en ik HOOP dat ze er op korte termijn iets mee gaan doen. Nu kun je alleen aan de kant van de plas de afdalingen doen en niet aan de kant van de snelweg.
nor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 23 april 2007, 16:25
Mijn mountainbike: White Pepper, Manitou Axel Platinum, Magura HS33, compleet Shimano LX

De laatste reactie op dit topic is alweer drie maanden geleden, maar is er hier iemand die tussentijds deze baan heeft gereden? Is er al actie ondernomen door de gemeente Utrecht? Ik ben benieuwd of de baan een beetje de moeite waard is om een keer te gaan rijden?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ik ben niet meer wezen kijken.
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Nog steeds waardeloos!
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

nor schreef:De laatste reactie op dit topic is alweer drie maanden geleden, maar is er hier iemand die tussentijds deze baan heeft gereden? Is er al actie ondernomen door de gemeente Utrecht? Ik ben benieuwd of de baan een beetje de moeite waard is om een keer te gaan rijden?
Ga maar NIET naar Nieuwegein toe. Ligt pal naast de A2 (zie kaart bij link). Je ademt daar alleen maar uitlaatgassen in. Verder vooral veel puin (en glas) als ondergrond en geen route paaltjes.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Plaats reactie