Zandvoort?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

He, weet iemand of er een leuke route is bij Zandvoort? Aangezien mijn ouders der net een huisje hebben gekocht, wil ik daar natuurlijk wel even leuk gaan mountainbiken
iemand een suggestie?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Zandvoort is vooral veel duinen...

Als beachbiken je hobby is kan je je prima vermaken op het strand.
Zandvoort kent eigenlijk geen goede mountainbike mogelijkheden. Je kan tussen Zandvoort en Noordwijk in de duinen over de schelpenpaadjes en zandtracks gaan rossen. Richting IJmuiden geldt het hetzelfde.

In beide gevallen niet echt iets boeiends dus op mountainbikegebied.
Lenney komt uit zandvoort; hij zou je alles moeten kunnen vertellen hierover :D
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Lenney
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 20:41
Mijn mountainbike: Specialized FSR
Contacteer:

In de duinen rond Zandvoort is het niet toegestaan om te biken buiten de fietspaden. Voor een mountainbike-route zul je naar Noordwijk moeten gaan.
Dat is vanuit Zandvoort een half uur fietsen. Maar als je gewoon wegkilometers wil maken kun je mooi naar Scheveningen fietsen over de fietspaden door de duinen. Iets wat ikzelf regelmatig doe op m'n hybride met slicks. Opzich een mooie route om te doen want het is verboden voor motorvoertuigen en je fietst door een mooi stukje natuur. De route in Noordwijk is niet heel erg spectaculair. Is erg kort maar wel technisch met korte venijnige klimmetjes. Als je wilt kunnen we wel eens afspreken en dan laat ik je met plezier de omgeving wel zien.
Mountainbiken: huis der egotrippers, moraalridders en minderwaardigheidscomplexen!
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

ja dat lijkt me een puik plan, alleen ik weet nu nog niet wanneer ik daar ben maar dan zal ik je wel een berichtje sturen!

bedankt
Stefan00
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 18:23
Mijn mountainbike: Giant anthem X

Fftje een topic kick, ik woon zelf in zandvoort... en er zij nwel aardige paadjes te vinden (helaas allemaal verboden gebied). k zelf rij heel vaak een rondje circuit ed. Daar word toch nooit geonctroleerd. En als je echt meer actie wilt kan je beter naar Langevelderslag enz.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Stefan00 schreef:k zelf rij heel vaak een rondje circuit ed. Daar word toch nooit geonctroleerd.

Gelukkig maar, anders zouden die flitspalen daar overuren draaien. :tong
Boon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 februari 2006, 23:50
Mijn mountainbike: Specialized Epic

bij parnassia, richting bleek en berg en duin en kruidberg is het wel errug leuk fietsen, het mag er alleen niet... Bij het circuit in de buurt is het vind ik niet echt wat.
Stefan00
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 18:23
Mijn mountainbike: Giant anthem X

Woon je in zandvoort dan?
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

Stefan00 schreef:Fftje een topic kick, ik woon zelf in zandvoort... en er zij nwel aardige paadjes te vinden (helaas allemaal verboden gebied). k zelf rij heel vaak een rondje circuit ed. Daar word toch nooit geonctroleerd. En als je echt meer actie wilt kan je beter naar Langevelderslag enz.
en waar is dat? ik 'woon' namelijk aan het circuit, we hebben daar zo'n stacaravan. welke kant moet ik dan op?
Boon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 februari 2006, 23:50
Mijn mountainbike: Specialized Epic

@ stefan, als je mij bedoelt, ik woon in haarlem.

@ acer, wat bedoel je met "dat", langevelderslag???
Stefan00
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 18:23
Mijn mountainbike: Giant anthem X

acer schreef:
Stefan00 schreef:Fftje een topic kick, ik woon zelf in zandvoort... en er zij nwel aardige paadjes te vinden (helaas allemaal verboden gebied). k zelf rij heel vaak een rondje circuit ed. Daar word toch nooit geonctroleerd. En als je echt meer actie wilt kan je beter naar Langevelderslag enz.
en waar is dat? ik 'woon' namelijk aan het circuit, we hebben daar zo'n stacaravan. welke kant moet ik dan op?
gewoon, als je dan de camping afrijd, en dan met die grote trap naar beneden gaat (oude inggang was dat langs de zeeweg). Daar precies aan de overkant kan je naar boven de duinen in(staat een hek met deur (altijd open )). En dan kan je zo een rondje circuit doen.

Daar ben je vast wel eens geweest??
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

nee ik heb daar 1 x pas gefietst
maar ik bedoel dat langevelderslag, waar is dat?
en is dat rondje circuit leuk? ik ga waarschijnlijk morgen en overmorgen er naar toe, dus ik hoop dat het weer mee zit, dan kan ik nog mooi een rondje rijden
Lenney
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 20:41
Mijn mountainbike: Specialized FSR
Contacteer:

Naar Langevelderslag moet je naar het eind van de zuidboulevard fietsen en daar vind je een fietspad richting Langevelderslag. Maar daar is geen reet te beleven of je moet van schelpenpaden houden. Die moet je dan eerst nog maar eens zien te vinden. Dan kun je beter 10 minuten doorfietsen naar Noordwijk. Daar heb je een mountainbike parcour. Circuit is ook geen ene moer aan, of je moet van klunen houden met de fiets op de schouder.
Mountainbiken: huis der egotrippers, moraalridders en minderwaardigheidscomplexen!
Stefan00
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 18:23
Mijn mountainbike: Giant anthem X

tja, ik ken heel zandvoort uit me hoofd en ik vind er ook nei tzoveel meer uit, daarom ben ik nu meer een beetje aan het freestylen. Noordwijk is nog steeds het leukste dan, maar te kort.
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

nou, ik ben deze week naar Zandvoort gegaan en wat is die route bij Noordwijk KORT KORT KORT, maar hij was wel erg leuk!
voor de rest was er ook geen bospad te zien ergens, alleen maar schelppaden vol rimpelsaurussen met een rollator/wandelstok/nordicshitgedoestokken
Plaats reactie