Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

maori schreef:Gevaarlijke afdaling.......waar?
Jaja, ik weet het. Zo moeilijk was het niet, maar blijkbaar moeilijk genoeg. Ik las net een verhaal over een dame die een aardige nek blessure heeft opgelopen door zoiets als deze afdaling, dan kan je toch beter gewoon aanpassen. Het hoeft natuurlijk niet vlak gemaakt te worden.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

maori schreef:Gevaarlijke afdaling.......waar?

LOL indd.

Ik denk dat het oversteken van de onbewaakte spoorwegovergang gevaarlijker is.
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

Zojuist de groene route gereden. Zitten zeker een paar mooie paden tussen en alles lag er goed bij. Vond alleen die brug halverwege de route ongeveer, over die sloot niet erg fijn. Maar ik lees iets over een gevaarlijke afdaling? Waar zit/zat die ongeveer?

De singletracks die niet over die "gemaakte" paden gingen, waren toch wel het mooist. Ik dacht eerst dat dat bij olst was, maar daar loopt die route niet :P. Misschien weet een van jullie welk stuk ik bedoel? Ging vrij veel heuvel op en af.
KTM fan
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Toch loopt de route heel vlak langs Olst.
Niet gemaakte paden en veel heuvel op en af? Volgens mij zijn alle singletracks die heuveltje op en af gaan recent gemaakt en geen oude paden.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Singletracks.nl schreef: Inmiddels komt de aansluiting van routenetwerk Twente met routenetwerk Salland ook steeds dichterbij. In Holten en Hellendoorn wordt de route verbeterd en komt een extra lus langs de Regge, in Dinkelland wordt gewerkt aan toestemming bij de eigenaren voor de aanleg van een nieuwe route. De verbindingsroutes naar Heerde en Gorssel zijn ook bekend en worden gelukkig niet alleen saaie paden (zoals vaak bij verbindingen) maar er komen nog wat mooie singletracks op de taluds van de A1 en in oktober wordt 150 meter north shore gebouwd op verbindingsroute naar Heerde (bij Olst).
Wat meer info gevonden over verbindingsroutes e.d.
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

Starcruiser schreef:Toch loopt de route heel vlak langs Olst.
Niet gemaakte paden en veel heuvel op en af? Volgens mij zijn alle singletracks die heuveltje op en af gaan recent gemaakt en geen oude paden.
Ja, pff, hoe zeg je dat :P. Ik bedoel zo'n stuk wat er allemaal net wat natuurlijker uit ziet. Zou echt niet weten in welk gebied dat ligt, ook al kom ik er uit de buurt :P.
KTM fan
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Afgelopen zondag de groene route gefietst. Een paar stukken singletrack zijn erg leuk, met name het beginstuk bij de Raalterweg en het deel in het bos bij Nieuw-Rande. Lag er vrij goed bij, met slechts enkele echt slechte stukken.
Het Wechelerveld was iets meer schrikken. Heb absoluut lol gehad, echt een gave singletrack. Maar.... op 3 plaatsen lag er een echte badkuip, met name het deel vlak voor en vlak na de manege/paardenstal. Over een lengte van 15 meter was de greppel compleet volgelopen met 40cm water, en de grond ernaast was zo verzadigd dat ik tot dieper dan mn enkels in de modder zakte. Was echt niet te doen, tenzij je studeert voor duiker. Scheen 1 week eerder nog niet zo te zijn. Hoop dat het snel zakt, wegstroomt, of wat dan ook. Was een echte domper op de leuke route.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Is er al een gpx file van de groene met paarse route paraat?
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
sallandteam
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: za 21 mei 2011, 14:21
Mijn mountainbike: ktm race 1.29 2012
Contacteer:

heb intussen wel de paarse route op gpx
die is gestart in heeten

http://connect.garmin.com/activity/404929288
je kunt beter over mijn fiets lullen, dan over mijn lul fietsen
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Thx Sallandteam.
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Dezelfde,maar dan vanuit D'mter (goededoel rit)....

http://www.strava.com/activities/87220017
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


Rudizm
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 14 oktober 2012, 23:29
Mijn mountainbike: Trek Superfly 8 2014

Weet iemand hoe de routes er momenteel bijliggen? Ik ga straks het bos in met mijn vriendin en haar zussen die nog weinig mtb ervaring hebben.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Rudizm schreef:Weet iemand hoe de routes er momenteel bijliggen? Ik ga straks het bos in met mijn vriendin en haar zussen die nog weinig mtb ervaring hebben.
Kwam je uit Schalkhaar langs het AOC? Ik heb het idee dat ik je heb gespot, zat al te kijken die heeft het mooi voor mekaar met 3 vrouwen :wink:


De groene route is aardig aangepast de laatste tijd. Die nieuwe singletrack na Diepenveen, is leuk alleen dat stuk door Diepenveen heen is niet echt je van het. Het was ook bijzonder nat in dat stuk.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Het lijkt er op alsof er naast de Schipbeek ook een stukje single-track wordt aangelegd. Bij de oprit van het viaduct over de A1 (even ten oosten van Helios) is een stukje tracé te zien met rode vlaggetjes.
Op de routekaart van mtb-netwerk Salland is te zien dat daar een verbindingsroute is van de rode route naar de Achterhoek.
Maar verder kan ik op internet niks vinden over deze werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Hallo Starcruiser,...je kunt het hier https://www.facebook.com/groups/mtbdeventer/ eens in de ''groep'' gooien
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


Plaats reactie