Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mario070 schreef: di 10 mei 2022, 09:27
MVMVML schreef: di 10 mei 2022, 08:58
Ik heb vanmiddag wel wat
:-q
Bij deze:

https://www.facebook.com/watch/?v=1767466310124042
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MVMVML schreef: di 10 mei 2022, 17:02
Mario070 schreef: di 10 mei 2022, 09:27

:-q
Bij deze:

https://www.facebook.com/watch/?v=1767466310124042
Dank u :-q nice ttf :-q

Ps post het ook ff op YT dan kan ik namelijk een :-q geven :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Nice!
Die lage lijkt net zo hoog als de al bestaande houten drop op de middelste berg. Klopt dat.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

daniel1975 schreef: di 10 mei 2022, 18:55 Nice!
Die lage lijkt net zo hoog als de al bestaande houten drop op de middelste berg. Klopt dat.
Denk dat hij stuk hoger is. Tenminste de landing is veel steiler en lager dus zodoende ook grotere val.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Heeeee, ik ga helemaal niet vallen :evil: :tong
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Die bestaande drop op de middelste berg lijkt ook wel erg vlak te landen. De helling van de nieuwe drops is andere koek, binnenkort maar even proberen!
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Foxc schreef: di 10 mei 2022, 19:47 Die bestaande drop op de middelste berg lijkt ook wel erg vlak te landen. De helling van de nieuwe drops is andere koek, binnenkort maar even proberen!
Klopt! Deze is aan het einde van de drop evengoed maar waar je land is het hoogteverschil meer omdat je hier een helling heb waar je op land, daardoor wordt die wel een stuk soepeler in plaats van het vlakke
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dit weekend weer eens op Zoetermeer wezen kijken, benieuwd naar alle upgrades. Ik was hier al heel lang niet geweest, puur omdat conditie en techniek toendertijd nog niet toereikend waren.
Aangenaam weerzien moet ik zeggen. totaal 3 rondjes gedaan. Op de eerste berg gelijk al een aantal heerlijke afdalingen. Vooral de 2e met de 2 jumps is daar mijn favoriet. Eigenlijk klopt alles daar wel, ook de kinderroute loopt lekker.
Op de middenberg hebben we een klein half uurtje wat getraind op de houten drop. Die heeft een ruime uitloop dus steeds wat verder en hoger eraf. Verder beviel ons daar de steile korte rockgarden (rood lusje) omlaag ook goed. Goed dat dit optioneel is, een beginner gaat hier geheid otb, met alle gevolgen vandien.
Dan de grote berg. Die eerste klim, pffff… Ik dacht dat de Skiklim op Bergschenhoek erg was, deze is nog een stuk steiler. Gelukkig wel de helft korter. Eenmaal boven ligt er een leuk rood lusje, met een nóg steiler klimmetje. Aan ‘t eind weer 2 (makkelijke) rockgardenlijntjes en 2 nieuwe dorps, die we nu (vermoeid) nog niet namen. Die lage (met diepe landing) gaat zeker lukken, volgende keer dan maar die mental fuckup doorbreken.
De krappe technische klimmetjes omhoog en omlaag door de bosjes bevielen ook goed. Je moet hier echt langzaam doorheen, spelen met je evenwicht en lichaam. We zijn ook nog langs Snowworld omhoog gegaan op zoek naar de “laatste afdaling NK”. Die moest aardig heftig omlaag zijn, en ja dat klopt wel. Twee keer genomen. Kortom, zowel conditioneel als technisch moest, ik althans, aardig aan de bak. Zwaarder dan Bergschenhoek, dat durf ik nu wel te zeggen. Maar voor elke mtb-er een aanrader, hier is de leercurve namelijk behoorlijk steil.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik ben van plan woensdagmiddag/ avond hier even te gaan kijken.

Ik heb deze bekeken vandaag

https://youtu.be/ozj18DCCnbo

Maar ik vind alles nog wel meevallen qua moeilijkheidsgraad.

Geen idee of ik me verkijk op iets, maar ik rij hier wel eens ooit de Gulberg en Netersel ook wel eens op de Kragge geweest.

Hoe moet ik Zoetermeer inschatten?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Peelrijder schreef: zo 26 juni 2022, 09:36 Ik ben van plan woensdagmiddag/ avond hier even te gaan kijken.

Ik heb deze bekeken vandaag

https://youtu.be/ozj18DCCnbo

Maar ik vind alles nog wel meevallen qua moeilijkheidsgraad.

Geen idee of ik me verkijk op iets, maar ik rij hier wel eens ooit de Gulberg en Netersel ook wel eens op de Kragge geweest.

Hoe moet ik Zoetermeer inschatten?
Zoetermeer is veel moeilijker dan Kragge iig.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De Kragge vind ik een stuk eenvoudiger dan Zoetermeer. Technisch, maar vooral conditioneel.

Dat klimmetje op 9:00 min is echt killing. Hoeveel procent is die eigenlijk?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Dan zie ik alles wel enigszins positief tegemoet.

Ik ga hier met een hardtail XC racebak overheen dus de hoge drops sla ik sowieso over.

De rockgardens zullen (van wat ik er van zie) niet van het kaliber 'Netersel' zijn dus die moeten ook wel te overwinnen zijn.

Die klim op 9 minuten ziet er voor mij wel steil uit, maar de meneer op de video heeft niet echt een verfijnde klimtechniek zoals ik het kan beoordelen :lol:

Ik klim wel eens op de Gulberg op hellingen van 10% van 300m lang, dat lukt ook nog wel.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Pak vooral ook, naast de officiële route, ‘t steile stukje omlaag naast Snowworld mee. :winkie:

Afbeelding
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Dat zegt me weinig op dat kaartje, maar als het erin zit probeer ik hem een paar keer te rijden, dan zie ik dat lijntje wat je bedoeld vast wel liggen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie