Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

xenios schreef:Heb me lekker uitgeleefd in zoetermeer vandaag. Het parcours is super te berijden zo met die bevroren ondergrond. Grappig (of logisch?) dat alleen het ontbreken van routepijltjes er voor zorgt dat er bijna geen biker te bekennen is. Als je de route een beetje kent doet het echt niet zo veel onder voor Bergschenhoek (er zitten sowieso steilere/moeilijkere klimmetjes in).

zoetermeer is meer een parcour van klimme dale klimme en weinig platte stukken. plus de ondergrond is van los puin dat het nog wat 'technisch uitdagend' maakt.
toch vind ik bergschenhoek leuker te rijden, al ben ik zoetermeerder hehe 8)

binnekort ben ik er weer weer te vinden, nu ook met een sx trail. kan ik deze ff goed testen hehe gebrek aan bergen he... :wink:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Zo, vandaag nog even geprofiteerd van de laatste dag van de lange, droge periode. Het parcours in Zoetermeer is onder deze omstandigheden op z'n best. Keihard, met listige geulen en hier en daar los gravel. :-q
Het blijft een geweldige plek om aan je klimtechniek te werken. Hier heb je toch echt het kleine blad ook nodig wil je niet stil komen te vallen op de steilste klimmetjes.

Veel wandelaars, maar wederom weinig bikers. Zeldzaam: heb voorrang gekregen van twee paardmensen. Ze hielden hun paarden in zodat ik een afdaling kon nemen. Eén van die beesten sloeg vervolgens bijna op hol van m'n stuiterende achterwiel. :lol:
Stiefan
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 11:59

Tja, ik fiets vaak op zoetermeer, maar eigenlijk nooit in het weekend. Parcours is goed te doen nu, geen modder meer.. of tenminste vrij weinig :)
Jazzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 09:59
Mijn mountainbike: Cube ltd Team

Ben al een poosje niet in Z'meer geweest zal nu wel flink baggeren zijn met het huidige weer :-q . Als het weer een beetje opgedroogd is ga ik zeker weer eens kijken. Nu de klok weer vooruit gaat door de week 's avonds ook meer tijd om te peddelen.
The Saint
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 29 januari 2006, 16:13
Mijn mountainbike: Opoe fiets :P

Ik ben vorrige week nog naar Z-meer gefietst van uit Bleiswijk. Het is dan wel een lekker rondje om van uit Bleiswijk naar Z-meer te fietsen, het parcours een keer of twee rond rijden en weer naar huis.

Maar het rondje opzich zou mij, als ik er regelmatig zou rijden, gaan vervelen. Dan kan je beter naar Bergschenhoek gaan. Daar is er veel meer variatie en technisch inzicht vereist om hard rond te kunnen gaan.
Een heilige met een zaklamp: Schijnheilige.

Talent in ontwikkeling
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Bergschenhoek heeft wat meer variatie, mee eens. Vooral de skiberg vind ik erg leuk, met het "kronkelbosje", de lange klim en afdalingen.
Maar ook Zoetermeer heeft z'n charmes. Het is elke keer weer een uitdaging om de steilste heuvels te overwinnen...

Al met al denk ik dat we het met Zoetermeer, Bergschenhoek en Noordwijk zo slecht nog niet hebben getroffen hier in Zuid-Holland. :-q
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

ja klopt, als je in je achterhoofd houd dat we amper relief hebben :-)
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
The Saint
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 29 januari 2006, 16:13
Mijn mountainbike: Opoe fiets :P

xenios schreef:Bergschenhoek heeft wat meer variatie, mee eens. Vooral de skiberg vind ik erg leuk, met het "kronkelbosje", de lange klim en afdalingen.
Maar ook Zoetermeer heeft z'n charmes. Het is elke keer weer een uitdaging om de steilste heuvels te overwinnen...

Al met al denk ik dat we het met Zoetermeer, Bergschenhoek en Noordwijk zo slecht nog niet hebben getroffen hier in Zuid-Holland. :-q
Ik heb wel eens vrienden over uit het achterland. Die zijn doorgaans met stomheid geslagen over de schoonheid van de baan in Bergschenhoek. Dat verwacht men hier totaal niet :)
Een heilige met een zaklamp: Schijnheilige.

Talent in ontwikkeling
Stiefan
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 11:59

Vandaag weer 2 uur gefietst in Zoetermeer, is echt goed te doen nu, geen modder, lekker hard en snel

Beetje jammer dat er nog steeds niemand bij de gemeente zich interesseerd voor bordjes in het parcours ofzo, want zoveel mensen weten nogsteeds de goede weg niet en dat is best vervelend als je dan net hard naar beneden gaat en dan erachter komt dat er iemand omhoog komt fietsen :-{
max xtc1.5
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 september 2008, 20:26
Mijn mountainbike: bulls copperhead 3
Contacteer:

Ik ben er gister voor het eerst naar toe gefiets. Het is inderdaad erg jammer dat er geen bordjes staan want ik deed de hele tijd maar wat. Als ze er wel zouden staan zou dit echt een hele mooie route zijn.

Op het eind kwam ik er ook pas achter dat er nog een stuk door het bos ging waar wel bordjes stonden, maar eerlijk gezegd kon ik daar het begin en het eind ook niet vinden.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

max xtc1.5 schreef:Ik ben er gister voor het eerst naar toe gefiets. Het is inderdaad erg jammer dat er geen bordjes staan want ik deed de hele tijd maar wat. Als ze er wel zouden staan zou dit echt een hele mooie route zijn.

Op het eind kwam ik er ook pas achter dat er nog een stuk door het bos ging waar wel bordjes stonden, maar eerlijk gezegd kon ik daar het begin en het eind ook niet vinden.

het is indd zo dat veel mensen klagen over de slechte routebeschrijving. helaas is het nog steeds niet anders. :-(
Een tip voor je, kom eens kijken bij het NK of de Benelux Cup die er elk jaar word gereden. ik denk dat van de mensen die een 'vaste' route rijden, dezelfde route aanhouden als van de wedstrijd... doe ik zelf ook eigenlijk zeer regelmatig.
alleen op een mindere dag, neem ik sommige klimmetjes als afdaling en vice versa... er is 1 klim die ik 1 van de 10 keer maar haal (juiste banden en beetje nat of harde ondergrond helpt :) ) en 1tje die ik 2 van de 3 keer haal. me harslag gaat daar altijd zo hoog dus zo spaar ik wat energie...
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

Na het doorlezen van dit topic is iedereen het er toch wel mee eens dat het slecht tot niet beschreven is.

Hoe moeilijk kan het zijn om een paar paaltjes in de grond te slaan, of is er al eens iemand met dit idee gekomen?
Tis maar een suggestie hoor maar, wordt zelf ook nooit echt wijs van het stuk zonder beschrijving.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

Peetooorrrr schreef:Na het doorlezen van dit topic is iedereen het er toch wel mee eens dat het slecht tot niet beschreven is.

Hoe moeilijk kan het zijn om een paar paaltjes in de grond te slaan, of is er al eens iemand met dit idee gekomen?
Tis maar een suggestie hoor maar, wordt zelf ook nooit echt wijs van het stuk zonder beschrijving.
het is indd het meest fijne en eigenlijk ook wel minimaal vereist. toch kan ik wel zeggen dat het eerste stuk wel bewijzerd is. zei het maar met 2 bordjes (Waarvan 1 hele grote die langs de auto weg staat met "start mtb" erop). dit stuk is vanaf de start niet verkeerd te rijden.
de 2de en 3de berg is indd wel heel onduidelijk en vanuit logica is er ook niet uit te komen. heb er zelf (als zoetermeerder kan je nagaan) een jaar over gedaan om echt een parcour er in aan te brengen. ook moet ik wel zeggen dat het bij de laatste 2 bergen het eigenlijk niet heel erg veel uitmaakt welke kant hij op gereden word. alleen in een afdaling een klimmer tegen komen is zeker niet leuk!!!
de kleine afwijkingen daargelaten moet ik wel zeggen dat het intensiteit verschil wel uitmaakt of je kiest eerst "links af" te gaan bij de start van de 2 berg, of direct rechts af de 3de berg op...

neemt niet weg dat er duidelijk wat aan gedaan zou moeten worden!!!! trouwens, op de eerst berg kan er zo nog een paar extra lijntjes gemaakt worden, zou mooi zijn als ze daar eens wat zoudne uitbreiden :-) zou niet verkeert zijn :-D
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
bikerbob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 6 november 2008, 13:31
Mijn mountainbike: heeft grote wielen!!

Ben er gisteren zelf ook geweest (en kom er regelmatig, dus vanavond ook!!)
Je moet even de juiste route zoeken, goed kijken ook naar de andere bikers en binnen een paar rondjes heb je wel een redelijke indruk. Tis in ieder geval wel een lekker parcours om te conditie op peil te houden.
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

dope-on-wheels schreef:er is 1 klim die ik 1 van de 10 keer maar haal (juiste banden en beetje nat of harde ondergrond helpt :) )
ik denk dat ik wel weet welke je bedoeld. Vandaag was 'ie voor mij niet te doen. Te droog denk ik, of ik had me eerder op de dag te veel leeggereden in Bergschenhoek. Ik viel elke keer stil op zo'n drie/vier meter van de top, best frustrerend. :-{
Better luck next time...
Plaats reactie