Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
no99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 10 oktober 2010, 09:30

het parcours ligt er prima bij! Beetje tricky in de afdalingen maar erg snel. Een paar keer schoof ik over 2 wielen weg maar niet zo dat ik er onzeker van werd....eerder extra spektakel. Op de achterste berg hebben regen en wedstrijden in de afdaling wel wat schade achter gelaten. alsof je in een verfmenger zit. Tijd voor een schepsessie.
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Vandaag sinds lange tijd weer eens een paar rondjes gereden. Het parcours is nodig toe aan wat onderhoud op diverse plekken voor mijn gevoel. Er stonden toch wat dingen in de planning?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Er zit inderdaad onderhoud/verbetering aan te komen, dit zal alleen pas in het voorjaar worden.

Afgelopen weekend ook een paar stukjes van het parcours gereden. Lag er eigenlijk prima bij.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
lolbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:21
Mijn mountainbike: CUBE LTD TEAM 2009 en Santos scc2

Gisterochtend weer ff gebiked en ik moet zeggen dat het deze keer goed te rijden was zelfs de technische klim ging goed verder heerlijk rustig op een paar zoetermeerse hooglanders na
Just enjoy the ride................
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteren na de fiets fit les nog een rondje gereden en ondanks de regen van zaterdag was er maar weinig water op de baan te vinden!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Ben er vanochtend geweest, parcours lag er prima bij wat mij betreft.

Mocht iemand een (volle) zwarte bidon vinden met FIFA erop; die is van mij. Moest het daardoor met de halve watervoorraad doen vandaag :(
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zag alleen om een uurtje of 1 een witte bidon staat op een boomstam langs het parcours.

Ligt er inderdaad lekker bij. Alleen de klim bij snowworld begint alweer wat glad te worden...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteren een rondje gedaan, maar als snel naar andere plekken uitgeweken.
De toplaag is nu al erg nat, wat veel bagger en gladde stukken veroorzaakt. Ik gok zomaar dat de regen die morgen voorspeld is niet veel goed gaat doen voor het parcours...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Aangezien mijn schoonmoeder hier in de buurt woont, stond deze route al een tijdje op mijn to-do-list. Eerste kerstdag leek mij een perfecte dag om dit lusje te proberen voordat ik aan de kersttafel zou schuiven. Wat een teleurstelling...een grote modderpool waar niet doorheen te komen was. Ben niet iemand die zich snel uit het veld laat slaan, maar dit was echt niet leuk. Denk dat ik meer grip zou hebben gehad op de skipiste van snowworld dan in deze bagger. Ook viel mij de bewegwijzering enigszins tegen. Door de vele paadjes die kriskras door elkaar lopen was het soms onduidelijk welke ik moest nemen. Met een ontevreden gevoel, en modder tot in mijn bilnaad, ben ik maar weer naar huis afgedropen. Dit vraagt om een revanche maar dan wel met mooi weer.
Laatst gewijzigd door SenV2312 op za 27 december 2014, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Zoetermeer is een typische zomerbaan, net zoals zijn grote zusje Bergschenhoek. Meeste lokale bikers trekken in de winter naar Noordwijk, waar je dan weer niet in de zomer moet zijn!
Hier staat niets.
Frits71
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 22:09
Mijn mountainbike: C'dale Scalpel 29er Alloy 3 --> 2021 Scalpel 3

Reactie op SenV2312: vandaag het "open berg" gedeelte (waar de koeien grazen) geprobeerd, terwijl ik me nog zo had voorgenomen geen modder op m'n schone fiets te krijgen. Ik verwachtte dat de klimmen omhoog nog wel te doen zouden zijn, maar na de eerste klim waren m'n wielen al twee keer zo zwaar door de klei/modder. Vol vermogen omhoog kan dan niet meer omdat de ketting ieder moment kan vastlopen. Ik wacht de vorst & sneeuw af...

Bergschenhoek 2 dagen eerder nog te voet gezien en de kleine berg was ook flink modderig.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Denk dat je het tot maart niet meer hoeft te proberen in Zoetermeer, tenzij er een paar nachten vorst overheen gaan.
Hoewel het na een paar nachten vorst waarschijnlijk zo hobbelig is dat er ook niet fatsoenlijk te rijden is...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Noordwijk en Zandvoort zijn de "places to be", vermoedelijk. En Schoorl. Eigenlijk alles wat zo'n beetje aan zee ligt:).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Niet aan zee................maar Dorst heeft ook een goede afwatering
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Klopt, maar daarvoor moet je dan weer met de auto. Noordwijk is vanaf Zoetermeer nog aan te fietsen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie