Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Starnut schreef:Ik kreeg via facebook al snel het volgende bericht:

Leuk dat je een bijdrage wil leveren. Er zijn inmiddels een aantal mensen die hebben aangeboden te willen helpen. Er zijn echter concrete plannen voor het vernieuwen van de route vanuit de gemeente Zoetermeer. Afhankelijk daarvan zal er wel of geen onderhoud gepleegd moeten worden. Je naam staat op de lijst met helpende handjes.

----------------------------------------------
Ik ben toch wel benieuwd wat die vernieuwing precies inhoud en of het daardoor ook echt beter gaat worden. we gaan het zien.
...ik dacht even dat die onderste regel van je post onder dat lijntje je handtekening was Starnut, vond de tekst al wat vreemd daarvoor :lol:

Maar zeker goed dat je er achteraan bent gegaan...kennelijk zijn er al plannen vanuit de gemeente dus; hopelijk pakt dat een beetje goed uit!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Vandaag een rondje gedaan in het buytenpark, maar het parcours is een drama...
Wat me wel opviel, is dat sommige wandelpaden voorzien zijn van nieuw grind. Ze doen blijkbaar dus wel onderhoud in het park :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ook vandaag een rondje gedaan over het parcours.
Als je in je achterhoofd houd dat het niet onderhouden wordt, ligt het er best wel netjes bij!

Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou heb je net daar een stukje te pakken wat er altíjd wel goed bij ligt. Maar hoe ligt het stuk net hiervóór erbij, dat grasstuk met de geulen langs de sloot, vóór je over het asfalt gaat en daar jouw plaatje tegenkomt?

Knap hobbelig schat ik zo in?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Eerlijk is eerlijk, dat stuk sla ik bijna altijd over.
Ik kom vaak vanaf de intratuin aanrijden, Dus dan rijd ik daar gelijk omhoog.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Busted :lol: :lol:

:-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

> maar met het stuk dat je hierboven beschreef heb je het volgens mij ook meteen over het slechtste stuk van de hele trail Kapitein Iglo :D

Ik reed er laatst ook weer eens na wat regendagen (ik pak dat stuk ook niet zo vaak) en ik had net een nieuw kledingsetje aan met wit erin, dat was na dat stuk ook meteen goed ingewijd :lol: ...daarna nog wel goed schoongekregen trouwens :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat klopt ja - hoewel de start ook erg slecht kan zijn. Met de start bedoel ik meteen recht omhoog bij SnowWorld. Dat kan superkleiig zijn daar. Maar hee, het ís een onderdeel van het parcours he;)!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Tuurlijk, en het hele parcours dient genomen te worden! :wink:

Ja en de start is idd dat heuveltje tegenover de ingang van het snowworld complex waar je dan rechtsaf buigt dat kleine stukje bos in. Dat kan daar lekker kleiig zijn ja. In dat zelfde stukje bos zit trouwens nog een kleine klim met 'n heeeeel listig afdalinkje, zeker als het geregend heeft, die je overigens met een shortcut naar links ook kan omzeilen.

Maar je hebt ook dat stuk omhoog echt pal rechts naast de skibaan zelf (van beneden af gezien) en dat is ook een lekker pittig stukkie ...maar dat is niet echt een officieel deel van de route volgens mij? Dat wordt als ik het goed heb bij wedstrijden wel gebruikt. Ik vind overigens de bewegwijzering sowieso niet heel optimaal moet ik eerlijk zeggen... :-{
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Volg de boomstammen naast de trail, die geven best goed aan waar je naar toe moet...
Enne, ik bedoel niet diegene die rechtop staan he. :wink:
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wiel-Maat schreef:Tuurlijk, en het hele parcours dient genomen te worden! :wink:

Ja en de start is idd dat heuveltje tegenover de ingang van het snowworld complex waar je dan rechtsaf buigt dat kleine stukje bos in. Dat kan daar lekker kleiig zijn ja. In dat zelfde stukje bos zit trouwens nog een kleine klim met 'n heeeeel listig afdalinkje, zeker als het geregend heeft, die je overigens met een shortcut naar links ook kan omzeilen.

Maar je hebt ook dat stuk omhoog echt pal rechts naast de skibaan zelf (van beneden af gezien) en dat is ook een lekker pittig stukkie ...maar dat is niet echt een officieel deel van de route volgens mij? Dat wordt als ik het goed heb bij wedstrijden wel gebruikt. Ik vind overigens de bewegwijzering sowieso niet heel optimaal moet ik eerlijk zeggen... :-{
Klopt, dat maakt geen deel uit van het alledaags toegankelijke parcours. En dat afdalinkje wat in dat eerste bosje zit is niet zo heel lastig, maar je komt erop uit net na een haakse bocht... dát maakt 'm lastig, omdat je weinig tijd heb je voorwiel goed te positioneren. Maar als het droog is, inderdaad goed te rijden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef:
Wiel-Maat schreef:Tuurlijk, en het hele parcours dient genomen te worden! :wink:

Ja en de start is idd dat heuveltje tegenover de ingang van het snowworld complex waar je dan rechtsaf buigt dat kleine stukje bos in. Dat kan daar lekker kleiig zijn ja. In dat zelfde stukje bos zit trouwens nog een kleine klim met 'n heeeeel listig afdalinkje, zeker als het geregend heeft, die je overigens met een shortcut naar links ook kan omzeilen.

Maar je hebt ook dat stuk omhoog echt pal rechts naast de skibaan zelf (van beneden af gezien) en dat is ook een lekker pittig stukkie ...maar dat is niet echt een officieel deel van de route volgens mij? Dat wordt als ik het goed heb bij wedstrijden wel gebruikt. Ik vind overigens de bewegwijzering sowieso niet heel optimaal moet ik eerlijk zeggen... :-{
Klopt, dat maakt geen deel uit van het alledaags toegankelijke parcours. En dat afdalinkje wat in dat eerste bosje zit is niet zo heel lastig, maar je komt erop uit net na een haakse bocht... dát maakt 'm lastig, omdat je weinig tijd heb je voorwiel goed te positioneren. Maar als het droog is, inderdaad goed te rijden.
Ja precies wat je zegt, die haakse bocht naar rechts; een maat van mij ging daar een keer echt rakelings langs de bomen die daar dan links van je nog staan...scheelde niet veel of zijn schouder was aan gort. Want je hebt daar toch best wel vaart en dat is het listige.

Toch wel leuk om dat stukje naast de skibaan af en toe te pakken; moet wel zeggen dat het me niet altijd lukt om die helemaal tot bovenaan te rijden, afhankelijk van de condities...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De steile afdaling waar het hier over gaat begint na een haakse bocht naar links ;)

Vorig jaar was de beplanting iets dichter, waardoor je hem niet zo ruim kon insturen als nu.
Je kunt trouwens ook prima remmen op die afdaling hoor :)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Net nog even geweest; zelfs onderlangs de kleine berg is best aardig te rijden. Met een beetje tactisch sturen houd je het hele rondje de fiets schoon :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Ik heb daar vanmorgen ook wat rondjes gereden en was aangenaam verrast. Het ligt dr prima bij, en het lijkt zelfs wat gladgestreken hier en daar.
Plaats reactie