Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JorisG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 19 november 2016, 22:41

Aanmelden voor de FB-groep 'Onderhoud MTB Zoetermeer'. Daar kan je je ideen posten, je eigen klusmoment organiseren of zien wanneer je kan aanhaken bij een klusdag van iemand anders.

https://m.facebook.com/groups/211720765 ... nt_mention
MVMVML schreef: za 18 april 2020, 16:56
JorisG schreef: za 18 april 2020, 13:53 De boomstammen zijn er gelegd omdat de gemeente niet wilt dat er naast de mtb-route gereden wordt. Vanmorgen is de trap aangepast; de rechtertredes (buitenbocht) zijn verwijderd en de linkertredes (binnenbocht) zijn iets verhoogd. Meer plezier voor (bijna) iedereen! De aanpassingen zaten al in de planning, maar tijd is schaars. Ook omdat er wordt momenteel aan veel (andere) verbeteringen wordt gewerkt. Kom je ook eens klussen? -> https://m.facebook.com/groups/211720765 ... nt_mention
Ik en Erik willen best helpen. Op FB was daar ook al wat contact over geweest. Zeker als er ook wat leuke stukjes her en der bij kunnen komen. Hoe komen we in contact?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Er blijkt dus gewoon een verstopt jump-parcours in Zmeer te zijn :o :winkie:


https://vimeo.com/1797591
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zo verstopt is dat niet. Ligt open en bloot naast de bmx track...
Als je vanaf de parkeerplaats van snowworld het park in rijdt, zit het gelijk aan je rechterhand.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MacReal schreef: zo 19 april 2020, 19:36 Zo verstopt is dat niet. Ligt open en bloot naast de bmx track...
Als je vanaf de parkeerplaats van snowworld het park in rijdt, zit het gelijk aan je rechterhand.
Nooit eerder gezien! :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MVMVML schreef: zo 19 april 2020, 19:39
MacReal schreef: zo 19 april 2020, 19:36 Zo verstopt is dat niet. Ligt open en bloot naast de bmx track...
Als je vanaf de parkeerplaats van snowworld het park in rijdt, zit het gelijk aan je rechterhand.
Nooit eerder gezien! :winkie:
:~ dat wist je ik zelf :roll: met mijn xc-tje in super te strak lycra pakje outfit je nog wel te vertellen :D :lol: :wink:
Z-meer :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mario070 schreef: zo 19 april 2020, 20:16
MVMVML schreef: zo 19 april 2020, 19:39

Nooit eerder gezien! :winkie:
:~ dat wist je ik zelf :roll: met mijn xc-tje in super te strak lycra pakje outfit je nog wel te vertellen :D :lol: :wink:
Z-meer :-q
Ik ben echt met stomheid geslagen. Iedereen wist het behalve ik :lol:
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

JorisG schreef: za 18 april 2020, 13:53 De boomstammen zijn er gelegd omdat de gemeente niet wilt dat er naast de mtb-route gereden wordt. Vanmorgen is de trap aangepast; de rechtertredes (buitenbocht) zijn verwijderd en de linkertredes (binnenbocht) zijn iets verhoogd. Meer plezier voor (bijna) iedereen! De aanpassingen zaten al in de planning, maar tijd is schaars. Ook omdat er wordt momenteel aan veel (andere) verbeteringen wordt gewerkt. Kom je ook eens klussen? -> https://m.facebook.com/groups/211720765 ... nt_mention
Ziet er goed uit. Wie het de trap niet wil rijden kan er mooi langs. :-q
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

De kombochten en het extra gapjumpje worden zeer gewaardeerd beste mensen :-q

Vooral bij de laatste (tegenover Snowworld) zijn die kombochten echt een enorme verbetering, normaal kon je daar de bocht echt niet nemen zonder flink te remmen, nu lekker flowerig :winkie:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

MVMVML schreef: do 23 april 2020, 09:24 De kombochten en het extra gapjumpje worden zeer gewaardeerd beste mensen :-q

Vooral bij de laatste (tegenover Snowworld) zijn die kombochten echt een enorme verbetering, normaal kon je daar de bocht echt niet nemen zonder flink te remmen, nu lekker flowerig :winkie:
Helemaal mee eens :-q :-q :-q
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Erg vet geworden, al dat werk wat er de afgelopen tijd in de route gestoken is!
https://youtu.be/c4lsfYCPG7Y
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Vandaag voor het eerst Zoetermeer gereden. Helaas vanwege pech niet voluit kunnen gaan en genieten.

Erg leuk rondje, zeker de startberg en kleine berg bevielen mij heel goed. Grote berg nog niet maar kwam ook door materiaal probleem. Vertrouwen in je rem is daar wel redelijk essentieel.

Ligt misschien aan mij, maar vond daar de uitpeiling ook wel iets minder. Maar snap dat je met parcours kennis daar geen last van hebt.

Ga zeker terugkomen om paar rondjes te biken!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Achterste berg ligt wel lastig nu. Moest er een keer vanaf op het steilste 2e hellinkje.
Even verkeerd geschakeld en je wordt direct afgestraft :x
Blijf Bergschenhoek wel leuker vinden, maar is toch leuk spelen in de achtertuin.
Bicycle, bicycle, bicycle
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Waarom vind je BH leuker? Dat is namelijk mijn thuisbaan en moet zeggen werd wel enthousiast van ZM.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Het is er echt enorm op vooruit gegaan met die kombochten en sprongetjes :-q
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Reinoud87 schreef: vr 24 april 2020, 20:07 Waarom vind je BH leuker? Dat is namelijk mijn thuisbaan en moet zeggen werd wel enthousiast van ZM.
BH heeft een afwisselender karakter vind ik. Doordat de skiberg hoger is kun je dus een iets langere klim en langere afdaling maken waar meer flow in zit qua bochten. IN ZM is het in het rood omhoog en dan steil naar beneden met een haakse bocht. BH kun je rustiger meerdere rondes rijden met meer afwisseling erin. Rustig rijden is in ZM geen optie want dan kom je hier en daar gewoon niet boven :winkie:
ZM vind ik leuk als speeltuintje in mijn achtertuin, maar als ik wat meer tijd heb rij ik toch al snel naar BH.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie