Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Dat gearceerde gebied is enorm! Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Ik heb weinig kennis van de historie in dit gebied, ik woon er pas twee jaar, maar misschien was het ooit allemaal heide, en als je daar weinig aan doet wordt het vanzelf bos.
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

. We zijn nog naar de padenstructuur aan het kijken. Er komt een totaal ander landschapsbeeld, waarbij we de beleving opnieuw vormgeven. Op sommige plekken creëren we rust op de heide, door paden samen te voegen die nu heel dichtbij elkaar liggen. Op andere plekken maken we juist het nieuwe landschap en bijzondere plekken toegankelijk, om de natuur en cultuurhistorie nog beter en mooier te kunnen beleven
Mogelijkheden genoeg, het kan alleen maar beter worden 👍

Zo, en dan nu de roze zonnebril af. Ik hoop dat er niet teveel wordt geschrapt in de single tracks.
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Wat een drama is de route nu, door boswerk veel paden aan gort gereden, combi met een beetje regen maakt het erg zwaar fietsen. Daarbij is het echt een verschrikkelijk gezicht, dat kost wel een paar jaar voordat het weer mooi is.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Olieboer schreef: do 3 december 2020, 14:37 Wat een drama is de route nu, door boswerk veel paden aan gort gereden, combi met een beetje regen maakt het erg zwaar fietsen. Daarbij is het echt een verschrikkelijk gezicht, dat kost wel een paar jaar voordat het weer mooi is.
Zwaar fietsen, klinkt goed! Ik ga op Lemele m'n shortest day challenge doen :bier: :winkie:
Ik ben mij er eentje...
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Olieboer schreef: do 3 december 2020, 14:37 Daarbij is het echt een verschrikkelijk gezicht, dat kost wel een paar jaar voordat het weer mooi is.
Maar die wandelaars daar vinden het wel erg grappig om die rare MTB-ers te zien draaien en keren op een lege vlakte. :-q
________
Mijn fiets
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

G.P. schreef: do 3 december 2020, 15:23
Olieboer schreef: do 3 december 2020, 14:37 Daarbij is het echt een verschrikkelijk gezicht, dat kost wel een paar jaar voordat het weer mooi is.
Maar die wandelaars daar vinden het wel erg grappig om die rare MTB-ers te zien draaien en keren op een lege vlakte. :-q

Haha, ja dat zal wel
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

D-man schreef: do 3 december 2020, 15:08 Zwaar fietsen, klinkt goed! Ik ga op Lemele m'n shortest day challenge doen :bier: :winkie:
Dat klinkt als iets dat je op 21 december gaat doen, maar wat?
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Olieboer schreef: do 3 december 2020, 15:33
D-man schreef: do 3 december 2020, 15:08 Zwaar fietsen, klinkt goed! Ik ga op Lemele m'n shortest day challenge doen :bier: :winkie:
Dat klinkt als iets dat je op 21 december gaat doen, maar wat?
Zoek maar eens op #shortestdaychallenge op Facebook! Wordt georganiseerd door mountainbiketeam.com

Ik doe het een dag eerder ivm werk maar het idee is tussen zonsopgang en zonsondergang zoveel mogelijk rondjes rijden op je favoriete route!
Ik ben mij er eentje...
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Olieboer schreef: do 3 december 2020, 14:37 Wat een drama is de route nu, door boswerk veel paden aan gort gereden, combi met een beetje regen maakt het erg zwaar fietsen. Daarbij is het echt een verschrikkelijk gezicht, dat kost wel een paar jaar voordat het weer mooi is.
Ik vind dit wel erg overdreven. Ben er afgelopen zondag sinds lange tijd weer geweest en er is een klein stuk van een paar honderd meter breed pad wat zwaar loopt. Verder lag de route er perfect bij. Ik heb genoten, 2 rondjes gedaan en ik hoef mijn fiets niet eens schoon te maken.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Arjan76 schreef: do 3 december 2020, 21:56
Olieboer schreef: do 3 december 2020, 14:37 Wat een drama is de route nu, door boswerk veel paden aan gort gereden, combi met een beetje regen maakt het erg zwaar fietsen. Daarbij is het echt een verschrikkelijk gezicht, dat kost wel een paar jaar voordat het weer mooi is.
Ik vind dit wel erg overdreven. Ben er afgelopen zondag sinds lange tijd weer geweest en er is een klein stuk van een paar honderd meter breed pad wat zwaar loopt. Verder lag de route er perfect bij. Ik heb genoten, 2 rondjes gedaan en ik hoef mijn fiets niet eens schoon te maken.

Misschien wat zwaar aangezet, maar ik baal enorm van die bomenkap. En sinds zondag is er wel wat regen gevallen die de brede paden, daar zijn er een stuk of 4 van, wel erg slecht hebben gemaakt. Dat was voor de bosbouwmachines er waren nooit een probleem.
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

D-man schreef: do 3 december 2020, 19:35
Olieboer schreef: do 3 december 2020, 15:33

Dat klinkt als iets dat je op 21 december gaat doen, maar wat?
Zoek maar eens op #shortestdaychallenge op Facebook! Wordt georganiseerd door mountainbiketeam.com

Ik doe het een dag eerder ivm werk maar het idee is tussen zonsopgang en zonsondergang zoveel mogelijk rondjes rijden op je favoriete route!
Leuk! Heb je een doel qua aantal?
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Olieboer schreef: do 3 december 2020, 22:10
D-man schreef: do 3 december 2020, 19:35

Zoek maar eens op #shortestdaychallenge op Facebook! Wordt georganiseerd door mountainbiketeam.com

Ik doe het een dag eerder ivm werk maar het idee is tussen zonsopgang en zonsondergang zoveel mogelijk rondjes rijden op je favoriete route!
Leuk! Heb je een doel qua aantal?
nog niet echt over nagedacht, maar een gemiddelde van 36 a 37min per rondje denk ik ongeveer.. .alleen nog even uitrekenen hoeveel rondjes dat worden haha! Gewoon gas op die trapas en gaan ;-)
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

D-man schreef: do 3 december 2020, 19:35
Zoek maar eens op #shortestdaychallenge op Facebook! Wordt georganiseerd door mountainbiketeam.com

Ik doe het een dag eerder ivm werk maar het idee is tussen zonsopgang en zonsondergang zoveel mogelijk rondjes rijden op je favoriete route!
Dat is eigenlijk nog best wel leuk. Niet dat ik het rondje in Lemele ga rijden, maar wellicht is Rhenen ook wel een leuk rondje ervoor (die is voor mij wat dichter in de buurt). Ik heb het bericht gelezen op hun website.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

D-man schreef: vr 4 december 2020, 10:34
Olieboer schreef: do 3 december 2020, 22:10

Leuk! Heb je een doel qua aantal?
nog niet echt over nagedacht, maar een gemiddelde van 36 a 37min per rondje denk ik ongeveer.. .alleen nog even uitrekenen hoeveel rondjes dat worden haha! Gewoon gas op die trapas en gaan ;-)
Dat is best een lekker tempo als je heel de dag wilt fietsen. Ben benieuwd hoe het je afgaat. Deel je je strava als het klaar is?
Geen gezeik, mountainbike!
Plaats reactie