Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
V-b-V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 10 januari 2021, 19:17

Hieronder een heel artikel over Lemele.
Komt er op neer dat ze meer bodem / bio-diversiteit willen.
Minder bomen, meer heide en meer zandhagedissen…..
Dus helaas geen uitbreiding vd route over de nu ontstane kale stukken grond.


https://www.rtvoost.nl/nieuws/2032331/A ... eit-overal
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Nog even mijn complimenten aan de onderhoudsploeg, die vorige week zaterdag, gelijk na de storm de route heeft ontdaan van alle omgewaaide bomen en afgebroken takken.
Zonder dat zouden mijn rondjes die middag er wel wat anders uitgezien hebben.... veel klunen zal ik maar zeggen... :lol:
Voor de rest was de route op sommige plekken één groene, frisse en geurige wereld, compleet bezaaid met kleine takjes, vreemde gewaarwording, want soms herkende ik de route er totaal niet meer in, maar ik ben blij dat ik toen wel gereden heb, dit was een hele mooie ervaring... :-q

Vandaag weer geweest, wat kan een route veranderen in een week, voor mij was het weer de kale knar van de laatste maanden.... :roll:
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Dat je de route niet meer herkende soms kan ook met de boskap te maken hebben. Was er vanochtend, voor het eerst sinds september of zo. Maar wat een bomen zijn er gekapt / heide moet er bij komen. De klim naar de Dikke Steen is nu aan de linkerkant volledig open. Het laatste stuk van de klim naar de parkeerplaats ook een open vlakte. Toch wel erg jammer....

Anders bekeken: route was wel 99.9% droog, lag er best prima bij. Afdaling bij het technisch lusje was aangepakt, met nu goed lopende kombochtjes. Vond het wel prettig.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

drpaul schreef: di 1 maart 2022, 17:30 Dat je de route niet meer herkende soms kan ook met de boskap te maken hebben.
.........
Neuhhhh....., ik kwam/ kom er zo vaak dat ik in de afgelopen maanden zo ongeveer iedere boom wel geveld heb zien worden.... :-{
Btw, afgelopen zondag zag ik aan de noordzijde ook weer zo'n machine op zo'n perceel staan..... zou dat daar ook moeten verdwijnen... :o

Ik heb in die maanden toen de omleiding van de route ook gelaten voor wat hij was, bleek dat er voor wandelaars totaal geen beperking was, ok... de afdaling Dikke Steen was een grote omgeploegde bende, maar dat had ook wel wat om daar met de nodige snelheid doorheen te daveren.... :lol:
Boven bij het restaurant hadden ze wat stronken moeten laten zitten, maar nee, alles moest weg :evil: , zodat je er nog wat aan wortels en dergelijke tegen kwam, nu is het een groot kaal vlak waar de route met een boog overheen loopt.
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ik up deze even, want ik zit hier binnenkort dichtbij op de camping en wil deze grote graag doen. Hoe is deze route nu met de droogte?
Ook de routes Hellendoorn, Rijssen hebben oa mijn aandacht op te gaan doen. Met name Hellendoorn heeft wel last van de droogte volgens mij. Eventueel tips voor andere routes in de omgeving Den Ham sta ik voor open. Route Ommen kan ik volgens mij beter mijden ivm dat deze niet goed wordt onderhouden.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Afgelopen weekend beide Lemele en Hellendoorn gereden.
Lemele is wel mul maar goed te doen.
Hellendoorn is een stuk muller met een aantal stukken waar je wiel een stuk wegzakt in het zand. Maar over het algemeen is de route nog steeds leuk.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Vorige week dinsdag Lemele gedaan. Ik heb het nog niet eerder zo mul meegemaakt. Zelfs op sommige stijgende tracks was het mul. Letterlijk en figuurlijk met de 'rem erop' afgedaald. Heeft wel wat regen nodig. Maar goed, inmiddels geldt dat voor heel NL....
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Vandaag deze gereden. Gisteravond en vannacht had het geregend. In ieder geval op de 15 km waar ik op de camping zit dus ik had gehoopt dat het niet mul zou zijn.

De route was alsnog droog en aangezien ik de route niet ken heb ik het rustig aan gedaan en van de omgeving (oa heide in bloei) genoten. De beklimmingen waren redelijk pittig. Met name de voorlaatste, maar daarop volgde wel een lange vrij rechte afdaling waarbij het niet mul was waardoor je snel kon gaan.

Mooie route!
Plaats reactie