Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Ik ben van 7-12 mei op de camping in Nijverdal, miss een keer een mini mtb.nl meeting die kant op?

Genoeg bos kilometers.

Holten-Nijverdal-Lemele
Op de 11 gaat het vanzelf.
luukleeftink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 28 maart 2007, 12:38

Ik las een tijdje geleden dat je er ook wou gaan night-biken? Ik weet niet of je over de openbare zandpaden wilt fietsen of echt het bos in wil. Want het is hier in het bos strikt verboden om met de mountainbike de kleine paadjes in te gaan. Heb gisteren is even op zo'n bordje gekeken en daar staat op dat het na zonsondergang strikt verboden is om het bos te betreden. Er wordt hier de laatste ook 's avonds gecontroleerd (rijdt vaak zo'n staatsbosbeheer busje). De controle is hier in het bos erg streng geworden, omdat wij hier op het moment erg veel last hebben van wildcrossers. Blijkbaar zijn die ook nog na zonsondergang in het bos, want anders controleren ze niet. En met zo'n felle lamp wordt je zo voor motorcrosser aangezien :tong . Ik raad het je af en mochten ze je te pakken krijgen dan maak je borst maar nat, want hier gaat het op het moment erg streng. Het nightbiken is niet alleen verboden op de blauwe route, maar volgens mij ook op de zwarte. Het kan best zo zijn dat je na zonsondergang nergens meer in het bos mag komen, dat het een landelijke regel is van staatsbosbeheer en natuurmonumenten, maar dat moet ik eens navragen. Je kan beter overdag gaan en dan is het ook al spannend genoeg :-D
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Oke dan, bedankt voor de info, trouwens heb je zin om een keer te biken?
Op de 11 gaat het vanzelf.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

luukleeftink schreef:Ik las een tijdje geleden dat je er ook wou gaan night-biken? Ik weet niet of je over de openbare zandpaden wilt fietsen of echt het bos in wil. Want het is hier in het bos strikt verboden om met de mountainbike de kleine paadjes in te gaan. Heb gisteren is even op zo'n bordje gekeken en daar staat op dat het na zonsondergang strikt verboden is om het bos te betreden. Er wordt hier de laatste ook 's avonds gecontroleerd (rijdt vaak zo'n staatsbosbeheer busje). De controle is hier in het bos erg streng geworden, omdat wij hier op het moment erg veel last hebben van wildcrossers. Blijkbaar zijn die ook nog na zonsondergang in het bos, want anders controleren ze niet. En met zo'n felle lamp wordt je zo voor motorcrosser aangezien :tong . Ik raad het je af en mochten ze je te pakken krijgen dan maak je borst maar nat, want hier gaat het op het moment erg streng. Het nightbiken is niet alleen verboden op de blauwe route, maar volgens mij ook op de zwarte. Het kan best zo zijn dat je na zonsondergang nergens meer in het bos mag komen, dat het een landelijke regel is van staatsbosbeheer en natuurmonumenten, maar dat moet ik eens navragen. Je kan beter overdag gaan en dan is het ook al spannend genoeg :-D
Voor zover als ik weet is het bij ieder bos van Staatsbosbeheer dat je er na zonsondergang niet meer in mag. Dit geldt zowel lopend als op de fiets. De kans dat je trouwens een bekeuring krijgt is in Noord Nederland erg klein. Geloof dat er voor de drie noordelijke provincies twee of drie boswachters die ook BOA zijn.
luukleeftink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 28 maart 2007, 12:38

Biker-Sander schreef:Oke dan, bedankt voor de info, trouwens heb je zin om een keer te biken?
Heb tijdelijk geen XC fiets, maar mischien kan ik mijn ouwe Scott Scale die van mijn vader is wel mee krijgen. Zal het je wel laten weten, waarschijnlijk heb je er mooi weer bij. Voor zower ik gisteren kon horen staat het er al aardig vol :tong

@Faxe
Ik zag hier toch echt 's avonds een auto rondrijden door het bos. Ik had zelf de tijd verkeerd ingeschat en was bijna het bos uit. Blijkbaar was ik niet interessant genoeg ofzo, want hij reedt mij gewoon voorbij. Waarschijnlijk omdat ik nog ongeveer 150 meter moest. Was een groen busje van staatsbosbeheer en dat zal ongeveer rond 21.00 zijn geweest. Maar de controle is hier wel flink aangescherpt.
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Laat maar horen, ik staat er 7-12 mei, miss een keer samen met Ruben"?
Op de 11 gaat het vanzelf.
luukleeftink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 28 maart 2007, 12:38

Biker-Sander schreef:Laat maar horen, ik staat er 7-12 mei, miss een keer samen met Ruben"?
Stuur hem eens een PB'tje. Hij wil vast wel mee, hij kan niet genoeg krijgen van al dat fietsen volgens mij. Ik spot hem de laatste tijd erg vaak op de mountainbike in Nijverdal.
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Hij moet toch trainen voor de Transalp
Op de 11 gaat het vanzelf.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

luukleeftink schreef: @Faxe
Ik zag hier toch echt 's avonds een auto rondrijden door het bos. Ik had zelf de tijd verkeerd ingeschat en was bijna het bos uit. Blijkbaar was ik niet interessant genoeg ofzo, want hij reedt mij gewoon voorbij. Waarschijnlijk omdat ik nog ongeveer 150 meter moest. Was een groen busje van staatsbosbeheer en dat zal ongeveer rond 21.00 zijn geweest. Maar de controle is hier wel flink aangescherpt.
Er zullen best mensen van Staatsbosbeheer rondrijden/lopen. Kans dat ze je een bekeuring kunnen geven is dus alleen erg klein. Althans dat is het geval in Groningen/Friesland/Drenthe. Los van het al dan niet krijgen van een bekeuring moet je natuurlijk gewoon niet het bos in gaan als het niet mag. Doet iedereen dit wel dan mag je er anders straks helemaal niet meer in op sommige plekken.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

on-topic maar weer?
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Zwarte route en omgeving lag er snel bij gisteren! Ik was er lang niet geweest, maar na wat verhalen gelezen te hebben hier verwachtte ik een modderpartij. Dat viel enorm mee.

Ik merkte wel dat het hier (Leiderdorp) een stuk vlakker is, het klimmen was even weer wennen. Lekker zere benen nu!
Trainen is voor mensen zonder talent!
Tokkelboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 07:40
Mijn mountainbike: Cube Sting K18 Teamline 2008 en Xtrail dark 1
Contacteer:

Vandaag ook maar eens weer wezen fietsen op de lemelerberg. op sommige plaatsen is het nu een beetje modder happen.. Maar gelukkig kon dit de pret niet drukken. wel haalt het de snelheid wat terug..
Sting is mijn ding
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

vandaag nog even op de lemelerberg geweest. 'k vond de ondergrond erg droog, op sommige stukken was het een beetje mul aan het worden (de regenbui die er op dit moment op valt zal dat vast verhelpen :-D ) voor de rest erg lekker doorrijden onder deze omstandigheden!
kwam nog een groepje mensen tegen met een arm meiske die na het bordje gevaarlijke afdaling even had gedemonstreerd dat dit inderdaad een link stuk is. gelukkig waren ze aardig zelfredzaam en werd ze opgehaald, heb het even aangekeken maar kon niks betekenen - niet lullen maar fietsen was toen het devies!

binnenkort hellendoorn maar eens uitproberen :)
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

pvdh schreef:... die na het bordje gevaarlijke afdaling even had gedemonstreerd dat dit inderdaad een link stuk is.
Link, link... :-{ Dat stuk begint tenminste een beetje op MTB'en te lijken in plaats van boswielrennen. Zo lang ze bij die 100m afdaling al zo'n bordje plaatsen zal het qua technisch niveau nooit wat worden met Nederlandse routes... :((
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Link is dan ook een ruim begrip.. Ik ben het met je eens, maar het probleem is dat niemand in Nederland graag aansprakelijk wordt gesteld voor ongevallen die een ander overkomen; dat proberen ze dus op te lossen met zo'n bordje.
Daarnaast maakt de toegankelijkheid van vele routes (waaronder dus de Lemelerberg zeker valt) dat de mevrouw in kwestie ook maar eens de stoute schoenen aantrok en met haar vriendje mee ging biken. Niet dat ik er het fijne van weet, maar ik kreeg sterk de indruk dat dit een van haar eerste ritten op een mtb was..

goed, genoeg offtopic geleur: ik vond het wel leuk om er weer een keer te rijden ;)
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Plaats reactie