Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Os schreef:Misschien kotm dat meer doordat ik niet zo hard door de plassen durf
Die plassen op Lage Vuursche zijn niet overal te vertrouwen. Niet zozeer vanwege de diepte maar wel vanwege wat erin kan liggen (takken, stronken etc..) Het is me nu een paar keer overkomen dat het in een plas misging. Ik neem die plassen niet meer daar.
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

Ik vond het erg meevallen tov toen ik er voor het eerst was.. (check post, ergens begin aug, veel regen). nu geen diepe plassen en allemaal makkelijk te omgaan op 1 na, waarvoor je echt een scherpe bocht langs links moet maken (ong halverwege rondje)..
Het zand gaat idd goed, behalve de (min of meer) laatste klim van "de zandbak" dan klap je halverwege het klimmetje over een wortel en die haalt zoveel vaart eruit dat ik het laatste stuk echt niet meer omhoog kom! Einde is hier ook een lastige rand van 30 cm.. iemand tip om dit te doen? Ter orientatie: erna is een mulzanderige bocht naar links.. ook best listig..
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

mmm...1e x was eigenlijk nog maar net geleden: 20 aug. en dan al zo lopen te blaten op het forum 8) da's gewoon enthousiasme hoor :wink:
Os
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 1 mei 2006, 09:51
Mijn mountainbike: Specialized StumpJumper FSR
Contacteer:

Op die klimmetjes met bovenaan een "trapje" van 30 cm kom ik ook niet rijdend boven. Het laatste stukje dus 1 of 2 stappen lopen en weer inklikken. Ik doe dat trouwens op een stuk of 2/3 punten in het rondje, als het heel droog is nog wel vaker (of als ik mijn dag niet heb;o))
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

D4DR schreef:Ik vond het erg meevallen tov toen ik er voor het eerst was.. (check post, ergens begin aug, veel regen). nu geen diepe plassen en allemaal makkelijk te omgaan op 1 na, waarvoor je echt een scherpe bocht langs links moet maken (ong halverwege rondje)..
Het zand gaat idd goed, behalve de (min of meer) laatste klim van "de zandbak" dan klap je halverwege het klimmetje over een wortel en die haalt zoveel vaart eruit dat ik het laatste stuk echt niet meer omhoog kom! Einde is hier ook een lastige rand van 30 cm.. iemand tip om dit te doen? Ter orientatie: erna is een mulzanderige bocht naar links.. ook best listig..
ik weet welk punt je bedoelt. daar kom ik ook niet fietsend overheen.
Nog zo'n zelfde situatie als je een kuil induikt van een paar meter diep en daarna aan de andere kant weer veen steil omhoog moet.

daarnaast heb ik een mentale blokkade opgebouwd bij een afstapje van zo'n 30 centimeter hoog dat eindigt in het zand. vroeger kon ik daar gewoon doorrijden, maar na een keer een koprolletje, lukt dat niet meer.
:cry:
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Os
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 1 mei 2006, 09:51
Mijn mountainbike: Specialized StumpJumper FSR
Contacteer:

Koprollen heb ik sinds het begin van het "regenseizoen" niet meer gemaakt. Daarvoor was het regelmatig raak en dan idd vooral bij afstapjes in het mulle zand. De laatste weken kun je daar weer gewoon met een aardig vaartje vanaf (kont achter het zadel, billen dichtknijpen en hopen dat het goed gaat)
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

morgen 27 graden! Ik denk dat het parcours er aan het eind vd dag prima bij ligt!! Wellicht ff kijken.. dan maar met kapotte schoentjes :tong
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

het lag er vanavond (voor Lage Vuursche begrippen) goed bij
Rudebox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 23:51

Mmm, van het weekend dan ook maar weer eens een rondje of wat buffelen daar. Weet wel dat ik daar niet meer met extreme modder ga rijden, wel supergaaf maar je fietsonderdelen slijten ook extreem... snel :-?
When you think we're lost, we're exploring...
Os
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 1 mei 2006, 09:51
Mijn mountainbike: Specialized StumpJumper FSR
Contacteer:

Het leek gisteren wel de Kalverstraat op het eerste zandstuk (wat voor mij het laatste stuk is). De eerste 20 minuten niemand gezien en daarna ineens een stuk of 10 achter elkaar.
Het rondje lag er goed bij, bijna geen modder en behoorlijk snel. Helaas niet sneller dan 30:42, dus binnenkort maar proberen of ik al mijn vullingen eruit kan stuiteren :D
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

net terug van een rondje. route ligt er inderdaad zeer snel bij. helemaal droog en zonder modder thuisgekomen en dat gebeurd niet zo vaak van het rondje Lage Vuursche.
nieuw persoonlijk record van 30.04 gereden. Wel lekker maar toch frustrerend die 4 seconden;-)
Er zijn na die regenbuien wel wat meer kleine afstapjes bijgekomen waar het zand na een wortel is weggespoelt. maakt het allemaal weer net iets technischer. blijft best een lekker stuurrondje.
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
ristidrin
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: di 3 januari 2006, 18:15
Mijn mountainbike: Kenosha Ontario

ik heb laatst samen met een vriend van me eindelijk is die twee bomen weggehaald die half over de route lagen.
dag daarvoor een nieuw pr gerenden van 31:12..
het is niet de val die vervelend is, het is het neerkomen dat pijn doet
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

vanavond een rondje 30:04 geklokt. Route ligt er goed bij, wel wat mul zand op de bekende plekken dus daar maar hollen.
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

Spook-E schreef:vanavond een rondje 30:04 geklokt. Route ligt er goed bij, wel wat mul zand op de bekende plekken dus daar maar hollen.
mooie tijd :-q ik weet precies hoe dat voelt. :lol: [/b]
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

ja zag later dat dat exact jou tijd was. Voelde eigenlijk niets, had nog wel wat over. Na het weekend eens proberen onder de 30 te komen.
Gesloten