Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Biking Rupert
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 7 december 2009, 18:04
Mijn mountainbike: Cube Acid 2010

Strikkie schreef:het leukste stukje vond ik wel tegen de richting in op LV!
Helemaal mee eens, dat vond ik ook het leukste stukje! :D

@ Jorem:
Ik denk dat men de route niet stuk rijdt met deze temperaturen, de bevroren grond geeft niet veel mee. Getuige daarvan is mijn heup, blauwe plek ter grote van een tennisbal! :(( Er stonden in totaal 100 man aan de start, ik heb geen stukken gezien die slechter zijn geworden. En heb Lage Vuursche eergister nog gereden. Eerder zijn er wat randjes/sporen plat gereden waardoor het beter te doen is. :-D
Staat op... en rol.
Jorem
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Giant Reign / Sensa Catena
Contacteer:

Strikkie schreef: @ Jorem:
Ik denk dat men de route niet stuk rijdt met deze temperaturen, de bevroren grond geeft niet veel mee. Getuige daarvan is mijn heup, blauwe plek ter grote van een tennisbal! :(( Er stonden in totaal 100 man aan de start, ik heb geen stukken gezien die slechter zijn geworden. En heb Lage Vuursche eergister nog gereden. Eerder zijn er wat randjes/sporen plat gereden waardoor het beter te doen is. :-D
Met een bevroren ondergrond maakt het inderdaad niet zoveel uit nee. Ik doel ook meer op de meer regenachtige tijden (zoals de toertocht van vorig jaar). Dan is de grond zacht en rij je het wel kapot. Maar ja. Anderen moeten natuurlijk ook de mogelijkheid krijgen om deze mooie route een keer te rijden :).
There is no way to happiness, happiness is the way.
Jorem
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Giant Reign / Sensa Catena
Contacteer:

Biking Rupert schreef: @ Jorem:
Ik denk dat men de route niet stuk rijdt met deze temperaturen, de bevroren grond geeft niet veel mee. Getuige daarvan is mijn heup, blauwe plek ter grote van een tennisbal! :(( Er stonden in totaal 100 man aan de start, ik heb geen stukken gezien die slechter zijn geworden. En heb Lage Vuursche eergister nog gereden. Eerder zijn er wat randjes/sporen plat gereden waardoor het beter te doen is. :-D
Met een bevroren ondergrond maakt het inderdaad niet zoveel uit nee. Ik doel ook meer op de meer regenachtige tijden (zoals de toertocht van vorig jaar). Dan is de grond zacht en rij je het wel kapot. Maar ja. Anderen moeten natuurlijk ook de mogelijkheid krijgen om deze mooie route een keer te rijden :).
There is no way to happiness, happiness is the way.
Strikkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 21:01
Mijn mountainbike: Merida HFS 3000 / Merida Big Nine 3000

@ Jorem, dan mag ik hopen dat je het over LV hebt en niet over de toertocht van 9 januari....


LV Rocks!
Echte bikers doen het op de hardtail!
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

vandaag rondom lv en de route zelf bezocht,dat was wel even spannend zeg met al die bevroren sporen die onder de sneeuw liggen :roll:

maarja toch weer een paar uurtjes kunnen biken :-q
kaasie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 21:47
Mijn mountainbike: houdt niet van 2 poten

Ben er ook geweest, er was slechts 1 iemand voor ons geweest getuige het spoor. 1x onderuit gegleden :-( Wel leuk om even gedaan te hebben. Ben eigenlijk wel klaar met die sneeuw, de lente is welkom :-).
Biking Rupert
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 7 december 2009, 18:04
Mijn mountainbike: Cube Acid 2010

Jorem schreef: Met een bevroren ondergrond maakt het inderdaad niet zoveel uit nee. Ik doel ook meer op de meer regenachtige tijden (zoals de toertocht van vorig jaar). Dan is de grond zacht en rij je het wel kapot. Maar ja.
Ah ok, ja ik rijd de route nog niet lang genoeg om dat te kunnen beoordelen. Ik fiets hem eigenlijk pas een maand of 2, en heb eigenlijk alleen nog maar met de bevoren ondergrond gereden. Hoe vreemd is mijn referentiekader? :D Maar ik kan me wel voorstellen dat het plassen van 10 cm diep worden, als het weer gaat dooien. :-{ Dat zijn inderdaad minder fijne omstandigheden.
Staat op... en rol.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Biking Rupert schreef:
Jorem schreef: Met een bevroren ondergrond maakt het inderdaad niet zoveel uit nee. Ik doel ook meer op de meer regenachtige tijden (zoals de toertocht van vorig jaar). Dan is de grond zacht en rij je het wel kapot. Maar ja.
Ah ok, ja ik rijd de route nog niet lang genoeg om dat te kunnen beoordelen. Ik fiets hem eigenlijk pas een maand of 2, en heb eigenlijk alleen nog maar met de bevoren ondergrond gereden. Hoe vreemd is mijn referentiekader? :D Maar ik kan me wel voorstellen dat het plassen van 10 cm diep worden, als het weer gaat dooien. :-{ Dat zijn inderdaad minder fijne omstandigheden.

en als die plassen erweer zijn blijf ik voorlopig weg.
maar tot die tijd volop genieten :-q
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

bonkie schreef:vandaag rondom lv en de route zelf bezocht,dat was wel even spannend zeg met al die bevroren sporen die onder de sneeuw liggen :roll:

maarja toch weer een paar uurtjes kunnen biken :-q
Gewoon wat vaker rijden joh, gaat de spanning er vanzelf af. :tong
Afgelopen week 16 rondjes gedaan, dan weet je waar je een beetje op moet passen.
Vanmiddag was een toppertje, 3 rondjes gedaan en in de laatste 2 zelfs een paar sprongetjes gemaakt.
Was echt goeie grip met dat beetje verse sneeuw.

Kon van de toertocht alleen maar bij wat klimmetjes zien dat ze er geweest zijn.
En van mij mag het nog wel even zo blijven, alleen wat minder honden. :winkie:
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 18 april 2008, 10:49

Heerlijk gereden vandaag. De sneeuw is behoorlijk aangereden, grip genoeg. Er buiten, waar nog losse sneeuw ligt wordt het iets meer tricky.

Op het laatst brak het zonnetje ook nog even door. Dat kan leuk worden, als het overdag iets dooit en de sneeuw smelt. Om dan 's nachts weer te bevriezen.... :winkie:

Nog een ree gezien ook.
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

Net een klein stukje LV gedaan, heerlijk glibberig, wel goed voor je stuurmans kunsten. Op andere plekken in het bos kwam ik trouwens veel meer bikers tegen dan op de route.
Bikaliscious
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

KonaFour schreef:Op andere plekken in het bos kwam ik trouwens veel meer bikers tegen dan op de route.
Lijkt me vrij logisch als je de keuze hebt over normale(re) paden dan de route zelf.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Fred (mtb-sport) schreef:
KonaFour schreef:Op andere plekken in het bos kwam ik trouwens veel meer bikers tegen dan op de route.
Lijkt me vrij logisch als je de keuze hebt over normale(re) paden dan de route zelf.

wij hebben dat ook gedaan vandaag :tong .
en nog was het zwoegen door de nieuwe sneeuw :-{

vond het erg zwaar vandaag,maarja wel weer kilometers gepakt :-q
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Route gereden en de rest .
Eerst gestart bij afslag Mediapark ,tegenover de La Place.
Via de grote zandkuil (paar keer omhoog en omlaag) naar de bult bij Anna's hoeve , deze 10 keer "genomen"
Hierna onder de A27 door naar de route achter de hilversumse golfclub langs tot de "geheime route "van af het Wasmeer
Via Maartendijkse bos naar de Lage Vuursche route . deze 1 ronde gereden en weer retour.
Omstandigheden: Papperige sneeuw met harde ondergrond
Viel mij op dat sommige delen bos onder een dikke laag papsneeuw lag , en sommige delen geheel zonder sneeuw waren.
Was lekker zwaar fietsen , wel erg nat , veel diepe plassen en stroompjes.
Als straks alles ontdooit is valt er waarschijnlijk een paar dagen echt niet te fietsen...
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
MuddyMart
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: za 23 januari 2010, 00:51
Mijn mountainbike: American Eagle Big Bear 20 y.o., Canyon Nerve XC

Donderdag een rondje gereden en het lag er verrassend goed bij. Hier en daar zak je wat door het ijs maar dramatisch nat is het nergens. De zandduinen zijn nu supersnel!
Mijn bescheidenheid is legendarisch.
Gesloten