Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Baantje houdt stand als wij de bouwpakket methode hanteren en af en toe met elkaar af spreken.

Dinsdagavond de 25ste juli 19:30 uur snoeïavond.
Waar is het meeste groen te snoeien? Dan spreken we daar in de buurt af.
Jesonyourown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 6 juli 2017, 15:49

Ga even kijken of dat voor mij lukt...heb anderhalf uur reistijd werk-huis (Utrecht) en moet dan nog naar LV. Lukt het niet dan ga ik verder met bijpunten waar jullie geëindigd zijn.
grapmg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 6 september 2016, 16:35

Vandaag weer eens genoten van rondje LV. Geen plassen en ook niet te droog dus lekkere flow. Bril is geen overbodige luxe met de overhangende takken maar ik vond het uiteindelijk wel meevallen.

Wat me opvalt is dat er nu bij de ingang een bord staat met wandelgebied en verboden voor oa. fietsers. Naast het bord staat dan wel weer het officiele MTB paaltje. Dus verwarrend en werd bij de ingang aangesproken door wandelaars dat ik hier niet zou mogen fietsen. Vriendelijk uitgelegd dat dit een MTB parcour is..

Eerst nog een MTBster na val geholpen en daarna een link momentje met oversteken van ruiterpad na circa 2km vanaf de start. Twee meisjes vol in galop die ik door de dichte begroeing pas op het laatste moment op me af zag stormen. Nog net op tijd kunnen stoppen. Rest van het rondje maar weer wat rustiger aan gedaan.
Gebruikersavatar
desperad112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 8 juni 2008, 22:26
Mijn mountainbike: Trek

goede avond heren,

Ik heb inmiddels de boswachter zoals deze op de site vermeld stond (mevr, koreman) een email gestuurd. En warempel netjes een bericht terug dat zij niet de persoon was die ik moest hebben maar haar collega Paul Suurmond.
Dus de reeds eerder verstuurde email ook aan dhr. Suurmond gestuurd. Helaas afgelopen woensdag verstuurd en nog steeds geen bericht.

@Juriaan, Ik zou eventueel as dinsdagavond wel kunnen komen snoeien, is het een idee om gewoon het parcour af te gaan en te stoppen aldaar waar gesnoeid moet worden?


hoor graag van jullie,

Mvg
Martijn
Gebruikersavatar
desperad112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 8 juni 2008, 22:26
Mijn mountainbike: Trek

Oja en dan alleen snoeien idd waar het echt nodig is. ook ik ben het eens met het ruige karakter van dit parcour. Maar op sommige plaatsen zal wat snoeiwerk zeker zinvol zijn.


gr
Martijn
Jesonyourown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 6 juli 2017, 15:49

Het viel mij vanavond ook op dat er een flink bord naast het mtb-startpunt geplaatst is. Ik ben de tekst al weer vergeten maar het was één of andere hipklinkende naam voor het bos/pad. Heb er weinig aandacht aan geschonken...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goed plan Martijn.
Spreken we af in de kuil van Drackenstein en dan rijden we de route.

Dinsdagavond de 25ste juli 19:30 uur snoeïavond.
Kuil van Drackenstein
Gebruikersavatar
desperad112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 8 juni 2008, 22:26
Mijn mountainbike: Trek

@Jurriaan, perfecto dan zie ik je morgen sowieso daar.

Gr Martijn
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik ben er dan ook. Wie verder nog?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ben er helaas niet bij, woon in Den Haag en is door de weeks voor mij niet haalbaar.
In het weekend, zowel op zaterdag of zondag maakt voor mij niet uit :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Beschermende kleding aan als je berenklauw gaat snoeien!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

worstkaas schreef:Beschermende kleding aan als je berenklauw gaat snoeien!
Denk aan DEET!!!!!! ivm muggen

Boswachter collega Rein Zwaan: Ik begreep dat je moeilijk contact kreeg met mijn collega. Maar hierbij natuurlijk toestemming voor het snoeien.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik was van plan om ook even te komen maar heb een rugblessure dus ik moet even een paar dagen rustig aan doen. Als het beter gaat en er nog wat te snoeien over is maak ik binnenkort nog wel een keer een rondje met een snoeischaar bij de hand.

Alvast bedankt voor de moeite! :-q
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Wie 'last minute' beslist kan natuurlijk gewoon aansluiten. We staan 19.30 bij het restaurant.
DSK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 26 april 2016, 20:37

Ik zou er vanavond ook wel bij kunnen zijn. Weet niet of het de bedoeling is om de berenklauwen te doen? Want dan trek ik gewoon normale kleding aan denk ;). Kan klein snoeischaartje meenemen en misschien past een heggenschaar of takkenschaar nog in me tas.
Gesloten