Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Jesonyourown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 6 juli 2017, 15:49

Hoi hoi, ik wil evt ook wel meehelpen snoeien. Mijn handen jeuken al een tijdje als ik daar mijn rondje doe en ik zou het eeuwig zonde vinden als de trail dichtgroeit..
Gebruikersavatar
desperad112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 8 juni 2008, 22:26
Mijn mountainbike: Trek

Mooi er is in ieder geval animo voor een snoei actie.
Nog nog even een datum prikken.

Mss ga ik morgen nog een rondje LV doen en dan zal ik alvast wat snoeiwerk gaan verrichten.
Heeft iemand enig idee waar ik de boswachterij aldaar kan vinden? Wel zo netjes om het even te melden.
Jesonyourown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 6 juli 2017, 15:49

https://www.staatsbosbeheer.nl/Natuurge ... -heuvelrug" onclick="window.open(this.href);return false;

Boswachter van dit gebied
Corien Koreman
c.koreman@staatsbosbeheer.nl

er staat geen adres bij
Gebruikersavatar
desperad112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 8 juni 2008, 22:26
Mijn mountainbike: Trek

Thnx, vd week eens contact mee opnemen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goede actie desperad112 :-q
Gebruikersavatar
desperad112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 8 juni 2008, 22:26
Mijn mountainbike: Trek

Thnx, ik maak door het jaar heen veel gebruik van LV dus daar mag wel wat tegenover staan.
Hoop alleen op wat hulp maar dat zal wel goedkomen.

Eerste stap is dus even contact opnemen met die boswachterij, even vragen wat wel en niet mag en waarop te letten. Zodra ik dat weet meld ik mij weer hier met de info en kunnen we een datum prikken.

Ik hoop dat dit lukt aangezien het onderstaande bericht is het denk ik wel noodzakelijk dat er iets gedaan wordt anders is het over en uit.

https://www.mbc-midden.nl/geen-boswerkdag-meer/


Gr
Martijn
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zo te lezen mag en kun je gewoon je gang gaan, MBC is gestopt met onderhoud en de Boswachterij doet of deed al niets en reageert ook niet op vragen of doet geen overleg met MBC... :-? Ik wacht het af en ben wel erg benieuwd of er nu wel reactie komt van het bosbeheer.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zullen we ons gelukkig prijzen met het feit dat de route niet wordt onderhouden? En dat we dus zelf de meeste flowie lijn of juist niet kiezen. Af en toe snoeien en gaan met onze mountainbike.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Afgelopen weekend met de overhangende bramenstruiken....is toch net ff iets minder :(
Ik wil wel afspreken om met een aantal andere een snoei ronde te doen, kleine moeite lijkt mij :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Jurriaan schreef:Zullen we ons gelukkig prijzen met het feit dat de route niet wordt onderhouden? En dat we dus zelf de meeste flowie lijn of juist niet kiezen. Af en toe snoeien en gaan met onze mountainbike.
Precies, in het kader van diversiteit is het juist leuk dat deze route wat ruiger is. Ik heb de afgelopen weken hier weer een paar keer gereden en geniet eigenlijk juist wel van de smalle passages met hier en daar een overhangende tak.

Enige zwakke plek waar ik verbetering zou willen is de extreme gevoeligheid voor regen. Maar dat is denk ik een lastig verhaal zonder de hele route op de schop te gooien.

Overigens ben ik ook wel beschikbaar om hier eens te helpen hoor. Zolang we het karakter van de route maar in stand houden. :-q
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Ik ben het met de vorige schrijvers eens, gisteravond nog ff een rondje gedaan vanuit huis.
Alleen op de zandklim af moeten stappen, blijf het een spannend en geweldig rondje vinden zeker naarmate alles dichter begroeid is.
Gecultiveerde, vlakgetrokken, paden zijn er genoeg te vinden op de UHR, persoonlijk vind ik dit een welkome afwisseling.
Het pure , actieve, mtben, je zult mij er niet zien als het lange tijd heeft geregend.
Heb een hekel aan schoonmaken.
Jesonyourown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 6 juli 2017, 15:49

Ah fijn, hoeven we geen perfect gestyled snoeiwerk af te leveren. Dat scheelt weer werk ;) ik hou ook juist van LV omdat het ruiger is..maar trek die berenklauwen slecht (ben door vakantie al even niet geweest..zijn ze er nog?) en overhangende bramenstruiken op gezichthoogte zijn ook niet heel handig. Zit hem dus wat mij betreft vooral in klein beetje bijpunten :)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik was ook niet van plan om een kettingzaag, en ook geen één of ander grondverzetmachine mee te brengen.....mijn bedoeling is/ was een kleine hand heggenschaar mee te brengen, en ronde te maken op de fiets, en zo waar nodig ff stoppen, de takjes afknippen en weer door.... :lol: :-D :wink:
Wanneer je dat met een aantal mensen bent, is het zo gepiept, wederom wacht ik rustig af :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Mario070 schreef:Ik was ook niet van plan om een kettingzaag, en ook geen één of ander grondverzetmachine mee te brengen.....mijn bedoeling is/ was een kleine hand heggenschaar mee te brengen, en ronde te maken op de fiets, en zo waar nodig ff stoppen, de takjes afknippen en weer door.... :lol: :-D :wink:
Wanneer je dat met een aantal mensen bent, is het zo gepiept, wederom wacht ik rustig af :wink:
Als er eentje begint dan volgt de rest. Gewoon het goede voorbeeld geven en een stukje doen :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
N13ls
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 11 januari 2015, 18:33

Goeie actie, waar ik me graag bij aansluiten als het zover is (en ik kan). Laten we LV begaanbaar houden, totdat er een blijvende oplossing is (ben namelijk bang dat het baantje op deze manier geen stand houdt)
Gesloten