Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Afgelopen vrijdag ook gereden, voor het eerst daar op m'n fully en dat was meteen ook sneller dan met de hardtail... Route is goed onderhouden en aardig snel. Wel zijn er wat moeilijkere passages (kuilen) uitgehaald t.o.v. een paar jaar 2005/2006 terug kan ik me herinneren? Over een paar weken zit ik een week ik Baarn en dan weer ff wat vaker in Lage Vuursche rijden :-D
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

Cyberwhoop schreef:Afgelopen vrijdag ook gereden, voor het eerst daar op m'n fully en dat was meteen ook sneller dan met de hardtail... Route is goed onderhouden en aardig snel. Wel zijn er wat moeilijkere passages (kuilen) uitgehaald t.o.v. een paar jaar 2005/2006 terug kan ik me herinneren? Over een paar weken zit ik een week ik Baarn en dan weer ff wat vaker in Lage Vuursche rijden :-D
eens, de route is op sommige plekken wel wat genivelleerd, en dat vind ik ook jammer. Die drop-off net voor de zanheuvels vond ik altijd leuk, maar is nu weg, ook de wortel bunny up is ook weggezaagd, en zo zijn er wel meer plekken die 'veiliger' gemaakt zijn.

Dan vindt ik de oplossing die er nu achter Soestdijk gemaakt is met een het Rode en groene stukje beter. dan blijft de route ook voor de wat gevorderde rijder leuk.
Bikaliscious
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik zie dat er zeer snelle ronden worden gereden op mijn thuisparcours zelfs onder de 26 minuten. Dacht ik dat ik rap was met mijn net onder 29 minuten, tijd geleden gemeten op 26 er fully. Ik heb sinds kort hardtail 29 er maar zou die dan echt sneller kunnen zijn daar. Is alweer ff geleden dat ik m heb gepakt maar het parcours wordt steeds minder technisch. Kuilen opgevuld, boomstronken weggezaagd idd dat leuke dropje vlak na die minijump in t begin afgevlakt. Zal vast wel sneller geworden zijn, zal m wel meten binnenkort op 29 er ben benieuwd. Onder de 26 geen idee waar ik die tijdwinst goed kan maken.
Strikkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 21:01
Mijn mountainbike: Merida HFS 3000 / Merida Big Nine 3000

29 min is toch een mooi gemiddelde! Met een 29er gaat het nog wel iets rapper, zeker ook nu het stukje bij de paardenbak er officieel uitgehaald is, scheelt ongeveer 30 seconden met de 'oude' originele route.
Als je wilt kijken waar je de winst goed kan maken, check strava.com met je gps track of opper een lets ride ;)
@ bonk, wok, tjeb en kaassie, wordt weer tijd mannen!
Echte bikers doen het op de hardtail!
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Strikkie schreef: @ bonk, wok, tjeb en kaassie, wordt weer tijd mannen!

geef maar een datum :tong
maar plan hem wel zo dat het droog is :((
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Ik geloof dat ik met twee rondjes in 60min (inclusief een creche verkoudheidsnotterkopvirus) ook wel kan meekomen op deze track. Werd die afgelopen vrijdag wel voorbij gereden door een gast met een zwart/geel pakje met Bilthoven er op, die ging dus zeker een paar minuten of meer sneller. Iemand van hier?
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Cyberwhoop schreef:Ik geloof dat ik met twee rondjes in 60min (inclusief een creche verkoudheidsnotterkopvirus) ook wel kan meekomen op deze track. Werd die afgelopen vrijdag wel voorbij gereden door een gast met een zwart/geel pakje met Bilthoven er op, die ging dus zeker een paar minuten of meer sneller. Iemand van hier?

en dat was bonkieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
jij rijd een zwart witte fiets
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

bonkie schreef:
Cyberwhoop schreef:Ik geloof dat ik met twee rondjes in 60min (inclusief een creche verkoudheidsnotterkopvirus) ook wel kan meekomen op deze track. Werd die afgelopen vrijdag wel voorbij gereden door een gast met een zwart/geel pakje met Bilthoven er op, die ging dus zeker een paar minuten of meer sneller. Iemand van hier?

en dat was bonkieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
jij rijd een zwart witte fiets
Lol :D

Yep, ik was op m'n z/w Canyon Nerve XC, de andere bike die ik heb (hardtail) is een rood/witte Rocky Mountain, 't frame dus.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ff reactie op mijn vorige bericht. Ik moet nog een garmin edge kopen dus kan die strava.com niet laden. Meten doe ik zelfs met mijn telefoon die druk ik in en ga dan rondje doen bij begin / wacht punt. Maar zag ik nou opper een let's ride dat lijkt me wel een keer leuk. Kan ik zien waar jullie die tijd goedmaken, fiets wel graag meerdere rondjes. Ik woon in er kwartiertje warm rijden vandaan dus kan s'avonds best een keer. In t weekend doe ik liever langere rondjes zoals Zeddam maar kan ook, dus....laat maar weten racemonsters.
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Voor mij geen snelle rondjes meer, ik heb gisteren mijn Burito op de Annashoeve op het bospad gelegt met een hartslag van 192bpm.....
Hallooo Fiets-fit--- daaaaag conditie...... :D
Size does matter!! Try it with 29 inches...
japioooo
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 17:04
Mijn mountainbike: Merida HFS3000 + Merida BigNine 1200D
Contacteer:

Jakkes Tjeb, hopelijk wel een snel rondje voordat je tot deze daad overging.

@nelizrijn Voor Strava heb geen Garmin nodig. Je kan gewoon een gpx'je uploaden. Als je een beetje slimme foon met gps hebt kan je dat al. Is zelfs een app voor. Ideaal
http://app.strava.com/athletes/348422" onclick="window.open(this.href);return false;
Lemmorf
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 oktober 2010, 14:28
Mijn mountainbike: Wilier Solitario 2011
Contacteer:

...na een paar maanden uit de running geweest te zijn, vanmiddag een rondje LV gedaan vanuit Mrsn. Viel tegen en mee. "Tegen" viel de 54 km op de teller, "mee" viel de 33 min voor een rondje. Het lag er super bij! Niemand gezien overigens, waarschijnlijk was iedereen nog aan het bier/oude meuk verkopen/...
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Vandaag voor t eerst op mijn 29er gereden en moet helaas concluderen dat ie sneller is dan mijn fully 26. De 26er had ik nog wel speciaal aangehouden voor t comfort in LV. In januari voor t laatst LV gereden op fully in zo'n 29 minuten, nu hetzelfde rondje met 29er. 1e rondje 27.34 2e rondje 26.46 maar moet nog wel richting 26 kunnen. Ik kon vanwege kleine plasjes nog niet overal ideale lijn aanhouden en niet tot limiet gegaan. Dus ik heb weer iets om naar toe te werken binnenkort.
@ ik heb wel iPhone met stuurhouder voor dat strava verhaal maar ik wordt gek van t geklapper op t stuur, t wordt toch een garmin edge
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

Het was weer eens een spannend ritje vandaag.
Eerst bijna een konijn in m'n wielen en even later op het mooiste stuk van de route (stukje voor valsplat) een vader met dochterje op gewone fietsen tegen de richting in. :-?
Remmetjes doen het prima. :-D
1 Rondje gedaan 26.10

@NelizRijn, reed je in een blauw oranje wit pakkie?
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ha WOK nee ik heb niks blauw of oranje meestal zwart of zoiets. Ik zag op deze pagina een bericht staan dat de paardebak eruit is gehaald, wat is dit dan (heb gewone ronde gedaan). Is dit het mulle gedeelte bij die hugjes redelijk in t begin zo'n beetje waar je bij droogte soms niet door komt. Ik ga wel eens voor dat mulle gedeelte op dat 1 e hugje rechtsaf is een leuk stukje maar is ook al een kuiltje opgevuld zag ik. het routelogo gaf n.l. de "oude route" aan.
Gesloten