Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

Jorem schreef:
bonkie schreef:als sb nou gewoon eens een vergunnings sticker invoerd,en dan de route goed onderhoud dan is er toch niks aan de hand lijkt mij?
Sluit ik me bij aan :). Wil best betalen voor een mooie route.
Ik niet.
Route is prachtig zo.
Je moet gewoon geluk hebben met het weer.
Een goed onderhouden route wordt met veel regen ook slecht.

Bagger op de route = ergens anders fietsen.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

@Kaasie: thanks voor het inscannen van die folder. Interessant leesmateriaal :-? .

Wel goed dat er in ieder geval nog enkele (kleine) gebieden vrij zijn om te fietsen. Het is natuurlijk wel zo dat het gewoon heel druk is in het LV bosgebied. Maar ik merkte afgelopen zondag ook weer dat zelfs met vaste route er altijd wandelaars zijn die blijven z*#ken.

Openstelling op bepaalde tijden en dagen zou inderdaad ideaal zijn. Werkt in de winkelstraat in Baarn ook goed :lol: .
Of SBB zou aan de andere kant van de Hilversumsestraatweg ook een mtb-route moeten aanleggen, die dan weer kan aansluiten bij de (denkbeeldige, ooit te realiseren) mtb-route bij Anna's Hoeve/hilversumse heide. Dan is er doordat er in bijna het hele gebied wel mtb mogelijkheden zijn een stuk minder reden om nog buiten de vaste route(s) te rijden.
RonS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: di 2 januari 2007, 22:32
Mijn mountainbike: Giant XTC NRS Team
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:
Buiten de spitstijden wel open zoals ik eerder gesteld heb (PWN idee).
Zondag dus bijvoorbeeld tot 10:30u en daarna weg wezen of vaste route
Sluit ik mij bij aan, maar dan wel de vaste route vergroten.
Zoals Sjase al schreef bv. richting Anna's Hoeve/hilversumse heide. En/of verbindingsroutes maken tussen de mtb-routes Lage Vuursche/Soest, Zeist, Leersum en Veenendaal.
En voor deze vergrote route wil ik best 5 euro (of meer) per jaar betalen (net zoals in Rheden). :-q
Laatst gewijzigd door RonS op di 2 februari 2010, 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie met zijn mountainbike stil staat in de modder, zakt erin weg!
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

Voor 50 km zoals in Rheden (en 50 km verbindingsroutes) wil ik best 5 euro betalen. Voor 10 km vindt ik dat toch echt te veel.
Bikaliscious
Strikkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 21:01
Mijn mountainbike: Merida HFS 3000 / Merida Big Nine 3000

@ Kona, de sticker van LB is maar... 5 euro, daarmee mag je 'overal' fietsen (rheden, drunen, zeddam etc).
Dus dan is het eigenlijk GEEN geld!
SB doet daar (op die plaatsen tussen haakjes) goed onderhoud voor dat geld.
Volgens mij zijn op die routes de mtb-clubs uit de regio's meer betrokken (die van LV houden zich angstvallig stil vind ik)of er zijn er hier meer regels?
Let op geen verwijt, maar een mening.

Lage V vind ik persoonlijk heerlijk zoals die is!
Maar als we dan toch een tip moeten geven, leg een andere route aan, zelfde uitdaging, ruimte genoeg (achter het zwarte hek haha) en wissel de routes voor mijn part 2x per jaar om, geef dat duidelijk aan, kan de natuur mooi herstellen en houden wij een van de leukste routes van het land!
Echte bikers doen het op de hardtail!
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Geheel met bovenstaand eens . Ik denk ook dat de gemiddelde "echte" biker graag routes rijdt die langer zijn dan 1 parkours en welke een hele middag of dag in beslag kan nemen.Mocht je bovenstaande routes aan elkaar kunnen schaklen heb je een hele mooie oplossing.
Hoe breng je dit echter over op de knakkers van staats/particulier/bos/beheer.
Het zou in hun voordeel zijn, maar het vergt ook investering, en denkwerk....
:~
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

en dan moeten wij als bikers,en groot gebruiker inversteren in een vergunnings sticker vind ik.
anders word dat nooit haalbaar voor sbb.
van mbc hoef je niks te verwachten vind ik,en als ze wat doen is het paaltjes recht zetten.
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

Jammer dat er zo weinig rotsen in LV staan. In italie maken de locals namelijk zelf routes met merktekens op de rotsen (ik weet niet hoe legaal dat daar is).

Ik denk dat de route namelijk best uit te berijden is zonder je op verboden terrein te begeven.

Maar het bos afsluiten en verder geen alternatieven bieden, zal mijns inziens niet leiden tot een betere verstandhouding tussen de klagers en de MTB'er.
Bikaliscious
RonS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: di 2 januari 2007, 22:32
Mijn mountainbike: Giant XTC NRS Team
Contacteer:

Strikkie schreef:
de sticker van LB is maar... 5 euro, daarmee mag je 'overal' fietsen (rheden, drunen, zeddam etc).
Voor de duidelijkheid: je mag met deze vergunning dus mountainbiken op de mtb-routes in Rheden, Drunen en Zeddam. En dus niet buiten deze routes! :-q

SBB zou samen met de Mountainbikeclub Midden Nederland en het Heuvelrugberaad eens om de tafel moeten gaan zitten en de hier genoemde alternatieven bespreken.

Om nou alles maar af te sluiten voor moutainbikers en op deze wijze een grote groep te negeren verdient SBB geen shoonheidsprijs. :-{
Wie met zijn mountainbike stil staat in de modder, zakt erin weg!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

waarom met mmn of heuvelrugberaad. ze moeten met mij om de tafelzitten ik weet de juiste mtb route van deze streek ( is ongeveer 45 km) en dat moet gewoon een vaste route worden. Op deze route breng je niemand tot last
kom je haast niemand tegen en is voor mtb leuk gevarieerd. Trouwens vele honderden doen hem toch al
RonS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: di 2 januari 2007, 22:32
Mijn mountainbike: Giant XTC NRS Team
Contacteer:

Wibas schreef:
waarom met mmn of heuvelrugberaad. ze moeten met mij om de tafelzitten ik weet de juiste mtb route
Lees even onderstaande link;
http://www.verenigingen.sport.nl/sportn ... s/3176.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

No offence, maar ik denk dat deze organisaties samen meer voor elkaar kunnen krijgen dan één individu. Maar niet geschoten is altijd mis, dus bel even met de boswachter van SBB om een afspraak te maken. Het telefoonnummer staat in de brochure (http://www.pinkbike.com/photo/4541223/" onclick="window.open(this.href);return false;).

En wie weet…………. :-q
Wie met zijn mountainbike stil staat in de modder, zakt erin weg!
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

wibas schreef:waarom met mmn of heuvelrugberaad. ze moeten met mij om de tafelzitten ik weet de juiste mtb route van deze streek ( is ongeveer 45 km) en dat moet gewoon een vaste route worden. Op deze route breng je niemand tot last
kom je haast niemand tegen en is voor mtb leuk gevarieerd. Trouwens vele honderden doen hem toch al


Heb je daar ook een GPS track van? :-D
Bikaliscious
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

wibas schreef:waarom met mmn of heuvelrugberaad. ze moeten met mij om de tafelzitten ik weet de juiste mtb route van deze streek ( is ongeveer 45 km) en dat moet gewoon een vaste route worden. Op deze route breng je niemand tot last
kom je haast niemand tegen en is voor mtb leuk gevarieerd. Trouwens vele honderden doen hem toch al

ik zou zeggen onderneem iets,en bel ze met dit verhaal.
of kom naar de eerste boswerkdag en breng dit naar voren bij wouter "de voorzitter' van de mbc.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

heb wel met een boswachter een gesprek gehad was afgelopen zondag weereens eentje tegen gekomen maar hij zij dat die er niks aan kon doen hij bepaalde beleid niet. Ik denk dat een gesprek alleen zinvol is als je een bekende ben
van meneer de Korte
kaasie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 21:47
Mijn mountainbike: houdt niet van 2 poten

Ik denk overigens dat het niet eens echt aan sb ligt, volgens mij liggen de landeigenaren meer dwars.
Gesloten