Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Johnrobie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL 3 2010

ma 25 januari 2010, 14:33

Zaterdag gereden en lag er echt perfect bij, helemaal droog en dus supersnel...
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-2

ma 25 januari 2010, 17:01

net even een rondje gedaan. Hij lag er perfect bij, Het lijkt wel of er een fanatieke mtber er met een zoutkarretje heeft gereden de route is voor 90% sneeuw vrij. Door dat de route redelijk versleten is wordt ook nog een beetje technische
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

za 30 januari 2010, 18:32

Nou, dat zoutkarretje is vandaag niet op de route geweest. Het echt een sprookjesbos met verborgen plassen en wat sporen, maar verder fantastisch. Ik probeer binnenkort een foto te zetten. Mijn broer was voor de eerste keer mee (zijn thuisbasis is LDD) en kon mn de Bergjes en achterliggend gebied zeker waarderen!
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker

za 30 januari 2010, 21:07

van daag ook geweest maar zoals hierboven beschreven staat het parcour is vol met sneeuw, geeft mooi aangezicht
maar doordat het zoveel geregent heeft op vrijdag is het rondje vol met plassen, vaak kun je er echt niet omheen.
maar blijft wel leuk. Nadeel van al die sneeuw is dat de cassette vol gaat zitten en schakelen lastig wordt.
George
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Contacteer:

za 30 januari 2010, 21:20

Ik was er vandaag ook, voor het resultaat zie hier (onderaan de pagina).

Lekker gereden, beetje nat inderdaad maar wel leuk glijden. Geen schakelproblemen gehad ;)
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

zo 31 januari 2010, 21:12

Vandaag ook weer deze route gereden en het is nog steeds genieten met al die sneeuw. Eerste rondje ging lekker, maar bij het tweede rondje waren behoorlijk wat delen aardig glad geworden door de dooi. M'n fietsmaat is ook nog hard onderuit gegaan, maar gelukkig niets ernstigs.

Ook nog 3 reeën gespot tijdens het biken 8)
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

zo 31 januari 2010, 22:10

Afbeelding

Je gelooft het gewoon niet zo mooi zijn de bossen op een zondagochtend. Alle modderpoelen van LV bedekt, de route was een genot om te doen. Niet helemaal gedaan, was onderdeel van rondje:Dijken langs de Eem, de Naald, Lage Vuursche, Den Dolder, Soesterhoogt etc. Wel lekker rustig zo met alle mid-life-crisis bikers bij moeder aan koffie klagen over onbegaanbare bospaden ;)
Laatst gewijzigd door Willem12 op ma 1 februari 2010, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
kaasie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: houdt niet van 2 poten

ma 1 februari 2010, 14:11

Gister in plaats van fietsen een wandelingetje lv gedaan. Kwamen we Eric van SB tegen, hij had nog een foldertje waar je als biker niet gelukkig van wordt. Er mag niet meer buiten de paden worden gefietst :-( +je was dat er waarschijnlijk in Maart weer een BW dag is.

Klik op het linkje voor de folder.

http://www.pinkbike.com/photo/4541223/
http://www.pinkbike.com/photo/4541222/
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale RC World Cup 2017, Cannondale SuperX crosser, Scott Addict RC
Contacteer:

ma 1 februari 2010, 16:25

kaasie schreef:Er mag niet meer buiten de paden worden gefietst
Niet meer is ook niet minder..........
Ze gaan hun gang maar, ga echt niet jaar jaar uit over dat rondje hobbelen. Dat is en blijft een draak en helpt een BW ook niet.
Gelukkig zitten er 168 uur in een week en weet de punten zonder de "sterke" arm, stille tijdstippen en weinig recreanten goed te vinden.
Anders maar zo heel af en toe (kansberekening op los laten) 60 euro belasting betalen.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker

ma 1 februari 2010, 17:21

elke zaterrdag en zondagochtend zijn er vele horderden die daar het bos in duiken. Al ze daar gaan bekeuren is de staatsschuld van bosje snel verholpen.
Hoezo is nederland nog geen politiestaat. En ik maar denken dat de bossen er zijn om te ontspannen.
dat ontspannen in het bos, dat geld dus alleen voor honden bezitters.
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

ma 1 februari 2010, 17:35

kaasie schreef:Gister in plaats van fietsen een wandelingetje lv gedaan. Kwamen we Eric van SB tegen, hij had nog een foldertje waar je als biker niet gelukkig van wordt. Er mag niet meer buiten de paden worden gefietst :-( +je was dat er waarschijnlijk in Maart weer een BW dag is.

Klik op het linkje voor de folder.

http://www.pinkbike.com/photo/4541223/
http://www.pinkbike.com/photo/4541222/

Beetje jammer dit: Op veel van de tijden waarop ik door het bos fiets kom ik zelden iemand tegen (behalve collega bikers). dit is vaak voor 8 AM.
Bikaliscious
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker

ma 1 februari 2010, 18:08

Hmmm...

Ik mag best buiten de route rijden, want:
- ik kom zelden iemand tegen.
- hondenbezitters houden zich ook niet aan de regels.
- ik ben beleefd.
- ik laat geen rommel achter.
- de schade aan de paden valt best mee.
- etc etc.

Als we zo door blijven redeneren, zijn we misschien wel slachtoffer van ons eigen gedrag, namelijk de uitzonderingen die we denken te kunnen maken voor onszelf. En niet alleen in het bos.

Vat dit niet verkeerd op, ik weet ook dat de vaste routes niet toereikend zijn. Ik rijd ook vaak genoeg illegale stukken, maar ik voel me er nooit echt prettig bij.
Trouwens, wie van jullie zou zich consequent aan de permanente routes houden, als die perfect onderhouden en aantrekkelijk genoeg zouden zijn? Die leuke verboden paadjes blijven namelijk bestaan.

Lastig dilemma.
bonkie
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: 29er

ma 1 februari 2010, 18:15

als sb nou gewoon eens een vergunnings sticker invoerd,en dan de route goed onderhoud dan is er toch niks aan de hand lijkt mij?
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale RC World Cup 2017, Cannondale SuperX crosser, Scott Addict RC
Contacteer:

ma 1 februari 2010, 20:39

Buiten de spitstijden wel open zoals ik eerder gesteld heb (PWN idee).
Zondag dus bijvoorbeeld tot 10:30u en daarna weg wezen of vaste route, maar dan wel iets anders dan het huidige gedrocht wat niet of nauwelijks te onderhouden is.
Verbieden helpt echt niet.
Jorem
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Giant Reign / Sensa Catena
Contacteer:

ma 1 februari 2010, 20:59

bonkie schreef:als sb nou gewoon eens een vergunnings sticker invoerd,en dan de route goed onderhoud dan is er toch niks aan de hand lijkt mij?
Sluit ik me bij aan :). Wil best betalen voor een mooie route.
There is no way to happiness, happiness is the way.
Gesloten