MTB Route Milheeze

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Er ontbrak nog een topic voor deze route en om Daan, die met zijn slechts 19 jaren al dit moois heeft neergezet, op een voetstuk te zetten.

De route bestaat uit 3 lussen.

Groen: makkelijk; met wat kombochten ook de meest flowy lus van de 3.

Blauw: gemiddeld; kombochten, 2 drops, table, kort draaiwerk, korte steile heuveltjes.

Rood: gevorderd; veel technische passages, hoge aanlopen, korte pump bultjes, dropjes, tables.

De route ligt er over het algemeen goed bij en de afwatering is hier uitstekend aangelegd.

Voor een paar uurtjes spelen een ideaal stukje om te vertroeven, dit jaar bekroond door de trail awards met beste experience:

https://www.mtbroutes.nl/mtb-trail-awar ... s-winnaars

Sfeerbeelden van vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Actie foto's


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
coming
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 14 januari 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Stoic

Vandaag nog even naar Milheeze geweest. Route ligt er top in, en er zitten weer nieuwe hele gave veranderingen aan te komen.
Veel respect voor wat Daan en zijn vader daar hebben weten te maken, en nog aan het uitbreiden zijn. Je kan je hier prima een middag vermaken en werken aan je technische rij skills / jump skills.

Heb nog wel een ouder POV filmpje van afgelopen zomer Milheeze. Inmiddels grote kombocht bij gekomen en nieuwe features in de maak!

https://youtube.com/shorts/2eZ868_4NNo?feature=share

Afbeelding
Ride it out.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

De step down afdaling net voor de drops is nog aan wat verfijning toe :D
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Daar moet ik ook maar eens langs gaan. Ik wacht nog wel even op wat langere dagen. Het is voor mij niet om de hoek.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik zou hem 'in combinatie met' rijden, na een uurtje of 2 is het leukste er wel af.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Blauwe lus is uitgebreid, komt (voor zover ik kon zien) ook een aansluiting met rood.

Feestje in het bos :-q
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Net een nieuw youtube filmpje gezien over deze route.. Wat een gave trail heeft hij daar neergelegd! Snel een keer heen! Dit hoop ik meer tegen te komen op de Nederlandse routes! :-q
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Grappig !

Ik kom net van Youtube af en zag dit filmpje om te delen: https://www.youtube.com/watch?v=0VHar-RgP3A

Echt een leuke route zo te zien, waar ze snellere stukken mooi combineren met technischere stukken. Wat mij betreft echt een schoolvoorbeeld van een wiebertrail 3.0 route in Nederland.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Ja vind het gaaf dat dit leeft bij de nieuwe generatie. Steeds meer uitdaging en vooral voor iedereen wat wils.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Weet iemand hoe goed deze route met regen overweg kan? Wil morgen misschien gaan kijken maar heb een hekel aan blubber :P
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Droog, maar kleine stukjes afgesloten.

Kijk anders op instagram
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik ben zaterdag geweest. Er zijn 2-3 stukjes afgesloten omdat de kuilen in dat deel nog vrolijk beplast lagen. Hier was een omleiding. De rest van de route was ondanks de miezerregen droog en prima te rijden. De jumpline is een leuke toevoeging, waarbij je om de grootste table te halen je echt wel de fiets vol het talud af moest pompen, en ook over de kleine roller. Kan natuurlijk ook aan mijn 100kg gelegen hebben, dat de zwaartekracht het van mij won. Mijn nichtje van 40kg clearde dat ding makkelijker dan ik.
In ieder geval een leuke speelplek, waarbij de trails echt goed aangelegd waren met een goede afwatering (niveau Patrick Jansen), en ook de features prima waren. Top gedaan, direct ter plaatse via de QR-code een kleine bijdrage gedaan (en nu verwacht ik in de loop van 2024 wel een kunstmatige bult van 40m hoog met sleeplift en dan meerdere verschillende lines omlaag a la Mook of Krefeld)..
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Niveau Daan van Kampen noemen wij dat. :wink:

Ventje is ergens midden 20 nu dacht ik, die gaat als hij er mee doorgaat nog wel beter worden dan Patrick (en eigenlijk vind ik dat al).
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Kwam deze toevallig tegen op youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=GAtLfEYv5Rg

Ebikes mogen op de routes omdat je daar zelf trapt. Elektrische brommers zijn eigenlijk overal verboden. Maar hoe zit dit dan? :D
Lijkt me overigens weinig kwaad te kunnen. Betwijfel of dit meer vermogen levert dan een ebike.
Plaats reactie