Afsluiting trails NA regen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Het is in mijn omgeving behoorlijk nat en op diverse vaste routes liggen er tamelijk slechte bagger stukken bij. Hier zijn dat veelal de vlakke paden en minder de singletrails/flowtrails.

Nu wordt er wel gemompeld om trails af te sluiten en op de weg te gaan fietsen want schade enz enz. Dat komt ook omdat we op de drogere paden niet meer mogen fietsen want vaste routes. Tja... :cry:

1. Weet iemand of er ergens in NL parkoersen (preventief) worden gesloten ivm overmatig water/modder? Wie beslist dit dan? Soort van gedwongen trailrespect.

2. Hebben we wel of niet een probleem en wat zijn de meningen?

--------------------------------------
Mijn (persoonlijke) mening: ik rij al 25 jaar en er zijn een aantal hele natte jaren geweest. Destijds was het mogelijk andere routes te kiezen die 1)redelijk droog waren en 2)weinig belasting/berijding hadden. Op die manier heb ik nooit echt een probleem ervaren.

Maar nu met de hedendaagse bemoei en betutteldrift van overheden en natuurbeheerders gaat de lol er wel een beetje af. Iedereen netjes op de paadjes met allerlei smoesjes, in een vast keurslijf en tegen betaling. Leuker kunnen we het niet maken, nee de vrijheid is op diverse plaatsen totaal weg. Vrij boskappen en plaggen met zware machines is natuurlijk wel altijd mogelijk.
Laatst gewijzigd door Crapton op ma 10 januari 2022, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets