Routes met schoonmaak mogelijkheid ter plekke

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
erikh
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 22:31
Mijn mountainbike: Trek Superfly

Nou mensen, het modderseizoen dient zich weer aan zo'n beetje hè. Voor een MTB-er als ik met een klein appartementje is dat toch een tikkie lastiger dan voor de medemens met tuin en bijbehorende slang.

Nou vond ik al een topic met andere schoonmaak-improvisators, daar haalde ik al aardig wat goede ideeën uit.

Maar toevallig zat ik laatst ook op mtbroutes.nl te kijken en kwam ik er achter dat er in ieder geval één route is waar je gewoon je fiets ter plekke kan schoonspuiten na je rondje. Dat is wel echt ideaal. In Zoetermeer is dat dus!

Nou ben ik dus wel benieuwd, zijn er nog meer routes in NL waar het mogelijk is om de boel direct schoon te maken voor de fiets weer achterop de auto gaat?! Wie kent de NL geheimen!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij Bob autowas in Apeldoorn achter de Gamma, kan je gratis je fiets afspoelen.
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

In Appelscha hebben ze op camping De Roggeberg een bikewash, is vlakbij de route.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Bij mijn weten kun je bij de route van Oostvoorne bij het Wapen van Marion je fiets afspuiten. Ligt direct aan de route.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1403
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Michel__ schreef: vr 15 oktober 2021, 19:42 Bij mijn weten kun je bij de route van Oostvoorne bij het Wapen van Marion je fiets afspuiten. Ligt direct aan de route.
Correct. Bij Marion en ook bij het Paviljoen de Duinrand :-q
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Heb je geen tankstation met wasbox in de buurt?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bij de route Lunteren/Ede/Kinderroute is een bikewash paal bij Amadeus Steakhouse. Hier kun je ook parkeren.

Maar als zo'n paal bevordert om te gaan rijden met modderige omstandigheden mogen ze wat mij betreft wegblijven. :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
erikh
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 22:31
Mijn mountainbike: Trek Superfly

Vulpes schreef: vr 15 oktober 2021, 21:36 Heb je geen tankstation met wasbox in de buurt?
Heb het nog niet gedaan, maar het is het proberen waard. In principe lijkt het me niet ideaal ivm de hogedrukspuit. Maar een een backup plan is het zeker!
erikh
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 22:31
Mijn mountainbike: Trek Superfly

hanjovdberg schreef: za 16 oktober 2021, 08:20 Bij de route Lunteren/Ede/Kinderroute is een bikewash paal bij Amadeus Steakhouse. Hier kun je ook parkeren.

Maar als zo'n paal bevordert om te gaan rijden met modderige omstandigheden mogen ze wat mij betreft wegblijven. :roll:

- arrogance leads to ignorance -
Zie het zo, het geeft andere mensen de kans om uit te groeien tot een échte modderlover zoals jij Hanjo :kiss:

Maar effe serieus, goede info, bedankt voor de reacties tot zover. Geeft mij reden om wat andere routes te proberen weer. Ede toevallig voor mij nog goed te doen. Misschien zie ik je daar!

Keep 'em coming die tips!
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1365
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Bij Wielens in Noord-Sleen heb je ook een bikewash, gratis parkeren en mogelijkheid tot sleutelen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Aangezien...
1) ik al zwaarder wegende criteria heb om m'n route te kiezen,
2) de hele f*****g stad op zaterdag en zondag rond de middag langs de carwash lijkt te willen (dik half uur wachten geen uitzondering),
3) de Ardennen en modder onlosmakelijk met elkaar verbonden lijken; zelfs als de trails er uitmuntend bij liggen heb je brede paden die met zware machines gebruikt worden waar overwogen zou moeten worden een zwemdiploma te verplichten...

... heb ik gewoon m'n eigen mobiele pressure washer om mee te nemen en iedere route daarmee een schoonmaak mogelijkheid ter plekke. Probleem opgelost :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Stond laatst nog een mobiele reiniger van Karcher te koop in de "Te Koop" rubriek. Ik heb al een tijdje een mobiele reiniger van Parkside die ik met vakanties meeneem. Prima ding voor 30 euro, alleen wel een voorraadje water meenemen want de tank is aan de kleine kant.

Deze:
viewtopic.php?f=20&t=152184

Geen idee of die nog beschikbaar is.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Aan de Rode Beek-route in Parkstad/Heerlen is bij de bikehub van Klimpark 't Plateau de mogelijkheid om de fiets af te spuiten/wassen mits de horeca aldaar open is.
¯\_(ツ)_/¯
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Aan de terril van Be-Mine in Beringen (B) is er ook een afspuitstand.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jerrycan water (5 liter is genoeg) meenemen en die na afloop over de fiets omkeren. Beetje borstelen, oude doek er over. Ben je voor 90% klaar (maar dat was niet waar je naar vroeg :P )
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie