Venlo t/m Swalmen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

nick22 schreef: za 24 juli 2021, 23:28
nick22 schreef: za 24 juli 2021, 23:26 Parkeren bij de witte Stein. Links op fietsen over de zandpad en je fiets ertegenaan.
Of net ervoor rechtsaf(brede pad) omhoog en rechts zijn de afdalingen in de gele zand.
Of omhoog linksaf en je sta je bij de hut die je bedoeld

Vanuit Venlo dus de hut voorbij, rechtsaf diezelfde(brede) pad omlaag rollen en dan is het parkje rechts
Dank je, dan heb ik de goede plek in gedachten. We starten vanaf Venlo, daar woont ze. Maar ik weet nu ongeveer waar. :-q
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Bij de visvijver is een pad behoorlijk dicht gegroeid.
Dat is makkelijk te vermijden door het (fiets)pad aan de andere kant te pakken en dan de 1e afslag links.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Enrico schreef: zo 25 juli 2021, 18:45 Bij de visvijver is een pad behoorlijk dicht gegroeid.
Dat is makkelijk te vermijden door het (fiets)pad aan de andere kant te pakken en dan de 1e afslag links.
Dan kom je onderaan dat klimmetje bij het kruis uit?? (vroeger, tussen '85 en '92 zo ongeveer was hier de start van de cyclecross, van de BMX-club, dus nog herkenbaar).
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

drpaul schreef:Dan kom je onderaan dat klimmetje bij het kruis uit?? (vroeger, tussen '85 en '92 zo ongeveer was hier de start van de cyclecross, van de BMX-club, dus nog herkenbaar).
Dat is één afslag verder. Als je de eerste li. neemt, re. en dan bij de 1e kruising weer re. (li. gaat het omhoog ri. woonwijk) kom je op een leuke track uit. Als je die helemaal uit rijdt > einde li. kom je bij het kruis uit.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Afbeelding

Ook op deze (nog vrij nieuwe) track heeft de regen een flinke geul veroorzaakt. Altijd afwachten in hoeverre zich dat weer herstelt.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
DennisH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 1 april 2021, 15:49

Enrico schreef: ma 26 juli 2021, 16:05 Afbeelding

Ook op deze (nog vrij nieuwe) track heeft de regen een flinke geul veroorzaakt. Altijd afwachten in hoeverre zich dat weer herstelt.
Dit soort geulen zijn inderdaad ook op vele afdalingen langs de steilrand ontstaan, vele zelfs zo diep dat ik met de trappers recht nog steeds aan de grond kom...
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

2 vragen, aangezien ik komend weekend weer eens naar mijn geboortegrond afzak, en een rondje met mijn nichtje van 9 ga MTBen (werd vandaag 4e bij haar leeftijd van de nationale jeugdcompetitie, dus kan wel wat aan):
- Welk deel in Tegelen is overgroeid? Rond de visvijver, of ook verder? Ik wilde via de oude puinplaats richting Brouwers gat, en op de terugweg via trails tussen Verlengde Rietweg en Donkesven (dus zeg maar Tennisvelden en visvijver) rijden. Is dat te doen, of bepaalde stukken niet?
- Ik ben vorig jaar ergens tussen Belfeld en Reuver uitgekomen bij een stukje met wat aangelegde drops. Dankzij mijn geslinger in dat gebied kan ik niet direct terugvinden waar het ook al weer was. Kan iemand me een PB sturen waar het is? Mijn nichtje vind zoiets namelijk erg interessant (waar ik denk: die landing is best steil, is zij al onderweg om dat ding te clearen, lang leve haar BMXen), en ik eigenlijk ook (durfde hem vorig jaar niet aan, nu na een paar dagen Saalbach wel). Is dat onderaan de steilrand waar je boven aan het einde van de trail / wandelpad die "boshut" hebt>??
ik heb zojuist een filmpje gemaakt vanaf het hutje tot het parkje, die kleine boom heb ik aan de kant gegooid net

https://www.youtube.com/watch?v=LmydVPcbsxI
Daar waar je even stopt is een leuke afdaling, waarom neem je die niet?


ja poging 2 :winkie:

https://www.youtube.com/watch?v=l0tx_QReRtk
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

nick22 schreef: vr 30 juli 2021, 16:11
Daar waar je even stopt is een leuke afdaling, waarom neem je die niet?


ja poging 2 :winkie:

https://www.youtube.com/watch?v=l0tx_QReRtk
Die is inderdaad goed uitgesleten zie ik ja :o
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Jordi75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Whyte T-130 trail

Mag deze Rotterdammer weer eens een keer meetrappen? :winkie:
Saru mo ki kara ochiru
Even monkeys fall from trees

Fietsverleden:
Djerba Laser(90's)
Mongoose Rockadile SX (90's)
Cube
Scott Spark 930
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Met mij altijd. Moet nog wel een weekje bijkomen van een crash

Als er een hele groep gaat wil ik ook mee. :D
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Jordi75 schreef: zo 29 augustus 2021, 18:07 Mag deze Rotterdammer weer eens een keer meetrappen? :winkie:
Aardig wat veranderd sinds je laatste rit hier denk ik :tong
Laat maar weten wanneer je kunt.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

nick22 schreef: zo 29 augustus 2021, 18:49 Met mij altijd. Moet nog wel een weekje bijkomen van een crash
Jij ook al?
Ik ben afgelopen donderdag ook goed hard op mijn plaat gegaan, met de scooter onderuit op het asfalt door iemand die aan de verkeerde kant van de weg fietste.
Toen ik uitweek en zij dat ook deed moest ik vol in de ankers en ging ik onderuit :-{
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dit topic en de filmpjes bekeken lijkt me toch wel een heel gaaf gebied om eens een Lets ride te organiseren? :winkie:

Als we allemaal hersteld zijn van onze crashes :lol: 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

hanjovdberg schreef: ma 30 augustus 2021, 14:10 Dit topic en de filmpjes bekeken lijkt me toch wel een heel gaaf gebied om eens een Lets ride te organiseren? :winkie:

Als we allemaal hersteld zijn van onze crashes :lol: 8)
Lijkt me gezellig.
Einde van de maand een keer? :bier:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Zie let’s ride :wink:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Plaats reactie