Venlo t/m Swalmen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1739
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Is Belfeld/Tegelen te doen dit weekend? Of spring je hier nu direct de Maas in?
Afbeelding
Het is hier geen ponykamp!
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Moet te doen zijn. Heb net een ronde gemaakt naar Brugge. Vrouw op de damesfiets, dus echt de trails op heb ik niet gedaan.
Wellicht dat ik dat morgen doe
Gebruikersavatar
rene-uni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:37
Mijn mountainbike: Heeft maar eenwiel
Contacteer:

Vandaag een rondje gedaan met de 36 inch eenwieler de trails liggen er prima bij.
Alleen wat plassen op de bekende plekken.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Vandaag ook geweest en de 433 trail op YouTube gezet. Even wat klooien met de GoPro
Laatst gewijzigd door nick22 op za 17 juli 2021, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

nick22 schreef: za 17 juli 2021, 18:41 Vandaag ook geweest en de 433 trail op YouTube gezet. Even wat kooien met de GoPro
Op film lijkt het makkelijker dan in werkelijkheid.
Niet dat het een extreem moeilijke track is maar wat stuurkunst en goede concentratie is toch wel een must.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

ja alles word gestabiliseert op de camrea ook, ik gooi nog eea online dezer dagen, ook varenpd staat er mooi op

wellicht morgen weer een rondje maken, camera mag ietsje hoger staan
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Daar waar je even stopt is een leuke afdaling, waarom neem je die niet?
Maar inderdaad dat pad is in werkelijkheid best listig op sommige stukjes, een maat van me bleef laatst achter die dikke stronk hangen met zijn pedaal en viel vervolgens op die omgevallen boom met uit stekende takken :o
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Cube AIM schreef: zo 18 juli 2021, 20:57 Daar waar je even stopt is een leuke afdaling, waarom neem je die niet?
Als dat soort afdalingen massaal gebruikt gaan worden kun je er gif op innemen dat er verbodsborden komen. Enige jaren geleden was daar al sprake van. Omdat de Nederlandse en Duitse terreinbeheerders er onderling niet uitkwamen is dat (gelukkig) niet doorgegaan.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Daar waar je even stopt is een leuke afdaling, waarom neem je die niet

wilde de 433 eventjes op camera hebben in zn geheel. die afdaling komt vanzelf wel, heb der 3 gehad nu

overigens ben ik vandaag aan de blaue lagune geweest, mindere steile maar wel fijne lange afdalingen en mooi op film
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Die trail kende ik nog niet, was gewend bij de splitsing na het bankje rechts aan te houden. Wanneer ik weer eens in mijn geboortegebied ben, zal ik deze ook eens gaan rijden. Moet ik sowieso weer heen, in augustus '20 voor het laatst geweest....
Gebruikersavatar
rene-uni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:37
Mijn mountainbike: Heeft maar eenwiel
Contacteer:

nick22 schreef: zo 18 juli 2021, 23:13 Daar waar je even stopt is een leuke afdaling, waarom neem je die niet

wilde de 433 eventjes op camera hebben in zn geheel. die afdaling komt vanzelf wel, heb der 3 gehad nu

overigens ben ik vandaag aan de blaue lagune geweest, mindere steile maar wel fijne lange afdalingen en mooi op film
Als je deze afdaling in het midden pakt is het opletten er zijn daar flinke spoelgaten onstaan.
DennisH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 1 april 2021, 15:49

rene-uni schreef: ma 19 juli 2021, 18:37
nick22 schreef: zo 18 juli 2021, 23:13 Daar waar je even stopt is een leuke afdaling, waarom neem je die niet

wilde de 433 eventjes op camera hebben in zn geheel. die afdaling komt vanzelf wel, heb der 3 gehad nu

overigens ben ik vandaag aan de blaue lagune geweest, mindere steile maar wel fijne lange afdalingen en mooi op film
Als je deze afdaling in het midden pakt is het opletten er zijn daar flinke spoelgaten onstaan.
Vandaag weer een rondje gedaan, stukje Tegelen is compleet begroeid nu, onderbenen helemaal onder de krassen.
Voor de rest prima te doen, idd vele spoelgaten overal, opletten geblazen.
Aan de andere kant zorgt dit ook wel weer voor ieder seizoen nieuwe uitdagingen doordat er wortels bloot komen te liggen, dropjes wat dieper worden etc... :-D
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

2 vragen, aangezien ik komend weekend weer eens naar mijn geboortegrond afzak, en een rondje met mijn nichtje van 9 ga MTBen (werd vandaag 4e bij haar leeftijd van de nationale jeugdcompetitie, dus kan wel wat aan):
- Welk deel in Tegelen is overgroeid? Rond de visvijver, of ook verder? Ik wilde via de oude puinplaats richting Brouwers gat, en op de terugweg via trails tussen Verlengde Rietweg en Donkesven (dus zeg maar Tennisvelden en visvijver) rijden. Is dat te doen, of bepaalde stukken niet?
- Ik ben vorig jaar ergens tussen Belfeld en Reuver uitgekomen bij een stukje met wat aangelegde drops. Dankzij mijn geslinger in dat gebied kan ik niet direct terugvinden waar het ook al weer was. Kan iemand me een PB sturen waar het is? Mijn nichtje vind zoiets namelijk erg interessant (waar ik denk: die landing is best steil, is zij al onderweg om dat ding te clearen, lang leve haar BMXen), en ik eigenlijk ook (durfde hem vorig jaar niet aan, nu na een paar dagen Saalbach wel). Is dat onderaan de steilrand waar je boven aan het einde van de trail / wandelpad die "boshut" hebt>??
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Parkeren bij de witte Stein. Links op fietsen over de zandpad en je fiets ertegenaan.
Of net ervoor rechtsaf omhoog en rechts zijn de afdalingen in de gele zand.
Of omhoog linksaf en je sta je bij de hut die je bedoeld

Vanuit Venlo dus de hut voorbij, rechtsaf diezelfde pad omlaag rollen en dan is het parkje rechts
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

nick22 schreef: za 24 juli 2021, 23:26 Parkeren bij de witte Stein. Links op fietsen over de zandpad en je fiets ertegenaan.
Of net ervoor rechtsaf(brede pad) omhoog en rechts zijn de afdalingen in de gele zand.
Of omhoog linksaf en je sta je bij de hut die je bedoeld

Vanuit Venlo dus de hut voorbij, rechtsaf diezelfde(brede) pad omlaag rollen en dan is het parkje rechts
Plaats reactie