Venlo t/m Swalmen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Hoewel er veel mtb’ers actief zijn in dit gedeelte van Limburg nog geen specifiek topic.
Bij deze dus :wink:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Dat ik daar niet zelf op gekomen ben :lol: :lol: :lol:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Cube AIM schreef: di 29 juni 2021, 16:40 Dat ik daar niet zelf op gekomen ben :lol: :lol: :lol:
Met jou nog een paar honderd :tong

Vandaag weer een mooi ritje gemaakt door het Jammerdal, Holtmühle en Brachterwald.
Ook nog een stukje van het voormalige munitiedepot meegepakt en daar, midden op het pad, drie prachtige edelherten gespot.
Sommige tracks beginnen al aardig dicht te groeien...misschien binnenkort maar weer eens met de snoeischaar aan de gang :-{
Laatst gewijzigd door Enrico op di 29 juni 2021, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
rene-uni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:37
Mijn mountainbike: Heeft maar eenwiel
Contacteer:

Enrico schreef: di 29 juni 2021, 18:37
Cube AIM schreef: di 29 juni 2021, 16:40 Dat ik daar niet zelf op gekomen ben :lol: :lol: :lol:
Met jou nog een paar honderd :tong

Vandaag weer een mooi ritje gemaakt door het Jammerdal, Holtmühle en het Brachterwald.
Ook nog een stukje van het voormalige munitiedepot meegepakt en daar, midden op het pad, drie prachtige edelherten gespot.
Sommige tracks beginnen al aardig dicht te groeien...misschien binnenkort maar weer eens met de snoeischaar aan de gang :-{
Wordt tijd dat ik mijn klapzaag die ik normaal bij me heb omruil voor een snoeischaar het begint goed dicht te groeien.
En uitkijken voor eikenprocessierups ik heb hier al 2 x last van gehad.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

rene-uni schreef: di 29 juni 2021, 20:58
En uitkijken voor eikenprocessierups ik heb hier al 2 x last van gehad.
Ja afgelopen zondag ook last van gehad, dit was overigens de eerste keer voor mij.
Voorgaande jaren geen last gehad maar nu al 3 dagen jeuk aan onderbenen en onderarmen :(
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
rene-uni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:37
Mijn mountainbike: Heeft maar eenwiel
Contacteer:

Cube AIM schreef: di 29 juni 2021, 21:26
rene-uni schreef: di 29 juni 2021, 20:58
En uitkijken voor eikenprocessierups ik heb hier al 2 x last van gehad.
Ja afgelopen zondag ook last van gehad, dit was overigens de eerste keer voor mij.
Voorgaande jaren geen last gehad maar nu al 3 dagen jeuk aan onderbenen en onderarmen :(
Was voor mijn ook de eerste keer.
Eerst op de onderarmen een week later in de knieholtes.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ook regelmatig last van jeuk tgv van die ellendige eikenprocessierups :-{
Preventief valt er weinig aan te doen (Om nu met lange broek / mouwen te gaan fietsen met 30c :winkie:)

Wat het beste werkt (bij mij althans):

Met een kledingroller de (minuscule !) haartjes van dat kl.tenbeest verwijderen. Regelmatig met een nieuw stuk anders wrijf je de haren weer in de huid. Nadien de plek licht inwrijven met een verkoelende (menthol)crème.

Bij hevige jeuk / blaren: plek inwrijven met een papje van baking soda aangelengd met water.
Ca. 15 min. in laten werken en goed afspoelen met koud water.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Enrico schreef: wo 30 juni 2021, 09:57 Preventief valt er weinig aan te doen (Om nu met lange broek / mouwen te gaan fietsen met 30c :winkie)
Over het algemeen fiets ik altijd met lange mouwen alleen de laatste 2 weken niet maar ik denk dat ik daar nu toch maar weer mee begin :-{
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

paar flinke netels ook op sommige paden. ik zal ook eens eea weg gaan halen binnenkort
DennisH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 1 april 2021, 15:49

nick22 schreef: do 1 juli 2021, 20:42 paar flinke netels ook op sommige paden. ik zal ook eens eea weg gaan halen binnenkort
Het is inmiddels flink dichtgegroeid idd, vooral ook aan de Tegelen zijde.
Ik ga meestal bij het visvijvertje (langs de A73, Tegelen omhoog richting Duitse grens) het bos in, daar kom je niet meer ongeschonden doorheen...

Verder wel een topgebied, hier pak je met gemak tussen Tegelen en Reuver op en neer +-350HM.
Ergens heeft dit ook wel zo zijn charme dat hier geen aangelegde routes zijn, ieder seizoen zijn er wel weer andere uitdagingen te vinden aangezien niemand dit onderhoudt: afdalingen worden technischer doordat het flink uitslijt, beklimmingen worden technischer doordat er meer wortels bloot komen te liggen, drops worden dieper en langs de steilrand ontstaan telkens nieuwe paadjes doordat men een weg naar beneden zoekt :D
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

En niet te vergeten, amper volk te zien 😃
Gebruikersavatar
rene-uni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:37
Mijn mountainbike: Heeft maar eenwiel
Contacteer:

DennisH schreef: zo 4 juli 2021, 19:33 Ergens heeft dit ook wel zo zijn charme dat hier geen aangelegde routes zijn, ieder seizoen zijn er wel weer andere uitdagingen te vinden aangezien niemand dit onderhoudt
Het onderhoudt moet je zelf doen ik heb al aardig wat omgevallen bomen verwijderd met de klapzaag.
nick22 schreef: zo 4 juli 2021, 19:42 En niet te vergeten, amper volk te zien 😃
Doordeweeks is het wel rustig op zondag is het vrij druk.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Het laatste 1½ jaar was het wel aanmerkelijk drukker dan voorheen. De oorzaak zal duidelijk zijn :wink:
Door de aanleg van een wandelroute is het aantal wandelaars bovendien toegenomen.
Ik heb het geluk elke dag van de week te kunnen fietsen en vermijd sinds een aantal jaren de weekenden.

Afgelopen week weer eens de route van Horst gereden. Zonder meer leuk maar komt qua beleving niet in de buurt van de tracks op de Holtmühle, Steilrand en Brachterwald.
Maar dat geldt m.i. voor het merendeel van de vaste routes in NL :tong
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Ik mag ook iedere dag fietsen als ik dat wil. Mooi voordeel

Zoals eerder al gezegd, een keertje op de zondag geweest,wel druk idd.

Morgenvroeg ga ik weer en vrijdag reichswald.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

DennisH schreef: Het is inmiddels flink dichtgegroeid idd, vooral ook aan de Tegelen zijde.
Ik ga meestal bij het visvijvertje (langs de A73, Tegelen omhoog richting Duitse grens) het bos in, daar kom je niet meer ongeschonden doorheen...

Verder wel een topgebied, hier pak je met gemak tussen Tegelen en Reuver op en neer +-350HM.
Ergens heeft dit ook wel zo zijn charme dat hier geen aangelegde routes zijn, ieder seizoen zijn er wel weer andere uitdagingen te vinden aangezien niemand dit onderhoudt: afdalingen worden technischer doordat het flink uitslijt, beklimmingen worden technischer doordat er meer wortels bloot komen te liggen, drops worden dieper en langs de steilrand ontstaan telkens nieuwe paadjes doordat men een weg naar beneden zoekt :D
Pff...langs de visvijver is idd amper nog doorheen te komen :~
In de korte maar pittige klim iets ten noorden van het houten platform (uitzichtpunt) is een stuk weggespoeld waardoor deze (voor mij althans) niet meer zonder voetjes aan de grond te doen is.
En er komt de komende dagen nog een enorme sloot hemelvocht bij. Afwachten wat dat gaat opleveren :winkie:

Het varenpad doet zijn naam eer aan. De varens staan er manshoog. Dat was de afgelopen twee zomers wel anders.

Op het voormalige munitiedepot nog even een praatje gemaakt met een gravelbiker die behoorlijk onder de indruk was van de omgeving :tong

Afbeelding

Afbeelding
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Plaats reactie