Venlo t/m Swalmen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Dit kan idd de druppel zijn die de emmer doet overlopen.
Tot nu toe werden de bouwwerken getolereerd maar met zoveel incidenten op een rij kan het zomaar afgelopen zijn.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Enrico schreef: ma 13 september 2021, 20:06 Dit kan idd de druppel zijn die de emmer doet overlopen.
Tot nu toe werden de bouwwerken getolereerd maar met zoveel incidenten op een rij kan het zomaar afgelopen zijn.
Ik hoop van niet.
Laatst gewijzigd door TenZNL op wo 16 maart 2022, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Afgelopen zondag ben ik voor het eerst in 12 jaar weer in dit gebied gaan fietsen, vanaf Holtmuhle tot Bruggen en terug, kleine 55 km en 425 hm gemaakt. Het was weer ouderwets genieten en ik ga dit gebied zeker weten weer vaker opzoeken, ook al woon ik tegenwoordig op 45 minuten rijden. Vroeger woonde ik in Tegelen en kon ik vanuit huis starten.
Het is vooral de variatie van het terrein dat me erg aanspreekt. Tegenwoordig fiets ik regelmatig in het Rijk van Nijmegen en die technische routes zijn natuurlijk super maar steeds vaker mis ik daar de mogelijkheid om tussendoor even lekker te bollen en wat km’s te maken met wat meer flow. In het Brachterwald eo is dat juist top. En als je echt een flinke rit wilt maken steek je gewoon over naar De Meinweg, dan maak je al snel een rondje van 75 km.
Cube AIM schreef: ma 13 september 2021, 16:05 In Belfeld is vanmiddag weer een MTBer gevallen in het bikeparkje.
Helaas zwaar gewond afgevoerd met de traumaheli :-{
Ai.. ik heb het parkje zondag ook nog even meegenomen en mij viel me wel op dat het met de jaren een stuk uitdagender is geworden. Ik heb het na een paar voorzichtige runs maar gelaten voor wat het was. Mijn mtb-carrière heeft een pauze gehad van een kleine 10 jaar, grotendeels wegens de gevolgen van een ernstige valpartij, daar niet ver vandaan. Ik weet dus wat je op het spel kan zetten voor een leuke jump.

Destijds ook meermaals met een Lets Ride in Brachterwald meegedaan, daar heb ik leuke herinneringen aan :-q
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Gisteren heb ik met dank aan Nick22 een schitterende tocht kunnen maken in Belfeld. Ik was echt angenaam verrast, wat een mogelijkheden liggen er in dit gebied zeg! Als ik weer in de buurt ben kom ik zeker terug. Het bikeparkje is ook vet, het is echt een omgeving waar je technisch gezien flink stappen kunt maken qua skills.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
rene-uni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:37
Mijn mountainbike: Heeft maar eenwiel
Contacteer:

Net nog even een rondje gedaan de storm heeft goed z'n best gedaan.
Er liggen een paar dikke bomen over de paden die ik niet weg ga krijgen met de klapzaag.
Daar heb je wel een kettingzaag voor nodig.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Omdat ik over 1-2 weken weer eens de Tegelse steilrand (en zuidelijker) onveilig wil gaan maken: hoe liggen de trails erbij qua bomen, takken en modder? Is het zo goed als droog en opgeruimd, of nog veel slechte en natte stukken??
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Van Venlo tot reuver valt het wel mee.
Van de witte stein tot Roermond, ben ik gisteren geweest. Serieus drama. Ook in Roermond zijn ze aan het kappen,maar ik noem het maar moedwillig vernielen,het 100guldenpad. kun je niet eens meer lopend doen,takken tot aan je knieën.
En er is zoveel gekapt dat alle jumplines gewoon zichtbaar zijn vanaf de zandpad,ben benieuwd hoelang het duurt voordat daar een tractor over dendert..
Gebruikersavatar
rene-uni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:37
Mijn mountainbike: Heeft maar eenwiel
Contacteer:

drpaul schreef: wo 2 maart 2022, 13:22 Omdat ik over 1-2 weken weer eens de Tegelse steilrand (en zuidelijker) onveilig wil gaan maken: hoe liggen de trails erbij qua bomen, takken en modder? Is het zo goed als droog en opgeruimd, of nog veel slechte en natte stukken??
Het stuk van Tegelen tot Reuver daar heb ik laatst met de zaag rond gefietst.
De meeste paden daar zijn nu weer vrij van bomen . :-)
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Dank voor de reacties. Dan als het goed is 12-3 weer nao Tegele.... Blijft de hele week droog, dus gaat prima worden.
Laatst gewijzigd door drpaul op wo 16 maart 2022, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Laat maar wat weten 90% kans dat ik er toch ben :D
Ze zijn makkelijk te vinden
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

nick22 schreef: vr 4 maart 2022, 15:21 Laat maar wat weten 90% kans dat ik er toch ben :D
Ze zijn makkelijk te vinden
Zuidwaarts de singletrack bovenlangs, bij dat hutje, daar omlaag. Zoiets toch?
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Was erg goed te rijden. Mijn 10-jarige nichtje ging mee, ze was goed kapot. Weer genoten!
Laatst gewijzigd door drpaul op wo 16 maart 2022, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Dat blonde meisje gisteren? Die ging ervoor ja. :-q
Was het het die zei dat je al 2 jaar niet meer geweest was?
Ben vandaag ook nog even geweest
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

nick22 schreef: ma 14 maart 2022, 19:27 Dat blonde meisje gisteren? Die ging ervoor ja. :-q
Was het het die zei dat je al 2 jaar niet meer geweest was?
Ben vandaag ook nog even geweest
Ja, dat was ze. Laatste keer voor mij daar denk ik mei '20. Jammer dat ik op 200km afstand woon....
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Aah okay. :-q
Maar ze wou volgende week weer proberen,dus zij woont in de buurt dan.
Plaats reactie