Bikepark Lido moet weg...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Getekend, voor wat het nog waard is...
Maar ik krijg de indruk dat het al definitief is.

En als ik dat artikel online lees, dan heb ik daar ook wel bedenkingen bij. Jordy vind dat de gemeente eerst in gesprek had moeten gaan. Misschien hadden ze binnen de stichting eerst het gesprek aan moeten gaan en de stichting niet direct op moeten heffen.

Maargoed, achteraf en van de zijlijn is het altijd makkelijk praten.

Wens de bikers en bouwers succes!
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Voordat je tekent; ga er eens kijken. Het is totaal ongeschikt om zomaar ergens neer te plempen. Natuurlijk is het altijd triest dat 'iets' moet wijken voor de expansiedrift van de mensheid maar in dit specifieke geval ben ik er niet rouwig om. Een amateuristische, gammele bende is/was het. Zomaar toegankelijk voor iedereen. Bij iemand in de achtertuin zou het al misstaan.

Hiermee niet zeggend dat het niet vervelend is voor de groep die het opgebouwd heeft.
Laatst gewijzigd door RuudRuud op wo 9 juni 2021, 05:30, 1 keer totaal gewijzigd.
MAXlMUM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 01:13
Mijn mountainbike: Gazelle Bloom

🎉Bedankt voor al de steun en petitie tekenaars! Vandaag hebben we een goed gesprek met de gemeente gehad en er mag voorlopig gefietst worden op het park. Wij houden nou contact met de gemeente, er zit een positieve toekomst in ons bikepark!
Bron: https://www.facebook.com/bikeparklido
Hellendoorn local
Probleem'n
Poar neem'n
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

RuudRuud schreef: ma 7 juni 2021, 08:02 Voordat je tekent; ga er eens kijken. Het is totaal ongeschikt om zomaar ergens neer te plempen. Natuurlijk is het altijd triest dat 'iets' moet wijken voor de expansiedrift van de mensheid maar in dit specifieke geval ben ik er niet rouwig om. Een amateuristische, gammele bende is/was het. Zomaar toegankelijk voor iedereen. Bij iemand in de achtertuin zou het al misstaan.

Hiermee niet zeggend dat het niet vervelend is voor de groep die het opgebouwd heeft.
Wanneer ben je er voor het laatst geweest?
Zo kende ik het namelijk ook, maar de laatste tijd is er zoveel veranderd dat je niet meer van gammel kunt spreken.
Dat het openbaar toegankelijk is wil niet per definitie zeggen dat het daarmee slecht is.

En ja, ze mogen open blijven, dus de petitie heeft nut gehad! :-q
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Mark-V schreef: wo 16 juni 2021, 09:06
RuudRuud schreef: ma 7 juni 2021, 08:02 Voordat je tekent; ga er eens kijken. Het is totaal ongeschikt om zomaar ergens neer te plempen. Natuurlijk is het altijd triest dat 'iets' moet wijken voor de expansiedrift van de mensheid maar in dit specifieke geval ben ik er niet rouwig om. Een amateuristische, gammele bende is/was het. Zomaar toegankelijk voor iedereen. Bij iemand in de achtertuin zou het al misstaan.

Hiermee niet zeggend dat het niet vervelend is voor de groep die het opgebouwd heeft.
Wanneer ben je er voor het laatst geweest?
Zo kende ik het namelijk ook, maar de laatste tijd is er zoveel veranderd dat je niet meer van gammel kunt spreken.
Dat het openbaar toegankelijk is wil niet per definitie zeggen dat het daarmee slecht is.

En ja, ze mogen open blijven, dus de petitie heeft nut gehad! :-q
Begin dit jaar kwam ik er voor het laatst langsgelopen en heb ik het voor het laatst van dichtbij bekeken.

Ik vind het wel slecht dat het openbaar toegankelijk is. Bij zelfoverschatting is de kans op zwaar letsel daar aanwezig. Het is geen beginnersbaantje. Dat zelfs los van de gammele bende. Want ook met stevige plateaus is het een baantje voor gevorderden. En dan bedoel ik niet eens gevorderde XC'ers.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RuudRuud schreef: wo 16 juni 2021, 09:40
Mark-V schreef: wo 16 juni 2021, 09:06

Wanneer ben je er voor het laatst geweest?
Zo kende ik het namelijk ook, maar de laatste tijd is er zoveel veranderd dat je niet meer van gammel kunt spreken.
Dat het openbaar toegankelijk is wil niet per definitie zeggen dat het daarmee slecht is.

En ja, ze mogen open blijven, dus de petitie heeft nut gehad! :-q
Begin dit jaar kwam ik er voor het laatst langsgelopen en heb ik het voor het laatst van dichtbij bekeken.

Ik vind het wel slecht dat het openbaar toegankelijk is. Bij zelfoverschatting is de kans op zwaar letsel daar aanwezig. Het is geen beginnersbaantje. Dat zelfs los van de gammele bende. Want ook met stevige plateaus is het een baantje voor gevorderden. En dan bedoel ik niet eens gevorderde XC'ers.
Ja nou en? Je doet dat toch zelf? Je kiest toch volledig op eigen initiatief om ergens met je fiets af te rijden? Je wordt er niet toe verplicht.

Ik snap deze gedachtegang echt totaal niet. :roll:

Ik kan ook van een flatgebouw afspringen. Flatgebouwen maar verbieden? Ik kan opeens de weg oversteken. Verkeer maar verbieden? Zo kan je nog wel even doorgaan.

Wat dat betreft vond ik dat wel een mooi onderschrift in Frankijk bij MTB-routes: je mag deze routes alleen rijden als je weet dat je het kan. Alle eventuele ongelukken zijn op eigen risico en niemand behalve jijzelf bent daarvoor verantwoordelijk.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

MVMVML schreef: wo 16 juni 2021, 09:51
RuudRuud schreef: wo 16 juni 2021, 09:40

Begin dit jaar kwam ik er voor het laatst langsgelopen en heb ik het voor het laatst van dichtbij bekeken.

Ik vind het wel slecht dat het openbaar toegankelijk is. Bij zelfoverschatting is de kans op zwaar letsel daar aanwezig. Het is geen beginnersbaantje. Dat zelfs los van de gammele bende. Want ook met stevige plateaus is het een baantje voor gevorderden. En dan bedoel ik niet eens gevorderde XC'ers.
Ja nou en? Je doet dat toch zelf? Je kiest toch volledig op eigen initiatief om ergens met je fiets af te rijden? Je wordt er niet toe verplicht.

Ik snap deze gedachtegang echt totaal niet. :roll:

Ik kan ook van een flatgebouw afspringen. Flatgebouwen maar verbieden? Ik kan opeens de weg oversteken. Verkeer maar verbieden? Zo kan je nog wel even doorgaan.

Wat dat betreft vond ik dat wel een mooi onderschrift in Frankijk bij MTB-routes: je mag deze routes alleen rijden als je weet dat je het kan. Alle eventuele ongelukken zijn op eigen risico en niemand behalve jijzelf bent daarvoor verantwoordelijk.
Ik kan je gedachtengang zeker volgen en ben het er ook niet mee oneens. Maar toch heeft een mens bescherming/sturing nodig en daar schort het bij dit parkje aan vind ik.

Je vergelijking met het flatgebouw gaat totaal mank natuurlijk. Dat doet niemand die niet in (psychische) nood zit, daar kent iedereen de gevolgen van. Dus ik snap niet waarom je dat erbij haalt.

En over het zomaar ineens oversteken, daar word je voor opgeleid! Je ouders, de basisschool, daar gaat het jaren en jaren over in je opvoeding. Dus toch is er blijkbaar sturing nodig in de meest basale handelingen. Dus ook daar gaat je vergelijking mank vind ik.

Maar misschien kent iemand het aantal meldingen/incidenten bij het parkje in Waalwijk en wijst dat ineens uit of het gevaarlijk is of juist niet..
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RuudRuud schreef: wo 16 juni 2021, 10:01
MVMVML schreef: wo 16 juni 2021, 09:51
Ja nou en? Je doet dat toch zelf? Je kiest toch volledig op eigen initiatief om ergens met je fiets af te rijden? Je wordt er niet toe verplicht.

Ik snap deze gedachtegang echt totaal niet. :roll:

Ik kan ook van een flatgebouw afspringen. Flatgebouwen maar verbieden? Ik kan opeens de weg oversteken. Verkeer maar verbieden? Zo kan je nog wel even doorgaan.

Wat dat betreft vond ik dat wel een mooi onderschrift in Frankijk bij MTB-routes: je mag deze routes alleen rijden als je weet dat je het kan. Alle eventuele ongelukken zijn op eigen risico en niemand behalve jijzelf bent daarvoor verantwoordelijk.
Ik kan je gedachtengang zeker volgen en ben het er ook niet mee oneens. Maar toch heeft een mens bescherming/sturing nodig en daar schort het bij dit parkje aan vind ik.

Je vergelijking met het flatgebouw gaat totaal mank natuurlijk. Dat doet niemand die niet in (psychische) nood zit, daar kent iedereen de gevolgen van. Dus ik snap niet waarom je dat erbij haalt.

En over het zomaar ineens oversteken, daar word je voor opgeleid! Je ouders, de basisschool, daar gaat het jaren en jaren over in je opvoeding. Dus toch is er blijkbaar sturing nodig in de meest basale handelingen. Dus ook daar gaat je vergelijking mank vind ik.

Maar misschien kent iemand het aantal meldingen/incidenten bij het parkje in Waalwijk en wijst dat ineens uit of het gevaarlijk is of juist niet..
Maar toch heeft een mens bescherming/sturing nodig en daar schort het bij dit parkje aan vind ik.
Oneens. En al helemaal niet door de overheid....

Laat die gasten lekker rommelen. 10 x beter dit dan dat ze op straat zitten te hangen en alleen maar blowen en zuipen of de hele dag achter een tablet/PC zitten. En ik heb genoeg filmpjes van die jongens gezien en die kunnen uitstekend rijden. Meer dan dat zelfs.
Ik vind het altijd erg jammer dat een stel ambtenaren vanachter hun bureau die er waarschijnlijk nog nooit zijn geweest dit soort prive-initiatieven van mensen die er eigen geld en tijd en werk in stoppen altijd weer slopen (gebeurd helaas erg vaak de laatste tijd).

Als 3en zich daar overschatten is dat hun eigen probleem, mijns inziens.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

MVMVML schreef: wo 16 juni 2021, 10:18
RuudRuud schreef: wo 16 juni 2021, 10:01

Ik kan je gedachtengang zeker volgen en ben het er ook niet mee oneens. Maar toch heeft een mens bescherming/sturing nodig en daar schort het bij dit parkje aan vind ik.

Je vergelijking met het flatgebouw gaat totaal mank natuurlijk. Dat doet niemand die niet in (psychische) nood zit, daar kent iedereen de gevolgen van. Dus ik snap niet waarom je dat erbij haalt.

En over het zomaar ineens oversteken, daar word je voor opgeleid! Je ouders, de basisschool, daar gaat het jaren en jaren over in je opvoeding. Dus toch is er blijkbaar sturing nodig in de meest basale handelingen. Dus ook daar gaat je vergelijking mank vind ik.

Maar misschien kent iemand het aantal meldingen/incidenten bij het parkje in Waalwijk en wijst dat ineens uit of het gevaarlijk is of juist niet..
Maar toch heeft een mens bescherming/sturing nodig en daar schort het bij dit parkje aan vind ik.
Oneens. En al helemaal niet door de overheid....

Laat die gasten lekker rommelen. 10 x beter dit dan dat ze op straat zitten te hangen en alleen maar blowen en zuipen of de hele dag achter een tablet/PC zitten. En ik heb genoeg filmpjes van die jongens gezien en die kunnen uitstekend rijden. Meer dan dat zelfs.
Ik vind het altijd erg jammer dat een stel ambtenaren vanachter hun bureau die er waarschijnlijk nog nooit zijn geweest dit soort prive-initiatieven van mensen die er eigen geld en tijd en werk in stoppen altijd weer slopen (gebeurd helaas erg vaak de laatste tijd).

Als 3en zich daar overschatten is dat hun eigen probleem, mijns inziens.
Dat die gasten lekker rommelen maak ik me ook helemaal niet druk om. Dat zij zichzelf niet overschatten en als Nico Vink over de gaps vliegen geloof ik ook helemaal.

Maar het is openbaar toegankelijk, dat vind ik een probleem :)

Bij dit soort initiatieven vind ik dat je moet kijken hoe groot de kans is dat het misgaat en hoe erg de gevolgen zijn.

Een normale MTB-route; kans dat het misgaat is niet zo groot en dan nog, gaat het mis, dan zijn de gevolgen meestal niet groot. Dus het risico is klein. En ja, daar gaan ook mensen op een brancard van het route af.

Dit parkje; kans dat het misgaat is groot en de gevolgen zijn dan meestal ook groot. (Een botbreuk wordt al als groot gezien en daar sluit ik me wel bij aan, maatschappelijke impact van een botbreuk is groot -> ziekenhuis, hulpeloos, uit de roulatie) Dus is het een vele malen groter risico.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nogmaals: dat is toch de schuld van degene die er vrijwillig zelf op gaat?

Ik vind een botbreuk trouwens geen grote maatschappelijke impact. Dat is een persoonlijke impact en that's it. En that's life.


Iedere 3 minuten loopt iemand in NL er 1 op trouwens :wink:
https://www.trauma.nl/pub/botbreuken#:~ ... %20oploopt...!
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

RuudRuud schreef: wo 16 juni 2021, 09:40 Ik vind het wel slecht dat het openbaar toegankelijk is. Bij zelfoverschatting is de kans op zwaar letsel daar aanwezig. Het is geen beginnersbaantje.
Bovenstaande geeft naar mijn mening een probleem in de huidige samenleving anno 2021 weer:
Het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' is verdwenen en vervangen door 'wie kan ik aansprakelijk stellen als ik door m'n eigen zelfoverschatting of stupiditeit op m'n bek ga'.

Bordje 'Alleen voor gevorderden, betreden volledig op eigen risico' zou voldoende moeten zijn.
Helaas is het dat niet meer in de huidige pampermaatschappij. :cry:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

KTManiac schreef: wo 16 juni 2021, 12:11
RuudRuud schreef: wo 16 juni 2021, 09:40 Ik vind het wel slecht dat het openbaar toegankelijk is. Bij zelfoverschatting is de kans op zwaar letsel daar aanwezig. Het is geen beginnersbaantje.
Bovenstaande geeft naar mijn mening een probleem in de huidige samenleving anno 2021 weer:
Het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' is verdwenen en vervangen door 'wie kan ik aansprakelijk stellen als ik door m'n eigen zelfoverschatting of stupiditeit op m'n bek ga'.

Bordje 'Alleen voor gevorderden, betreden volledig op eigen risico' zou voldoende moeten zijn.
Helaas is het dat niet meer in de huidige pampermaatschappij. :cry:
Bijna 100% mee-eens. Maar je kunt de realiteit niet negeren. Misschien moeten we Darwin maar gewoon zijn werk laten doen... ;)

De huidige maatschappij is, naar mijn bescheiden mening, een aftroef-maatschappij; 'kijk eens hoe stoer ik ben op mijn MTB?' en dan moet iemand anders dat ook proberen en natuurlijk overtreffen. Alles voor de Instagram-volgers!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Denk dat "overmoedig" beter is , je bent overmoedig als je denkt dat je met je auto overal lekker hard door heen kan crossen , zonder schade , of overmoedig datje de eerste keer zonder zij wieltjes kan fietsen zonder schade , dat geldt denk ik ook bij zo'n baantje , overmoedig dat je het wel ff doet zonder enige skill's , om nu maar flatgebouwen te gaan verbieden :roll: :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RuudRuud schreef: wo 16 juni 2021, 14:22
KTManiac schreef: wo 16 juni 2021, 12:11
Bovenstaande geeft naar mijn mening een probleem in de huidige samenleving anno 2021 weer:
Het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' is verdwenen en vervangen door 'wie kan ik aansprakelijk stellen als ik door m'n eigen zelfoverschatting of stupiditeit op m'n bek ga'.

Bordje 'Alleen voor gevorderden, betreden volledig op eigen risico' zou voldoende moeten zijn.
Helaas is het dat niet meer in de huidige pampermaatschappij. :cry:
Bijna 100% mee-eens. Maar je kunt de realiteit niet negeren. Misschien moeten we Darwin maar gewoon zijn werk laten doen... ;)
100% moeten we Darwin zijn werk laten doen! :bier:
De huidige maatschappij is, naar mijn bescheiden mening, een aftroef-maatschappij; 'kijk eens hoe stoer ik ben op mijn MTB?' en dan moet iemand anders dat ook proberen en natuurlijk overtreffen. Alles voor de Instagram-volgers!
Ik vind het juist veels te veel een rubberen tegelmaatschappij, waar steeds meer risico's uitgebannen moeten worden omdat ze wel eens gevaarlijk zouden kunnen zijn. Die trend zie je helaas overal in terug.

Als mensen stoer willen doen op hun MTB, dan moeten ze dat lekker doen. Gaan ze finaal op hun bek met alle tanden eruit, eigen schuld dikke bult.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

En zo mijn heren, worden we met zijn allen steeds dommer.
Vroeger werd er nog wel eens wat uitgefilterd.

Wall-E wordt nog eens werkelijkheid.

T is gelukkig niet overal zo, zelfs in Zwitserland staat niet op ieder gevaarlijk punt een hek of bordje.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie