MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vanmiddag ff lekker rondje geknald, route ligt er goed bij. Glas ligt er wel, maar niet (meer) hinderlijk. Verder is het bordje bij het oorlogsmuseum / tank terug van weggeweest. Het staat nu links van het fietspad in het gras. Dus waar overal de bordjes rechts van de route staan, hier dus ff links kijken.
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Iemand een gpx van de nieuwe routes Arnhem schaarsbergen en ede gecombineerd?
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

Ede (rood) kun je combineren met Schaarsbergen (blauw) door (een stuk van) Arnhem (paars) mee te pakken. Op mtbzuidveluwe.nl staat een Google map die je zou kunnen gebruiken:
Overzicht routenetwerk MTB-ZV
https://goo.gl/maps/PmKwras147xWa27QA

Je kunt in de legenda uit- en aanvinken wat je wil.

edit: die link werkt alleen op Android blijkbaar, hier de ''echte" link:
https://www.google.nl/maps/d/viewer?mid ... 24678&z=11
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Dinsdag dagje vrij en wil wat routes rijden die nog op mijn “To Do” staan. Ermelo, Almere Braamberg en Schaarsbergen, op 1 dag dus (met rust in de auto). Of.... zou ik Almere/Ermelo moeten skippen en Arnhem en Renkum meepakken, of wachten tot die helemaal 100% af zijn? Iemand advies?
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

HarrySlingerLove schreef: vr 6 augustus 2021, 17:10 Dinsdag dagje vrij en wil wat routes rijden die nog op mijn “To Do” staan. Ermelo, Almere Braamberg en Schaarsbergen, op 1 dag dus (met rust in de auto). Of.... zou ik Almere/Ermelo moeten skippen en Arnhem en Renkum meepakken, of wachten tot die helemaal 100% af zijn? Iemand advies?
Als je na een uurtje auto nog zin hebt om weer op te stappen kan je dit doen, ik ben dan meestal te lang stil gezeten om nog zin te hebben in een vervolg. Zou daarom beter routes combineren die aaneengesloten zijn. Als je Arnhem, schaarsbergen en (een deel) van posbank combineert heb je een ronde van 100plus met veel Hm.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Vandaag ook maar eens gefietst, uit nieuwsgierigheid en op zoek naar routes in de regio die een goed alternatief kunnen zijn voor de UH asfalt tapijtjes zoals Amerongen.
Toch maar wat vaker de auto pakken.

Gestart vanaf het 'officiele' startpunt bij het Mountainbike museum waar parkeren verboden is :roll: :~
Route lengte is 25km met 180hm.
De eerste 15-16km vielen me nogal tegen, aan de saaie kant en aanhoudend die opdringerige verkeersherrie van de A12.
De laatste km's maken alles echter dubbel en dwars goed, prachtige omgeving met heel leuke draai en klimstukken.

Ik heb niet alle pagina's hier doorgelezen, misschien is het al gemeld dat het Mountainbike museum niet zo handig startpunt is ivm het parkeerverbod.
En misschien goed om afstand en hm's op de site bij te werken.

Al met al wel een leuke aanwinst in de regio :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Jan Willem schreef: vr 6 augustus 2021, 20:15 Vandaag ook maar eens gefietst, uit nieuwsgierigheid en op zoek naar routes in de regio die een goed alternatief kunnen zijn voor de UH asfalt tapijtjes zoals Amerongen.
Toch maar wat vaker de auto pakken.

Gestart vanaf het 'officiele' startpunt bij het Mountainbike museum waar parkeren verboden is :roll: :~
Route lengte is 25km met 180hm.
De eerste 15-16km vielen me nogal tegen, aan de saaie kant en aanhoudend die opdringerige verkeersherrie van de A12.
De laatste km's maken alles echter dubbel en dwars goed, prachtige omgeving met heel leuke draai en klimstukken.

Ik heb niet alle pagina's hier doorgelezen, misschien is het al gemeld dat het Mountainbike museum niet zo handig startpunt is ivm het parkeerverbod.
En misschien goed om afstand en hm's op de site bij te werken.

Al met al wel een leuke aanwinst in de regio :-q
Wij hebben hem gisteren gefietst. Verkeerslawaai vond ik alleen op enkele stukjes opvallen/storen. Afdaling gelijk bij het begin vond ik ook wel vet.
Wat betreft het parkeren, we hadden de auto bij het museum neergezet met het idee eerst daar even rond te kijken. Even praatje gemaakt met de eigenaar en die stelde voor eerst even de route te fietsen (auto mocht gewoon blijven staan). Daarna een uitgebreide toelichting en rondleiding gekregen door het museum. Afgesloten met een fantastische cappuccino uit een echte piston machine en een tosti. Al met al een hele leuke middag.
Later stonden er meer auto’s van fietsers, maar heel veel plek voor auto’s is er niet. Dat is zeker door de week geen probleem omdat 25 meter verderop de parkeerplaatsen van de sportvelden zijn.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Het was nu volop vakantiedrukte, file / langzaam rijden van- en naar Duitsland en veel vrachtverkeer.
Ik vond het nu te dominant maar zo druk zal het niet elke dag zijn.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Als je hier parkeert zit je 1km van startpunt/museum

Openbare Parkeerplaats, Bakenbergseweg bij Schaarsbergen https://goo.gl/maps/8bDTkGQFEG2pVg1u6

En hier kan je ook parkeren is tegenover camping Warsnborn:

https://goo.gl/maps/ue2EszeV9UD32EeL9
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooi, bedankt :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Wij parkeren bij van der Valk hotel JW.
Route beleving is dan het leukst en je kunt op Papendal nog een stukje flow trail en de rock garden bij de ateletiekbaan mee pakken.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Jefro98 schreef: za 7 augustus 2021, 09:31 Wij parkeren bij van der Valk hotel JW.
Route beleving is dan het leukst en je kunt op Papendal nog een stukje flow trail en de rock garden bij de ateletiekbaan mee pakken.
Ah goede tip, thanks!
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Marcel964 schreef: vr 6 augustus 2021, 17:39
HarrySlingerLove schreef: vr 6 augustus 2021, 17:10 Dinsdag dagje vrij en wil wat routes rijden die nog op mijn “To Do” staan. Ermelo, Almere Braamberg en Schaarsbergen, op 1 dag dus (met rust in de auto). Of.... zou ik Almere/Ermelo moeten skippen en Arnhem en Renkum meepakken, of wachten tot die helemaal 100% af zijn? Iemand advies?
Als je na een uurtje auto nog zin hebt om weer op te stappen kan je dit doen, ik ben dan meestal te lang stil gezeten om nog zin te hebben in een vervolg. Zou daarom beter routes combineren die aaneengesloten zijn. Als je Arnhem, schaarsbergen en (een deel) van posbank combineert heb je een ronde van 100plus met veel Hm.
Snap ik. Maar wil even wat routes “afvinken”. Is iets psychisch... ga ikrustiger op vakantie. Zit daarna 11 dagen in Beekbergen dus de Posbank komt nog wrl.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Vanuit Posbank kan je uitstekend ff Schaarsbergen meepakken, ik rij regelmatig eerst een stuk Schaarsbergen dan Posbank (of een deel) en dan weer Schaarsbergen. Wel een saai koppelstuk, gebruik ik om te herstellen.
Lekker fietsen!
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

kevmori schreef: wo 4 augustus 2021, 17:40 Iemand een gpx van de nieuwe routes Arnhem schaarsbergen en ede gecombineerd?
Als het goed is kun je die van mijn strava plukken https://www.strava.com/activities/5532278721.
Let wel dat ik deze vanuit huis heb gereden en even een liquid refuel bij kasteel Doorwerth heb gedaan.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Plaats reactie