MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Hoe staat het met deze route? Zijn de single tracks weer open?
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Miob schreef: do 22 september 2022, 18:30 Hoe staat het met deze route? Zijn de single tracks weer open?
Gisterochtend was er nog het een en ander gesloten:
ST van de Kempenbergerweg richting camping Oostappen was dicht
ST in het Maasbergse Bos was gedeeltelijk dicht
ST bij Waterberg, noord van de A12 gedeeltelijk dicht

Weet niet of ze vandaag weer open waren, maar ik vermoed van niet. Ze zijn al een paar weken gesloten.
De onderhoudscrew zal er de handen aan vol hebben om op alle Zuid-Veluwe routes de zaken weer in goede conditie te krijgen.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

FreedomRanger schreef: do 22 september 2022, 20:24
Miob schreef: do 22 september 2022, 18:30 Hoe staat het met deze route? Zijn de single tracks weer open?
Gisterochtend was er nog het een en ander gesloten:
ST van de Kempenbergerweg richting camping Oostappen was dicht
ST in het Maasbergse Bos was gedeeltelijk dicht
ST bij Waterberg, noord van de A12 gedeeltelijk dicht

Weet niet of ze vandaag weer open waren, maar ik vermoed van niet. Ze zijn al een paar weken gesloten.
De onderhoudscrew zal er de handen aan vol hebben om op alle Zuid-Veluwe routes de zaken weer in goede conditie te krijgen.
De eerste en de laatste die je noemt zijn inmiddels weer open. Hopelijk zaterdag ST16 (Maesbergse bos)!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Campos schreef: do 22 september 2022, 20:39
FreedomRanger schreef: do 22 september 2022, 20:24

Gisterochtend was er nog het een en ander gesloten:
ST van de Kempenbergerweg richting camping Oostappen was dicht
ST in het Maasbergse Bos was gedeeltelijk dicht
ST bij Waterberg, noord van de A12 gedeeltelijk dicht

Weet niet of ze vandaag weer open waren, maar ik vermoed van niet. Ze zijn al een paar weken gesloten.
De onderhoudscrew zal er de handen aan vol hebben om op alle Zuid-Veluwe routes de zaken weer in goede conditie te krijgen.
De eerste en de laatste die je noemt zijn inmiddels weer open. Hopelijk zaterdag ST16 (Maesbergse bos)!
En ook die is weer open. Vanmorgen nog overheen gerost. :D
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag weer heerlijk genoten van 2 rondjes op deze mooie route. Niet super uitdagend maar de singletrails zijn naar mijn mening van hoog niveau! Ik rij regelmatig Rijk van Nijmegen en Amerongen en Leersum maar ik heb geen voorkeur , iedere route is anders maar mooi. Dank aan de trailbouwers, het lag er weer super bij. :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Dinsdag sinds tijden weer een rondje gereden met wat lichtere banden op de Ripmo. De route lag er erg mooi bij. Kwam ook nog een legend tegen in hoodie en schooltas die de route op een electrische eenwieler reed :lol:
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Fok, wat was het koud vanmorgen. Ik kwam maar niet op temperatuur. De tracks liggen er wel weer fantastisch bij, met op diverse plaatsen nieuwe afwateringskuilen. Mooi werk, crew! :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vanmiddag de route weer aangedaan. Momenteel met de koude, een harde beton baan, maar ligt er geweldig goed bij. Hopelijk blijft ie volledig intact en gaan er geen delen dicht door de groene brigade op het stadhuis in Arnhem.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik lees hier dat er een plan lag om paden voor fietsers af te sluiten in het gebied richting Schaarsbergen:

https://www.ntfu.nl/home/nieuws/id/2469 ... g-bospaden

Link naar de afsluitingen staat in het stuk tekst.
Ze hebben het daar over het afsluiten van smalle paadjes voor fietsers.
Straks mag je alleen nog maar over vaste routes rijden overal :((
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks :-q
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Na (of ondanks) de buien van afgelopen dagen liggen de tracks er (nog) geweldig bij. Eind van de ochtend de combi Schaarsbergen en Arnhem gereden. En passant nog een vette PR op de Waterberg neergezet. Zeker toen de zon zich even liet zien was het een groot feest. Ik was compleet de tijd uit het oog verloren. Daar was mijn vrouw dan wel weer iets minder enthousiast over, maar het mocht voor mij de pret niet drukken :winkie:
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

1 Jan en vandaag (3 Jan) gereden. Beide dag lag het er top bij , ondanks de regen de dagen er aan vooraf gaand! :-D Complimenten aan de route bouwers / onderhouders, alle bladeren weg, afwatering top etc. Thanks :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Binnenkort wil ik een keer deze route gaan rijden, en dan icm de Arnhem route. Beiden voor de 1e keer, waar kan ik ‘t beste starten?
En is de bewegwijzering duidelijk genoeg, of is een gpx aan te raden? Ben hier niet bekend, en wil niet te vaak fout rijden.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Start bij het Mountainbike Museum, beide routes zijn vanaf daar gepijld.
Goed opletten bij de splitsing als je Schaarsbergen rijdt, die gaat ineens rechtsaf, en Arnhem gaat rechtdoor.
Overigens beter eerst Arnhem rijden, daarna Schaarsbergen, dan bewaar je het leukste voor het laatst
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie