MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

FreedomRanger schreef: za 19 februari 2022, 21:41 Vandaag zo’n 20 keer moeten afstappen om over omgevallen bomen heen te klauteren of om takken uit mijn derailleur te peuteren. Afgezien van de behoorlijke stormschade lag de route er verder redelijk goed bij.

Ik zag op MTBroutes.NL dat Schaarsbergen de top 10 ingeslopen is. Wat mij betreft is dat natuurlijk helemaal terecht, maar niet verder vertellen hoor!
Halve bos is omgewaaid :o en jij gaat fietsen, lekker bezig :bier:
Het blijft een Patrick Jansen route met veel vals plat omhoog, wordt not beter met alle omgevallen bomen nu.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ook Peter schreef: za 19 februari 2022, 21:52 Halve bos is omgewaaid :o en jij gaat fietsen, lekker bezig :bier:
Het blijft een Patrick Jansen route met veel vals plat omhoog, wordt not beter met alle omgevallen bomen nu.
Er was gisterochtend nauwelijks wind. Alle losse meuk was er tijdens de storm natuurlijk al uitgeschud. Ik had een helm op. En de zon scheen. :bier:
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gelukkig, een helm. Die beschermt je wel tegen de widowmakers die overal op scherp staan. :-q
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

De middelbare school van mijn zoon stuurde de kinderen vrijdagmiddag vervroegd naar huis. De enige keer dat mijn school vroeger de tent sloot, was vanwege ijsvrij. Het lijkt erop dat we verworden zijn tot een angstmaatschappij, waarin “Pas op!” het motto is, kinderen zowat met een helm op geboren worden en waarin ziek worden of gewond raken een doodzonde is.

Laten we vooral de deur niet meer uitgaan en diep in de kelder wegkruipen met een pan op ons hoofd.
‘Leven’ is niet hetzelfde als ‘niet dood gaan’.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Mooi gezegd ! Sluit ik me bij aan. :-q :-q :-q :-q
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

FreedomRanger schreef: zo 20 februari 2022, 11:34 De middelbare school van mijn zoon stuurde de kinderen vrijdagmiddag vervroegd naar huis. De enige keer dat mijn school vroeger de tent sloot, was vanwege ijsvrij. Het lijkt erop dat we verworden zijn tot een angstmaatschappij, waarin “Pas op!” het motto is, kinderen zowat met een helm op geboren worden en waarin ziek worden of gewond raken een doodzonde is.

Laten we vooral de deur niet meer uitgaan en diep in de kelder wegkruipen met een pan op ons hoofd.
‘Leven’ is niet hetzelfde als ‘niet dood gaan’.
Mee eens!

Veiligheidsdenken: op mijn werk verplicht elke maand een online safety training (over het gevaar van losse snoeren, ladders en gladde vloeren, en met herhalingen) en wekelijks een "brief". Het moet.

Na een zware storm in het bos gaan fietsen of wandelen is niet perse het slimste wat je kan doen. Maar ook niet doorslaan met het veiligheidsdenken. 10-20 jaar geleden bestonden "code rood" en al die waarschuwingen niet eens. Hoe groot is dit probleem en hoeveel incidenten zijn er nou werkelijk geweest.
Laatst gewijzigd door Crapton op zo 20 februari 2022, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

Het heeft niet veel met bemoeizuchtigheid te maken, het is eerder een kwestie van respect. Of eigenlijk het gebrek daaraan.
De gemeente en andere terreineigenaren geven 'ons' de mogelijkheid om een volledige nieuwe en uitdagende route aan te leggen op hun grond. MTB Zuid Veluwe zorgt vervolgens dat deze met bloed, zweet en tranen (en heel veel vrije tijd!) aangelegd en onderhouden wordt, voor jou als mtb-er.
Als beide partijen dan het verzoek neerleggen om even niet van de route gebruik te maken, dan zou ik zeggen houd je er dan aan en ga even een paar dagen ergens anders fietsen. Paden zat in de omgeving waar je voldoende uitdaging kan vinden.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ik had er ook niet over moeten beginnen. De eigen beleving is blijkbaar heel belangrijk en de rest moet niet zeuren, zal ik niet meer doen.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Campos schreef: zo 20 februari 2022, 12:30 Het heeft niet veel met bemoeizuchtigheid te maken, het is eerder een kwestie van respect. Of eigenlijk het gebrek daaraan.
De gemeente en andere terreineigenaren geven 'ons' de mogelijkheid om een volledige nieuwe en uitdagende route aan te leggen op hun grond. MTB Zuid Veluwe zorgt vervolgens dat deze met bloed, zweet en tranen (en heel veel vrije tijd!) aangelegd en onderhouden wordt, voor jou als mtb-er.
Als beide partijen dan het verzoek neerleggen om even niet van de route gebruik te maken, dan zou ik zeggen houd je er dan aan en ga even een paar dagen ergens anders fietsen. Paden zat in de omgeving waar je voldoende uitdaging kan vinden.
Voor het mountainbiken is dit forum mijn virtuele wereld. Had dus ook niet op de website van MTB Zuid Veluwe gekeken. Zag daar zojuist inderdaad de oproep staan om niet op de routes te gaan rijden. Bedankt voor de tip.

Schaarsbergen is mijn home course en ik heb niets dan waardering voor de boseigenaren en de onderhoudscrew. Heeft dus niets te maken met (gebrek aan) respect.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Volgens mij is het vooral een oproep om even de bossen links te laten liggen. Wat overigens best lastig is hier op en rond de Veluwe :oops:

Daarbij kiest iemand zelf voor een risico. Als er geen widow achter blijft is het vooral een persoonlijke keuze die we in dit tolerante land (ahum ... :roll: ) respecteren.

overigens ben ik het wel deels eens met Freedomranger dat we soms wat doorslaan met codes, waarschuwingen en verboden en of dwangmatige maatregelen
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

FreedomRanger schreef: zo 20 februari 2022, 11:34Laten we vooral de deur niet meer uitgaan en diep in de kelder wegkruipen met een pan op ons hoofd.
#Iets met knuppel en hoenderhok;
Je vergeet het mondkapje :winkie:
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ach al rij je met je mondkapje de route kapot en claim je m omdat je denkt dat ie van jou is 👎🏼 :bier: :-q
Ik had gewoon een bad hair day en hoop echt dat iedereen ook aan andere mensen willen denken en helpen iedereen een leuke tijd te bezorgen.
Er zijn al genoeg mensen die te weinig rekening houden met anderen.
Lekker fietsen!
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Wat een heerlijke route is dit! Fijne flow en goed onderhouden. :-q Mooie omgeving ook maar daar krijg je niet zoveel van mee omdat je constant gefocust bent op de volgende kombocht of afdaling. :winkie:
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vandaag weer eens gereden. In navolging van TREK bij Nijmegen/Groesbeek heeft Specialized de route geadopteerd/gesponsord. Zag op diverse plekken de naam en de big S logo. Benieuwd wat ze er aan investeren, big S kennende niet al te veel ;-)
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Iemand enig idee wanneer het stuk voor de Kemperbergerweg richting Camping Oostappen weer open gaat? Ondertussen is er al een maand een omleiding. Behalve de aankondiging van eind februari dat er een omleiding komt, kan ik er niets over vinden.

Ik hoop maar dat het niet teveel afgevlakt wordt, want het was altijd zo'n leuk technisch stukje waarbij je stuurkunsten werden aangesproken vanwege een riante hoeveelheid boomwortels en (na regen) vette bagger.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie