MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sparksnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 16 juli 2020, 11:20

Campos schreef: zo 17 oktober 2021, 23:36
sparksnl schreef: zo 17 oktober 2021, 19:38 Ik zocht op de site van mtb zuidveluwe of er van uit route Ede ook een aansluiting is op route Schaarsbergen. Zie wel dat Arnhem en Schaarsbergen een overlap hebben maar dat lijkt me voor mij beetje teveel van het goede …
Kun je vlak bij de A12/A50 makkelijk op Schaarsbergen terecht komen?
Op mtbroutes staat dat je ook via Papendal kunt starten maar dat staat weer niet op de site van zuidveluwe.
Alvast dank voor jullie reacties.
Ja het kan relatief makkelijk als je de buurt kent of mijn beschrijving hieronder volgt :D , nee het is (nog) niet uitgepijld... Misschien volgend jaar.

Vanaf het meest oostelijke punt van route Ede volg je de verbinding naar Arnhem en route paars tot hotel vd Valk. Daar ga je bij de stoplichten linksaf de Koningsweg op, na 500m rechtsaf de Wekeromseweg in, na 800m linksaf de onverharde Maasbergseweg in, einde rechts, meteen links het onverharde pad in, na 150m linksaf langs het hek en dan kom je uit op de splitsing van route Arnhem en Schaarsbergen.
Bedankt, dat gaat zeker lukken!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Vandaag eens hier o geweest. Lang geleden dat ik er geweest ben. Was 1 van de lokale bossen waar ik rond zwierf.

Leuk parcours. Fijne afwisseling met doorgaande paden. De slinger , hoogte en bochten reeksen bevielen me goed.
Wie heeft die ontworpen aangelegd ?; waren geen Patrick Jansen lijnen voor mijn gevoel.

De herfst met het zachte licht en de lage zon is een feest om in het bos te zijn.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Patrick Jansen heeft de route ontworpen.
Slowpoke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 8 mei 2021, 09:58
Mijn mountainbike: MTB: Kona Hei Hei (2021 alloy) / Gravel: Kona Rove DL (2022) / CX: Kona Jake (2010)

Beste route beheerders, ik kwam toevallig deze thread tegen en wilde jullie nog even bedanken voor het geweldige werk dat jullie verricht hebben. Sinds een jaar rijd ik deze route minimaal eens per twee weken en het blijft genieten. En sinds kort is ie nóg mooier geworden. Wat fijn dat jullie dit doen! Heb mijn kids nu ook een paar keer wat onderdelen laten meerijden en die vinden het fantastisch. Keep up the good work!
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag de route twee keer gereden . Om 8.00 uur was ik op de route , heerlijk rustig. Het was al weer enkele weken geleden dat ik hier was, er zijn nog meer mooie routes in de omgeving. De route lag er weer TOP bij , SUPER ONDERHOUDEN, zelfs het modderstuk langs het hek langs de snelweg was top aangepakt. Dit is echt een super leuke route. Gebruik de rechte en verharde stukken om bij te tanken dan kan je op de single track er weer heerlijk tegenaan. Bedankt routebouwers en de onderhouds ploeg. Super werk jullie verschaft de mensen erg veel plezier. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Laatst gewijzigd door wilmar op vr 19 november 2021, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Goed om te lezen. Wil zondagochtend weer eens een rondje doen
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ik zag net op YouTube dat MTB Challenge ook is langs geweest op de route. Ondanks het feit dat de opgenomen beelden de route geen recht doen (is natuurlijk ook een onmogelijke opgaaf), waren ze wel erg enthousiast over de route. Zoals wij allen weten, is dat geheel terecht! :D
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Laten we nou niet te enthousiast worden anders wordt het misschien veel te druk op deze super route😉😉😉
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

wilmar schreef: vr 19 november 2021, 07:55 Laten we nou niet te enthousiast worden anders wordt het misschien veel te druk op deze super route😉😉😉
[sarcasm]
Nee, deze route is echt niet leuk. Hele tijd van die bultjes en bochten. Ik wordt er helemaal zeeziek van, al dat geslinger. Doe mij maar die oude route, lekker recht-toe-recht-aan
[/sarcasm]
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Heeft iemand een tip voor een of andere gezellige eetoptie in de buurt van zowel de route als het van der valk hotel? Waar je na de rit wat kunt knabbelen/eten een drankje doen en dan voldaan naar huis?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

I_do schreef: ma 22 november 2021, 14:48 Heeft iemand een tip voor een of andere gezellige eetoptie in de buurt van zowel de route als het van der valk hotel? Waar je na de rit wat kunt knabbelen/eten een drankje doen en dan voldaan naar huis?
https://www.pannenkoekhuis.nl/ :-q
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ThijsE schreef: ma 22 november 2021, 15:15
I_do schreef: ma 22 november 2021, 14:48 Heeft iemand een tip voor een of andere gezellige eetoptie in de buurt van zowel de route als het van der valk hotel? Waar je na de rit wat kunt knabbelen/eten een drankje doen en dan voldaan naar huis?
https://www.pannenkoekhuis.nl/ :-q
Zet hem op het lijstje! :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

1 stoplicht verder naar het oosten langs de N224 ri. Arnhem:

https://roadhousearnhem.nl/
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jefro98 schreef: ma 22 november 2021, 15:30 1 stoplicht verder naar het oosten langs de N224 ri. Arnhem:

https://roadhousearnhem.nl/
Ook bedankt! Ik laat de vrienden waar we mee afspreken wel kiezen uit deze twee en de bistro bij van der valk waar wij zitten :lol:
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

I_do schreef: ma 22 november 2021, 16:55
Jefro98 schreef: ma 22 november 2021, 15:30 1 stoplicht verder naar het oosten langs de N224 ri. Arnhem:

https://roadhousearnhem.nl/
Ook bedankt! Ik laat de vrienden waar we mee afspreken wel kiezen uit deze twee en de bistro bij van der valk waar wij zitten :lol:
Bistro voor ontbijt, dan alleen nog kiezen welke voor lunch en diner :lol:
Plaats reactie