MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Ook Peter schreef: ma 27 september 2021, 22:32 Jemig, wel gevaarlijk daar! Moeten ze die heuvel niet weghalen?
nee , iets hoger maken , dan kan ik er ook niet zo hard tegen op :wink:
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

De route lag er weer fantastisch bij vanmiddag. De crew had zo te zien nieuwe afwateringssleuven gegraven aan de binnenkant van de bochten op de single tracks, met name bij het Maasbergse Bos. De gewone bospaden zijn soms wat modderig met plassen, maar de ST’s zijn om door een ringetje te halen. Props voor de onderhoudscrew! :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Route lag er goed bij, enkele (hele) slechte stukken die waarschijnlijk ook niet zomaar meer droog gaan vallen.
Helaas is de trail langs het verdeelstation Kattenberg gebruikt als ruiterpad.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Bram87 schreef: vr 8 oktober 2021, 21:19 Helaas is de trail langs het verdeelstation Kattenberg gebruikt als ruiterpad.
Dat moet dan net gebeurd zijn. Ik reed er vrijdagochtend rond 10u en toen heb ik daar niets van gezien. Jammer dat dit gebeurt.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Misschien was het een ruiter die een alternatieve route pakte. Ik zag vrijdag dat er iets verderop een sleuf voor een grondleiding was gegraven bij een ruiterpad.
modder zuigt!
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Mark-xt schreef: za 9 oktober 2021, 22:36 Misschien was het een ruiter die een alternatieve route pakte. Ik zag vrijdag dat er iets verderop een sleuf voor een grondleiding was gegraven bij een ruiterpad.
Ik heb wel vaker, diepe, hoefsporen gezien daar.
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

Complimenten voor de routebouwers! Ik Mtb een stuk minder de laatste tijd en vandaag voor het eerst de hele route Schaarsbergen gereden. Wat ontzettend genieten! Ik heb nu gewoon Ede / Amerongen paden in mijn 'achtertuin' hoe gaaf. Top!
Nooit meer op je bek, op een single TREK
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Zondag ook weer gereden. de route lag er weer erg goed bij! Wel was er volgens mij een tour tocht daar toch nog een paar van kunnen inhalen :winkie:
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Mjelnir schreef: ma 11 oktober 2021, 09:31 Zondag ook weer gereden. de route lag er weer erg goed bij! Wel was er volgens mij een tour tocht daar toch nog een paar van kunnen inhalen :winkie:
Ik kom op zaterdagochtend ook regelmatig trossen ‘blije meiden’ op de route tegen, die op gehuurde fietsen onder begeleiding een rondje rijden. Meestal op het stuk waar Arnhem en Schaarsbergen parallel lopen. Ze hebben doorgaans veel lol en dat is het belangrijkste, toch? :D
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vandaag deze flow achtbaan ook mogen ervaren. Erg leuke route en voor mijn gevoel loopt het allemaal zeer lekker. Aanradertje! :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Over de route Arnhem gesproken, heeft iemand een idee waarom de zuidlus van de oorspronkelijke route Oosterbeek niet meer op de kaart van MTBroutes.nl staat?

https://www.mtbroutes.nl/routes-op-kaart
sparksnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 16 juli 2020, 11:20

Ik zocht op de site van mtb zuidveluwe of er van uit route Ede ook een aansluiting is op route Schaarsbergen. Zie wel dat Arnhem en Schaarsbergen een overlap hebben maar dat lijkt me voor mij beetje teveel van het goede …
Kun je vlak bij de A12/A50 makkelijk op Schaarsbergen terecht komen?
Op mtbroutes staat dat je ook via Papendal kunt starten maar dat staat weer niet op de site van zuidveluwe.
Alvast dank voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vanaf de carpool plaats aan de Apeldoornseweg (bij knooppunt Waterberg) zit je dicht bij de route.

Papendal sluit niet aan op de route. Als je daar vandaan naar de route wilt fietsen, kun je beste de Koningsweg rijden en dan bij het Maasbergse bos proberen de route op te pikken. Zal wel ff zoeken zijn als je niet bekend bent.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vanaf de A50 kun je eventueel ook de afslag Schaarsbergen nemen. De Koningsweg rijden en dan de Deelensweg in. Halverwege de Deelenseweg is een parkeerplaats (in de buurt van de hoogspanningsmasten). Daar komt de route direct langs.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

sparksnl schreef: zo 17 oktober 2021, 19:38 Ik zocht op de site van mtb zuidveluwe of er van uit route Ede ook een aansluiting is op route Schaarsbergen. Zie wel dat Arnhem en Schaarsbergen een overlap hebben maar dat lijkt me voor mij beetje teveel van het goede …
Kun je vlak bij de A12/A50 makkelijk op Schaarsbergen terecht komen?
Op mtbroutes staat dat je ook via Papendal kunt starten maar dat staat weer niet op de site van zuidveluwe.
Alvast dank voor jullie reacties.
Ja het kan relatief makkelijk als je de buurt kent of mijn beschrijving hieronder volgt :D , nee het is (nog) niet uitgepijld... Misschien volgend jaar.

Vanaf het meest oostelijke punt van route Ede volg je de verbinding naar Arnhem en route paars tot hotel vd Valk. Daar ga je bij de stoplichten linksaf de Koningsweg op, na 500m rechtsaf de Wekeromseweg in, na 800m linksaf de onverharde Maasbergseweg in, einde rechts, meteen links het onverharde pad in, na 150m linksaf langs het hek en dan kom je uit op de splitsing van route Arnhem en Schaarsbergen.
Plaats reactie