MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Na de buien van vannacht zijn de boomwortels op het rechte stukje langs de A12 richting de Kempenbergerweg (tussen ST13 en ST14) spekglad. Met name oppassen met de wortels die in de langsrichting liggen. Ik gleed daar vanmorgen met mijn voorwiel vanaf richting een boomstronk. De boomstronk weigerde om aan de kant te gaan. Leverde een mooie klassieke OTB op. :oops:

Verder zijn er door de regen weer veel glas- en potscherven aan de oppervlakte gekomen.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vanmiddag einde dag gereden, de track ligt er prima bij. De route is zo goed als droog, de aangelegde afwatering doet goed z’n werk. Hier en daar paar plassen, kan je om heen zonder het pad onnodig breed te maken. Ook nog een deel van de route Arnhem gereden. Ook die was prima, op een klein stukje na als je vanaf papendal komt en langs het spoor richting Oosterbeek gaat kom je over een bestaand pad (ook voor wandel en dergelijke) daar is het klassiek prut. De trail zelf is goed.
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

Marcel964 schreef: wo 18 augustus 2021, 19:38 Vanmiddag einde dag gereden, de track ligt er prima bij. De route is zo goed als droog, de aangelegde afwatering doet goed z’n werk. Hier en daar paar plassen, kan je om heen zonder het pad onnodig breed te maken. Ook nog een deel van de route Arnhem gereden. Ook die was prima, op een klein stukje na als je vanaf papendal komt en langs het spoor richting Oosterbeek gaat kom je over een bestaand pad (ook voor wandel en dergelijke) daar is het klassiek prut. De trail zelf is goed.
Zelfde rondje gedaan: ligt er prima bij en wat een genot om weer zo een mooie track in de buurt te hebben. :-q
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Jan the Man schreef: ma 9 augustus 2021, 16:17
FreedomRanger schreef: ma 9 augustus 2021, 10:12 Leuk! Dat stukje achter het Shell station kende ik nog niet. Dank je.
Dat is de verbindingsroute tussen Arnhem/Schaarsbergen en de route Ede (rijrichting: richting Ede). Is te leuk voor zomaar een 'verbindingsroute' :winkie:
Vandaag de lusje 'Lange Hut' achter het Shell station meegepakt. Is inderdaad veel te leuk voor een zomaar een verbindingsroute naar Ede. Moest daarna wel saai over de weg en fietspad weer naar Papendal, maar het was die moeite meer dan waard. :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

FreedomRanger schreef: wo 25 augustus 2021, 16:31
Jan the Man schreef: ma 9 augustus 2021, 16:17
Dat is de verbindingsroute tussen Arnhem/Schaarsbergen en de route Ede (rijrichting: richting Ede). Is te leuk voor zomaar een 'verbindingsroute' :winkie:
Vandaag de lusje 'Lange Hut' achter het Shell station meegepakt. Is inderdaad veel te leuk voor een zomaar een verbindingsroute naar Ede. Moest daarna wel saai over de weg en fietspad weer naar Papendal, maar het was die moeite meer dan waard. :-q
Daarom is het geen verbindingsroute meer, maar onderdeel van de route Arnhem.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

RvdH1982 schreef: wo 18 augustus 2021, 12:19
Jasperboe81 schreef: di 17 augustus 2021, 22:56 Ah dat verbinden lukt wel. Nou nog gpx combi Oosterbeek-Schaarsbergen. Iemand?
Heb je hier wat aan? https://www.strava.com/activities/5710913984 Dit is de combi Arnhem-Schaarsbergen ("Oosterbeek" bestaat niet meer, maar is dus in feite Oosterbeek-Noord & Schaarsbergen)
Nou ik wel in ieder geval. Bedankt!
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kuijtje.nl schreef: wo 25 augustus 2021, 23:31
FreedomRanger schreef: wo 25 augustus 2021, 16:31

Vandaag de lusje 'Lange Hut' achter het Shell station meegepakt. Is inderdaad veel te leuk voor een zomaar een verbindingsroute naar Ede. Moest daarna wel saai over de weg en fietspad weer naar Papendal, maar het was die moeite meer dan waard. :-q
Daarom is het geen verbindingsroute meer, maar onderdeel van de route Arnhem.
Wat is route Arnhem? Mtb routes kent alleen maar Oosterbeek.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Route Arnhem is de oude noordlus van de route Oosterbeek met deels nieuwe trails:
https://www.velozine.nl/nieuws/mountain ... arsbergen/
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vooralsnog het plan om morgen eens langs te fietsen. Heeft iemand de GPX van de combinatie Arnhem & Renkum? Of is de combinatie Arnhem & Schaarsbergen mooier? Dan ook graag een GPX.

Ik lees op mtb routes dat je ook bij Papendal kan parkeren. Waar vind ik die parkeerplaats? Vanuit richting Amsterdam waarschijnlijk de dichtstbijzijnde plaats. Of beter neer zetten bij sportvelden achter mtb museum?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

De routes zijn goed bebord, kan ondertussen zonder GPX volgens mij, lukt mij wel altijd. Mocht je er eentje willen, er zijn hier al wat linken gedeeld en Renkum staat op MTBroutes.nl.
Persoonlijk zou ik bij MTB museum beginnen omdat je dan direct lekker start en je na afloop ff kan kijken. Maar Papendal kan ook goed, dan kan je bij VdValk vooraan of op één van de andere parkeerplaatsen op t terrein terecht, wijst zich vanzelf daar.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik had wat linkjes bekeken. Maar die waren wat rommelig. Maar als ondertussen de route bordjes op de palen zitten kom ik er inderdaad ook wel uit. Toch is een back-up op je computer ook wel fijn als je hem nog niet gereden hebt.

De vraag blijft welke combi is leuker? Of gewoon alle 3 doen? (Welke afstanden hebben wij het over)
◼︎ Go round the outside.
padl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 5 maart 2021, 03:23

Ik zou Arnhem/Schaarsbergen kiezen. En Renkum er bij doen als je meer kilometers wil maken.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Die combinatie moet wel heel tof zijn. :D

Het oude Oosterbeek noord was in verhouding tot zuid vrij vlak en “saai” hoe is dat nu? En op hoe veel kilometer zit je dan? Kleuren route pijlen?
◼︎ Go round the outside.
padl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 5 maart 2021, 03:23

Tijgerhaai schreef: za 28 augustus 2021, 19:33 Die combinatie moet wel heel tof zijn. :D

Het oude Oosterbeek noord was in verhouding tot zuid vrij vlak en “saai” hoe is dat nu? En op hoe veel kilometer zit je dan? Kleuren route pijlen?
Oe, aantal km zou ik niet kunnen zeggen. Bord kleuren eigenlijk ook niet. Blader even terug, daar staan gpx bestanden geloof ik.
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Schaarsbergen = paars
Arnhem = blauw (nog niet alle bordjes staan er, maar wel paaltjes met pijlen)
Renkum = geel/zwart

Schaarsbergen + Arnhem is ca 45 km, Renkum ca 20 km.
Plaats reactie